Ψάξτε για τους πολίτες του 21ου αιώνα...

Ψάξτε για τους πολίτες του 21ου αιώνα...

Τα παιδιά του 21ου αιώνα θα λέγονται digital natives, θα βλέπουν τηλεόραση μόνο στο κινητό, θα οδηγούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα επαναφορτιζόμενα με ένα sms σε δημοτικά poles ηλεκτρικού, θα ελέγχουν με το Social Web of Things όλες τις ηλεκτρικές συσκευές του σπιτιού τους, θα είναι πραγματικά ενεργοί στην προστασία του περιβάλλοντος και θα κάνουν συνεχώς καινούργια πράγματα. Φανταστείτε δηλαδή τους ‘early adopters’ να είναι η μεγάλη πλειοψηφία των αγορών, τι αλλαγή θα είναι αυτή!

Δείτε πόσο κοντινό είναι αυτό: όλα τα παιδιά που γεννήθηκαν το 2012 θα έχουν διπλή ιδιότητα του πολίτη. Εκείνη που τους συνδέει με τους γονείς και την γεωγραφική προέλευσή τους και εκείνη που θα τους δίνει υπόσταση μέσα από τη Διαδικτυωμένη κοινωνία (ηλεκτρονική υπογραφή, digital cards, κοινωνικά δίκτυα κλπ). Οσοι με νιώθουν σαν ‘Μεγάλο αδελφό’, ας κάνουν λίγη υπομονή, να δουν που το πάω.

Σήμερα τα παιδιά μας ήδη μεγαλώνουν σε ένα κόσμο συσκευών με πρόσβαση 24/7, 365/χρόνο. Χρησιμοποιούν τις συσκευές ίσως και 3-4 χρόνια πριν μάθουν να διαβάζουν και να γράφουν ολοκληρωμένα (η υπεύθυνη χρήση είναι μια ακόμη πρόκληση για τους γονείς...ωχ, μία ακόμη). Οι εφαρμογές είναι όλες ένα τετράγωνο κουτάκι brand visualized που προσκαλεί και εξηγεί μονοσήμαντα με μια εικόνα ‘what’s all about it’… προάγγελος της νέας ηλεκτρονικής παροχής δημόσιων υπηρεσιών, πολιτειακών δικαιωμάτων, αγορών προϊόντων και γιατί όχι ...και ψήφου των Πολιτών του 21ου αιώνα.

Σε ένα κόσμο που ο οποιοσδήποτε μπορεί να εκδώσει το πόνημά του, να καταγγείλει ψευδώς, να γίνει εύκολα και ανέξοδα επιθετικός πρέπει να μάθουμε τα παιδιά μας να κρίνουν την πληροφορία και να έχουν μια μεθοδολογική προσέγγιση στο διάβασμα (διασταύρωση, πολλές πηγές, κριτική σκέψη) και την (ψυχαγωγική η μη) ενημέρωση. Γιατί; Είναι κρίσιμο αυτό το θέμα για την ισορροπημένη λειτουργία των αγορών στο μέλλον, για να επιλέγουν υπεύθυνα στο app world και για να είναι ικανοί και έτοιμοι να συμμετάσχουν στις κοινωνικές ομάδες που θα συγκεντρώνονται όλο και περισσότερο σε -ομοειδών χαρακτηριστικών- κοινότητες.

Παράλληλα  υπάρχουν και πολύ θετικές εξελίξεις με αυτή τη διείσδυση της τεχνολογίας. Συνδέονται λαοι, κάνεις επιχείρηση με ένα κλικ, ενώνονται ή/και προσεγγίζονται διαφορετικές κουλτούρες, μαθαίνουν οι άνθρωποι να μη ζουν σε κλειστές, φοβικές κοινωνίες. Επίσης γεφυρώνονται οι εκπαιδευτικές, οικονομικές και άλλες “αποστάσεις”. Ετσι, τα παιδιά μας μαθαίνουν να μη φοβούνται τον κόσμο εκεί έξω και προετοιμάζονται για να εργάζονται παντού, όπου υπάρχει δουλειά και ευκαιρία. Ακούω συχνά ένα senior leader να λέει “I go where the job is, I don’t wait for it to come to me”. Είναι σαν να προπονούνται να συμμετάσχουν στην ψηφιακή αγορά όχι σαν φτωχοί συγγενείς, αλλά σαν ισότιμοι πολίτες. Οτι έμαθαν οι ‘baby boomers’ μέσα από τα επαγγελματικά ταξίδια, το μαθαίνουν τα παιδιά μας μέσα από μία εφαρμογή και την εξοικείωση τους με την τεχνολογία, η οποία θα υπηρετήσει πιο βιώσιμα τη ζωή τους...

