Πολύ στενή φαίνεται ότι είναι η σχέση που έχουν αναπτύξει οι Ευρωπαίοι καταναλωτές με την τηλεόραση και το περιεχόμενο που παρακολουθούν, σύμφωνα με τα ευρήματα της τελευταίας έρευνας της onepoll.com (Σεπτέμβριος 2014), για λογαριασμό της Samsung.
Η έρευνα αναδεικνύει τόσο το συναισθηματικό δέσιμο των χρηστών με το περιεχόμενο που παρακολουθούν όσο και την υιοθέτηση μιας συλλογικής συμπεριφοράς του εκάστοτε χρήστη, που σέβεται τις συνήθειες των υπολοίπων. Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, οι Ευρωπαίοι τηλεθεατές είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί αναφορικά με τις πληροφορίες που αποκαλύπτουν σχετικά με το τι συμβαίνει σε μία τηλεοπτική σειρά ή εκπομπή, σύμφωνα με τη νέα έρευνα της Samsung για τις τηλεοπτικές συνήθειες. Μάλιστα, 7 στους 10, παραδέχτηκαν ότι δεν θα αποκάλυπταν ποτέ τη συνέχεια μιας σειράς, όπως δεν θα ήθελαν να συμβεί και σε εκείνους (κρίνοντας από τον αριθμό των spoilers κατά την περίοδο του Game of Thrones, αυτήν την συμπεριφορά μάλλον δεν την υιοθετούν οι Έλληνες χρήστες).
Επιστρέφοντας στα αποτελέσματα της έρευνας, ποσοστό 52% των χρηστών δηλώνει ότι παρακολουθεί μόλις ένα επεισόδιο κάθε φορά. Αντίθετα στην Ιταλία και την Ελβετία υπάρχει ένα 60% και 62%, αντίστοιχα, που παρακολουθεί περισσότερα από ένα επεισόδια συνεχόμενα. Το 1/3 των τηλεθεατών (36%) δηλώνει πως πάντα ρωτούν έναν φίλο ή έναν συνάδελφο, αν έχουν παρακολουθήσει τη συγκεκριμένη σειρά, προτού ξεκινήσουν να μιλούν γι’ αυτή μπροστά τους και τους αποκαλύψουν την πλοκή. Ένας στους πέντε (18%) δηλώνει πως θα τον ενοχλούσε, αν ανακάλυπτε κάποιο spoiler στα social media, με αποτέλεσμα το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων τηλεθεατών να αποφεύγει social media, περιοδικά, εφημερίδες και ραδιόφωνο, προκειμένου να μη μάθουν κάποιο “τηλεοπτικό μυστικό” (τι δεν συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα;).
Ένα αξιοσημείωτο εύρημα της έρευνας είναι ότι η τηλεόραση αποτελεί για το 50% των χρηστών ένα μέσο διαφυγής από την καθημερινότητα. Όμως από την άλλη πλευρά δημιουργεί τα δικά της άγχη, καθώς σχεδόν οι μισοί Ευρωπαίοι τηλεθεατές (46%) είναι τόσο συναισθηματικά δεμένοι με την τηλεόραση που στεναχωριούνται, όταν τελειώσει η αγαπημένη τους σειρά. Παραπάνω από τους μισούς (51%) ξεκινούν μια νέα σειρά, με τον ένα στους έξι (16%) να παραδέχεται την ανάγκη του να καλύψει το κενό αμέσως με μια άλλη σειρά.
Παράλληλα, οι σημαντικές εξελίξεις σε μια τηλεοπτική σειρά «μένουν» στο μυαλό των Ευρωπαίων, καθώς μόνο το 43% των τηλεθεατών υποστηρίζει πως δεν ξανασκέφτεται άσχημα γεγονότα που συνέβησαν στους αγαπημένους τους τηλεοπτικούς χαρακτήρες και ένας στους τρείς (33%) Ευρωπαίους νιώθει άγχος μετά από μία σημαντική στιγμή στην πλοκή. Τέλος, σχεδόν οι μισοί (45%) απορροφούνται την ώρα που βλέπουν τηλεόραση και γι’ αυτό θα αγχωθούν ή θα θυμώσουν, αν κάποιος τους διακόψει.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε πέντε χώρες: Αγγλία, Ιταλία, Βέλγιο, Σουηδία και Ελβετία.
Σχόλια