Η τέχνη του sharing

Deasy @ 17.02.2015
Η τέχνη του sharing

Δεν ξέρουμε πόσοι από εσάς είχαν την ευκαιρία να κρατήσουν στα χέρια τους το τελευταίο τεύχος του περιοδικού Time, όμως το αμερικάνικο περιοδικό έχει ένα ενδιαφέρον άρθρο για την γιγάντωση που παρουσιάζει ο κλάδος των υπηρεσιών που βασίζονται στο sharing (ένα πολύ μικρό απόσπασμα μπορείτε να το βρείτε εδώ). Στις νέες εταιρείες που έχουν κάνει την εμφάνισή τους και με όπλο την τεχνολογία δημιουργούν επιχειρηματικά μοντέλα προτρέποντας και πείθοντας τον τελικό καταναλωτή να μοιραστεί με τους υπολοίπους το περιουσιακό του στοιχείο, όποιο κι αν είναι αυτό. Μοντέλα που παράγουν κέρδη τόσο για τις εταιρείες όσο και για τους καταναλωτές. Εταιρείες όπως η AirBnB ή η Uber βασίζονται σε αυτό ακριβώς το μοντέλο και έχουν συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των επενδυτών, που σ’ αυτές και αρκετές ακόμα έχουν διακρίνει ευκαιρίες να αυγατίσουν τα κεφάλαια που έχουν τοποθετήσει.

Ο πίνακας στον οποίο αναφέρονται τα ποσά που έχουν επενδυθεί στις νέες αυτές επιχειρήσεις και ο οποίος συνοδεύει το κείμενο, είναι ενδεικτικός και για το πλήθος των εταιρειών αλλά και για το εύρος του αντικειμένου τους.

Εταιρεία

Έτος ίδρυσης

Κεφάλαιο που έχει συγκεντρώσει (σε δολάρια)

Υπηρεσίες Ταξί

 

 

Uber

2009

4,9 δισ.

Lyft

2012

332 εκατ.

Blablacar

2006

110 εκατ.

Hallo

2010

101 εκατ.

Sidecar

2012

35 εκατ.

Χρήματα

 

 

Lending club

2007

392 εκατ.

Prosper

2006

190 εκατ.

Jinubox

2013

47 εκατ.

Parking

 

 

ParkWhiz

2007

12 εκατ.

SpotHero

2011

7,5 εκατ.

Pango

2005

6,5 εκατ.

Parking Panda

2011

4,7 εκατ.

Είδη σπιτιού

 

 

Yerdle

2012

10 εκατ.

Peerby

2011

2,5 εκατ.

Θελήματα

 

 

TaskRabbit

2008

38 εκατ.

Zaarly

2011

15 εκατ.

Ηλεκτρική ενέργεια

 

 

SolarCity

2006

1 δισ.

Διατροφή

 

 

EatWith

2012

8 εκατ.

Feastly

2011

1,3 εκατ.

Διαμονή

 

 

AirBnB

2008

795 εκατ.

HomeAway

2005

505 εκατ.

Wimdu

2011

90 εκατ.

Ρουχισμός

 

 

Vinted

2008

33 εκατ.

Twice

2012

23 εκατ.

Tradesy

2012

14,5 εκατ.

 

Το ενδιαφέρον στοιχειο με το άρθρο του Time δεν είναι βέβαια πόσες πιθανότητες επιτυχίας δίνει σε κάποια από τις παραπάνω εταιρείες αλλά στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από αυτές επιχειρούν να ανατρέψουν παλαιότερα νομικά πλαίσια, τον τρόπο λειτουργίας παραδοσιακών αγορών (όπως η διαμονή και η μεταφορά), να δημιουργήσουν καινούργιες και βέβαια να αλλάξουν την οικονομία στο σύνολό της. Η σημαντικότερη αλλαγή όμως έγκειται στο γεγονός ότι αυτές οι νέες εταιρείες επιχειρούν να αλλάξουν τις δικές μας συνήθειες ως άτομα, μετατρέποντάς μας από απλούς καταναλωτές σε (ένα βαθμό βέβαια) σε ελεύθερους επαγγελματίες, που μπορούμε να δημιουργήσουμε κέρδος από το αυτοκίνητο που έχουμε παρατήσει στο γκαράζ μας, από ένα ελεύθερο δωμάτιο στο σπίτι μας ή από άλλα μικρότερα είδη που δεν τα χρησιμοποιούμε πια. Αυτή είναι νομίζουμε και για τον ίδιο το συντάκτη του άρθρου (Joel Stein) αλλά και για εμάς η σημαντικότερη ανατροπή. 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ,ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home