Στις εποχές που ξεκινούσα την εργασιακή μου πορεία οι επαγγελματικές ικανότητες και η επάρκεια δημιουργούνταν μέσα σε (γενικούς, βασικούς) συγκεκριμένους τομείς και με σκληρή δουλειά. Οι δεξιότητες των παιδιών μου θα είναι πολύ διαφορετικές και σε μεγάλο βαθμό θα είναι πολύ πιό ικανά να σκεφτούν conceptually, να δημιουργήσουν μαζί με άλλους, να μοιραστούν και να συνεισφέρουν. Οι κανόνες σε αυτή την περίπτωση είναι πιο πολύπλοκοι και λιγότερο με το αισθητήριο τι είναι σωστό και τι όχι!

Θα μου πείτε, ποιό είναι το συμπέρασμα για τα startups; Το πιο προφανές, από τα παραπάνω,  είναι ότι υπάρχει μια ...‘ανεξερεύνητη’ αγορά για startups, app developers, ειδικούς παιδαγωγούς. Είναι η περιοχή της ψυχαγωγίας (...αγωγή ψυχής), της δημιουργικής απασχόλησης, της πολιτιστικής εκπαίδευσης, της εκμάθησης γλωσσών, του ελέγχου περιεχομένου για νέα παιδιά έως την ηλικία των 13 ετών.  Αυτή είναι μια αγορά που δίνει ερεθίσματα σε internet based και physical startups. Επίσης είναι σχετικά όσα αναφέρω με τα startups, γιατί μετά την ψηφιοποίηση του βιβλίου ως προϊόντος (παραμυθιών, τραγουδιών κλπ), αυτό που θα ακολουθήσει είναι η εισαγωγή νέων μορφών και εργαλείων τεχνολογίας στην εκπαίδευση και η οποία θα αφορά σε εταιρίες, Δήμους, εθελοντικές οργανώσεις κλπ...για αυτά θα πω πιο πολλά σύντομα! Αρα, πάλι υπάρχει ένα μεγάλο και ικανό addressable κοινό. Για να μην σας πω ότι όλοι οι digital natives θα είναι τα αυριανά startup kids που θα δίνουν συνέχεια στην αγορά (ήδη τα δημιουργούν, iThryv, Hangout.net, κλπ).

Οι (ψηφιακοί) πολίτες του 21ου αιώνα θα έρχονται σε επαφή -πολύ πιο πριν από ότι συνέβη σε εμάς- σχεδόν καθημερινά με ξένους πολιτισμούς και κουλτούρες. Προβλέπω ότι θα αποτελέσει μεγάλο κοινωνικό ζήτημα ο έλεγχος της πληροφορίας και η διασταύρωση της στιγμιαία με δεκάδες διαφορετικές πηγές. Επίσης, νομίζω ότι μπορεί να έχουμε έως 50 συσκευές έκαστος, που αν μείνουμε χωρίς εκπαίδευση χρήσης και εξοικείωση...θα μοιάζουμε με ημιαγρίους (μηπως άλλη μια ιδέα startup;).

Για σκεφτείτε το λίγο καλύτερα φίλοι των startups. Ο ψηφιακός κόσμος έχει πολλά να προσφέρει, αλλά περισσότερο από όλα μπορεί να μας δώσει ιδέες το επαγωγικό μυαλό μας ...για startups που θα κάνουν καλύτερη τη ζωή μας, μέσα και έξω από το σπίτι μας. Εσείς τι λέτε; Σας έδωσα καμμια ιδέα;

Τάσος, stay tuned!

STARTUPS,ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home