Είναι η σειρά συσκευών που (χωρίς υπερβολή) άλλαξε την πορεία και έφερε τη Samsung ως πρώτη επιλογή στα smartphones στη συνείδηση του κοινού. Μέχρι τότε, η Samsung κατά κύριο λόγο περιοριζόταν στο να παρουσιάζει «σκόρπια» μοντέλα με τη λογική των iPhone killers, συγκρίνοντας το δικό της προϊόν με το τηλέφωνο της Apple. Χωρίς κάποια συνοχή, χωρίς συνέπεια, brands μοντέλων αναδύονται και χάνονται πολύ γρήγορα. Το Μάρτιο όμως του 2010 φάνηκε σαν να αλλάζει κάτι. Το πρώτο Galaxy S αφήνει υποσχέσεις και τελικά αποτελεί την απαρχή για μια διαφορετική πορεία από την κατεύθυνση που είχαν τότε τα πράγματα στην κινητή τηλεφωνία.
Η αρχή – 23 Μαρτίου 2010
Το σημαντικότερο στοιχείο που άλλαξε στη Samsung με τη σειρά Galaxy S ήταν κατά τη γνώμη μου η συνέπεια και η συνέχεια προς τον καταναλωτή. Σίγουρα εκείνη την εποχή κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα. Όμως με το Galaxy S η Samsung δείχνει ότι το νου της τον έχει περισσότερο στο δικό της προϊόν και λιγότερο στον αντίπαλο. Παρουσιάζει και ρίχνει τα φώτα στο τότε κορυφαίο της μοντέλο, τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι τέτοια που κεντρίζουν το ενδιαφέρον και αμέσως μετά παρουσιάζει μία γκάμα συσκευών (φθηνότερες μεν) αλλά της ίδιας οικογένειας (Galaxy). Το Galaxy σαν brand ήρθε για να μείνει και το Galaxy S αποτελεί το «κερασάκι στην τούρτα», που ανταγωνίζεται μοντέλα όπως το HTC Desire, το Xperia X10, το Nexus One και βέβαια το iPhone. Η Samsung με την ομπρέλα του brand Galaxy δείχνει ότι δεν κάνει μια ακόμα σποραδική (ή σπασμοδική) κίνηση, ενώ τον Ιανουάριο του 2011 ανακοινώνει 10 εκατομμύρια πωλήσεις για το Galaxy S.
H επιτυχία έχει και συνέχεια
Η επιτυχία του πρώτου Galaxy S οδηγεί στο δεύτερο μέλος της σειράς, σχεδόν ένα χρόνο αργότερα. Το Galaxy S II ανακοινώνεται τον Φεβρουάριο του 2011, στο πλαίσιο του Mobile World Congress και κυκλοφορεί την Άνοιξη του ίδιου χρόνου στην αγορά. Τα εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά για την εποχή και ο προσεγμένος σχεδιασμός θα πάρουν τη δημοσιότητα που τους αναλογεί, όμως η Samsung κερδίζει ένα άλλο (κατά την προσωπική μου άποψη) μεγαλύτερο κέρδος. Αρχίζει να βάζει στο «τριπάκι» το κοινό ότι κάθε χρόνο θα έχει κάτι να περιμένει από την οικογένεια Galaxy S. H συνέπεια και η συνέχεια που λέγαμε πριν… Μέχρι το Μάιο του 2011, όταν και πρωτοκυκλοφόρησε το Galaxy S II, η εταιρεία θα ανακοινώσει ότι έχει 3 εκατομμύρια προπαραγγελίες, ενώ τον Οκτώβριο του 2011 ανακοινώνονται 30 εκατομμύρια πωλήσεις για το Galaxy S και το S II.
To τρίτο το καλύτερο
Έχοντας κτίσει πλέον το brand, η εταιρεία προχωράει στην ανακοίνωση του τρίτου μοντέλου της σειράς, μετά από υπερδωδεκάμηνη αναμονή. Το Galaxy S III ανακοινώνεται στις αρχές Μαίου του 2012, όμως η εταιρεία έχοντας προνοήσει, προχωράει σε άμεσο λανσάρισμα της συσκευής, μέσα στον ίδιο μήνα. Ταυτόχρονα, έχοντας κερδίσει και θάρρος από την προϊστορία του brand ανταγωνίζεται με περισσότερο θράσσος στον μεγάλο αντίπαλο, το iPhone. Στις πρώτες 100 μέρες διάθεσής του, το Galaxy S III πραγματοποιεί πωλήσεις άνω των 20 εκατομμυρίων συσκευών, ενώ το Φθινόπωρο του 2012 η Samsung ανακοινώνει 100 εκατομμύρια πωλήσεις για όλη τη σειρά Galaxy S.
Άλλοι παράγοντες με τη δική τους αξία
Σε σχέση με τους υπόλοιπους κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στο χώρο των smartphones, η Samsung έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα που προφανώς το κεφαλαιοποίησε με το πέρασμα των χρόνων. Δραστηριοποιείται σε όλα τα σημεία παραγωγής ενός κινητού, λειτουργεί ως εξωτερικός κατασκευαστής εξαρτημάτων για άλλους με αποτέλεσμα να παράγει κέρδη από άλλους τομείς και βέβαια να αποκτάει μία σχετική εικόνα για το τι περίπου ετοιμάζει ο ανταγωνισμός, αφού π.χ. μπορεί να τους ετοιμάζει οθόνες. Επιπλέον, ως brand δραστηριοποιείται σε όλο το φάσμα της αγοράς ψηφιακής τεχνολογίας, με αποτέλεσμα το όνομα Samsung να είναι μονίμως στο μυαλό του καταναλωτή. Παράγοντας καθοριστικός για την επιλογή ενός προϊόντος.
Την Πέμπτη λύνονται οι απορίες
Σε δύο ημέρες η Samsung ανακοινώνει τη νέα γενιά, το επόμενο βήμα για το Galaxy S. Το αν θα ανταποκριθεί στις προσδοκίες που η ίδια έχει καλλιεργήσει θα το διαπιστώσουμε από την Πέμπτη και μετά. Όμως σ’ αυτά τα τρία χρόνια η εταιρεία μεγάλωσε πάρα πολύ. Αυτό δεν μπορεί να το αρνηθεί κανείς. Σημειολογικά, αυτό γίνεται εμφανές από την πρωτοβουλία της να κάνει τα αποκαλυπτήρια του Galaxy S IV (ή S4) για πρώτη φορά στις ΗΠΑ. Θεωρητικά, στην έδρα του αντιπάλου…
Σχόλια