Xiaomi: η κινεζική Apple

Το νέο ανερχόμενο αστέρι της Κίνας έχει επικεφαλής που μιμείται τον Στιβ Τζομπς και παίρνει υψηλόβαθμα στελέχη από τη Google

Xiaomi: η κινεζική Apple

Στην ερώτηση «ποιες κινεζικές εταιρείες τεχνολογίας γνωρίζετε;» οι περισσότεροι θα απαντήσουν είτε τη Lenovo είτε τη Huawei είτε τη ΖΤΕ. Οι λίγο περισσότερο ψαγμένοι μπορεί να κάνουν λόγο και για την TCL από το Χονγκ Κονγκ, η οποία έχει αγοράσει τις τηλεοράσεις της Philips και τα κινητά της Alcatel. Ενδεχομένως, κάποιοι που ασχολούνται αρκετά με το χώρο να γνωρίζουν και τη HiSense, η οποία είναι βέβαιο ότι θα μας απασχολήσει αρκετά στο μέλλον. Όμως, αυτή την περίοδο το πιο «καυτό» ανερχόμενο αστέρι της κινεζικής αγοράς και ενδεχομένως και της παγκόσμιας είναι η παντελώς άγνωστη μέχρι πολύ πρόσφατα, Xiaomi.

Το όνομα της προφέρεται «Σια-ό-μι» αλλά το πιο ενδιαφέρον σημείο είναι πως η Xiaomi, η οποία, προς το παρόν, κατασκευάζει κατά κύριο λόγο smartphones, χαρακτηρίζεται ως η Apple της Κίνας. Ενδεχομένως, αυτό να οφείλεται και στο γεγονός ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Xiaomi, Λέι Τζουν,  αρέσκεται να φορά μαύρα T-shirt και τζιν όπως έκανε και ο Τζομπς. Αλλά και στο ότι η εταιρεία μέσα σε 3 χρόνια από την ίδρυση της (Απρίλιος 2010) στο Πεκίνο έχει φθάσει να έχει αξία της τάξεως των 10 δισ. δολαρίων! Όση είναι και αυτή της Lenovo, η οποία, ας μην ξεχνάμε, είναι πλέον ο κατασκευαστής με τις περισσότερες πωλήσεις υπολογιστών.

Η Xiaomi ήρθε στο προσκήνιο τις τελευταίες ημέρες λόγω αφενός της αποτίμησης της που είναι εντυπωσιακά υψηλή για τόσο νέα εταιρεία, όσο και επειδή προσέλαβε τον Χιούγκο Μπάρα, πρώην αντιπρόεδρο της Google με τομέα ευθύνης τη διαχείριση του Android. Ο κ. Μπάρα, ο οποίος φέρεται να πείσθηκε πιο εύκολα να φύγει από τη Google και τις ΗΠΑ επειδή η πρώην φίλη του είναι σε σχέση με τον Σεργκέι Μπριν, εκ των ιδρυτών της Google, πρόκειται να αναλάβει τη Xiaomi Global. Όπως είναι προφανές η κινεζική εταιρεία σκοπεύει να επεκταθεί και εκτός της Κίνας.

Τα αποτελέσματα της Xiaomi είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακά: πουλώντας συσκευές μόνο στην Κίνα, το Χονγκ Κονγκ και την Ταϊβάν έφθασε πέρσι να πουλήσει 7 εκατ. smartphones και φέτος πάει για 15 εκατ. Τον περασμένο Ιούνιο το μερίδιο της Xiaomi στην κινεζική αγορά κινητών ήταν στο 5%, πάνω από το 4,8% της Apple, ενώ η «ναυαρχίδα» της, το  MI  συναγωνίζεται σε πωλήσεις το Galaxy S4 της Samsung.

Η στρατηγική της Xiaomi είναι πολύ διαφορετική. Η κινεζική εταιρεία παράγει smartphones με κορυφαία τεχνικά χαρακτηριστικά (π.χ. τετραπύρηνους επεξεργαστές) σε τιμές χαμηλότερες της Samsung και της Apple, αλλά όχι πολύ χαμηλά. Ουσιαστικά, προσπαθεί να έχει μία καλή σχέση τιμής προς απόδοση. Παράλληλα, όμως, ακούει και τους χρήστες της, οι οποίοι μπορούν να ζητούν άμεσα αλλαγές στις αναβαθμίσεις του λογισμικού που γίνονται συνεχώς. Σημειωτέον πως η Xiaomi χρησιμοποιεί μεν το Android αλλά έχει και ένα δικό της interface, το οποίο και ενημερώνει διαρκώς.

Γενικότερα, οι υπηρεσίες είναι στο επίκεντρο της διοίκησης της Xiaomi, με τον Λέι Τζουν να υποστηρίζει ότι από εκεί θα έρθουν τα κέρδη. Και κάτι θα ξέρει παραπάνω, δεδομένου ότι είναι πολλά χρόνια στην αγορά του Internet και έγινε γνωστός το 2004 όταν πούλησε το Joyo.com έναντι 74 εκατ. δολαρίων στην Amazon, ενώ πρόσφατα μία άλλη εταιρεία του, η ΥΥ, εισήλθε στο χρηματιστήριο. Γι’ αυτό και βρήκε εύκολα επενδυτές για την Xiaomi, στην οποία μέτοχοι είναι μεταξύ άλλων η Qualcomm, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες chips παγκοσμίως, και η Temasek, που αποτελεί τον επενδυτικό βραχίονα της κυβέρνησης της Σιγκαπούρης.

Προς το παρόν, τα έσοδα έρχονται από την πώληση συσκευών και τα έσοδα το 2012 ξεπέρασαν τα 2 δισ. δολάρια. Καθόλου άσχημα για μία εταιρεία τριών ετών που απασχολεί ήδη περισσότερους από 2.500 εργαζόμενους.

Η εταιρεία δεν έχει δίκτυο διανομής ούτε συνεργασίες με παρόχους. Απλώς, σε τακτά χρονικά διαστήματα μέσω του online καταστήματος της, βγάζει προς πώληση 300.000 ή 500.000 τεμάχια από ένα μοντέλο. Και γίνονται ανάρπαστα. Οπότε, το θέμα είναι πόσο θέλει να αυξήσει την παραγωγή η Xiaomi. Παρεπιμπτόντως, η Xiaomi κατασκευάζει τα smartphones στα εργοστάσια της Foxconn. Όπως και η Apple…

XIAOMI,SMARTPHONES,ΚΙΝΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home