Με αφορμή την επίσημη παρουσίαση στην αυριανή συνέλευση του IAB HELLAS , των επίσημων στοιχείων για την Ιντερνετική διαφημιστική δαπάνη στην Ελλάδα, ψάξαμε και βρήκαμε τα αντίστοιχα στοιχεία για τις ΗΠΑ.
Το 2008, σύμφωνα με τα στοιχεία από το iab.com που ανακοινώνει η PricewaterhouseCoopers που έχει αναλάβει να διεξάγει την έρευνα, έφτασε τα 23,4 δισεκατομμύρια δολάρια, με αύξηση 10.6% σε σχέση με το 2007.
«Παρακολουθούμε μια μετάβαση από τα παραδοσιακά στα online μέσα καθώς οι marketers αναγνωρίζουν ότι τα διαφημιστικά δολάρια όταν επενδύονται στα interactive μέσα είναι πιο αποτελεσματικά, επηρεάζουν τους καταναλωτές και παραδίδουν μετρήσιμα αποτελέσματα. Σε αυτή την ασταθή φάση της οικονομίας, όπου οι marketers γνωρίζουν ότι πρέπει να σχεδιάζουν στοχεύοντας το μέγιστο, με το λιγότερο κόστος, η διαδραστική διαφήμιση προσφέρει τα εργαλεία αλλά και την κάλυψη για να δημιουργηθούν σταθερές σχέσεις με τους καταναλωτές…». Αντιγράφω εδώ από το μήνυμα του Προέδρου του IAB Randall Rothenberg στην δημοσιευμένη έκθεση.
Θα μου πεις γνωστές γενικότητες που λένε όλοι, ακόμα και όσοι ασχολούνται με τον τομέα στην Ελληνική αγορά. Η μόνη διαφορά είναι όταν από την θεωρία περνάς στην πράξη, όταν καταφέρνεις να εμπλέξεις τους marketers και να τους κάνεις να σκεφτούν τα νέα μέσα ως μια διέξοδο στα κοστοβόρα παραδοσιακά μέσα. Και αυτό έχει γίνει εδώ και χρόνια στην Αμερική. Για αυτό και αφιερώνουμε λίγο χρόνο και χώρο στο deasy.gr για να δούμε μερικά από τα στοιχεία της έρευνας μπορείτε να κατεβάσετε ολόκληρη εδώ .
Για να έχουμε μια καλύτερη και συνολική εικόνα για την εξέλιξη της αγοράς στις Ηνωμένες Πολιτείες, μπορούμε να δούμε αυτό το γράφημα με την εξέλιξη της online διαφημιστικής δαπάνης από το 1997 μέχρι και το 2008.
Η αύξηση καταγράφει μια σταθερά ανοδική πορεία, αν εξαιρέσουμε μια μικρή σταθερότητα, ίσως και μείωση, που παρατηρείται το 2002 και 2003, χρονιές που άρχισε η μετάβαση σε ολοκληρωμένες broadband υπηρεσίες.
Πολύ ενδιαφέρον είναι και το παρακάτω διάγραμμα που καταγράφει την κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης ανάλογα με τον τρόπο διαφήμισης.
Έτσι βλέπουμε ότι η διαφήμιση μέσω των μηχανών αναζήτησης παραμένει ο κύριος παίκτης της αγοράς, παρουσιάζοντας μάλιστα και άνοδο από 41% το 2007, φτάνει το 45% το 2008. Ενώ η γνωστή διαφημιστική μορφή των banners παραμένει πάνω κάτω σταθερή σε σχέση με το 2007, έτσι καταγράφει ένα 33% της διαφημιστικής δαπάνης στο σύνολο (περιλαμβάνουμε τα banners, video ads, rich media και χορηγίες)
Εδώ έχουμε και ένα πρώτο συμπέρασμα, ότι σταδιακά οι πελάτες και οι marketers τους στις ώριμες αγορές προτιμούν τα μοντέλα της διαδραστικής διαφήμισης που μπορούν να τους φέρουν αμεσότερα και πάντα μετρήσιμα αποτελέσματα.
Και να δούμε και ποιες είναι οι αγορές που επενδύουν στην διαδραστική διαφήμιση στην Αμερική. Οι αλυσίδες με τα καταναλωτικά είναι πρώτη και με διαφορά κατηγορία. Ενώ ακολουθεί ο χρηματοπιστωτικός τομέας, ο χώρος της πληροφορικής και του αυτοκινήτου σε πολύ κοντινά ποσοστά!
Τέλος ας δούμε την κατανομή της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης σε όλα τα μέσα.
Το Ίντερνετ είναι το τρίτο μέσο πάνω από τα συνδρομητικά τηλεοπτικά δίκτυα της Αμερικής. Μιλάμε λοιπόν για μια αγορά που έχει αναπτυχθεί σταδιακά και όπως φαίνεται με ένα υγιή τρόπο. Έχει ξεφύγει από τα διάφορα lobby αυτών που ξέρουν, ή κάνουν ότι ξέρουν, και πλέον την τεχνολογία την χρησιμοποιούν όλοι οι marketers για να επικοινωνήσουν με τους καταναλωτές με ένα διαφορετικό πιο άμεσο τρόπο.
Περιμένουμε με αγωνία να δούμε την αντίστοιχη Ελληνική ανάλυση για την online διαφημιστική δαπάνη που όπως γράψαμε και σε προηγούμενο άρθρο έφτασε τα 40 εκατομμύρια ευρώ για το 2008!
Δεν μπορώ να μην σχολιάσω ότι τα αντίστοιχα στοιχεία (όλες οι έρευνες από την e-metrics, μέχρι την έρευνα για την διαφημιστική δαπάνη) μέσω του site του Ελληνικού IAB, είναι διαθέσιμα μόνο στα μέλη του ΙΑΒ! Φαντάζομαι ότι αυτό γίνεται στα πλαίσια μιας στρατηγικής επικοινωνίας και εξάπλωσης της διαδραστικής διαφήμισης και σε νέες αγορές και τομείς, οι εταιρίες των οποίων δεν έχουν γίνει μέχρι τώρα μέλη του IAB!
Links:
IAB USA: www.iab.net
IAB HELLAS: www.iab.gr
Σχόλια