Η δύναμη του RT για τα startups...

Η δύναμη του RT για τα startups...

Η σημερινή επικοινωνία εμπνέεται από 1 re-tweet, για τις σκέψεις των ιδρυτών της Hellas direct και πως ξεκίνησαν την επιχείρησή τους. Νομίζω ότι η διάδοση των startups και όσα μαθαίνουμε για αυτά από το εξωτερικό οφείλεται στα λεγόμενα ‘valuable tweets’ (140 χαρακτήρες, με χρήσιμο link, σε μαθαίνουν κάτι νέο, σερβιρισμένα με ένα ικανό μικρό storytelling). Πως να μάθεις ότι φτιάχτηκε επιχείρηση (χρηστική εφαρμογή) για τους φοιτητές; Η πρόσκληση σε χρήση, κριτική, αναμετάδοση εμπειρίας για ένα νέο app ή startup γίνεται εν πολλοίς από αυτά. Μπορείτε να αναρωτιέστε επί ώρες γιατί τα tweets σας δε γίνονται RT, αν και αυτό δεν είναι το πρόβλημα. Αλλά δεν πρέπει να αναρωτηθείτε ούτε στιγμή για τη δύναμη του μέσου στην έρευνα, στο user aggregation, στην προώθηση της startup ιδέας, της αξιολόγησης και στη διαμόρφωση του final offer.

Στο Συνέδριο του Ινστιτούτου επικοινωνίας αλλά και στο Social Media World 2012 είχα την ευκαιρία να μιλήσω για μια ακόμη φορά, για το ρόλο των #socialmedia στην ανάπτυξη στα πλαίσια της Διαδικτυωμένης κοινωνίας. Τα social media πρέπει να μετατραπούν σε μέσα προώθησης και επανεκίνησης της οικονομίας.  Εγραφα τις προάλλες σχετικά με το παράδειγμα χρήσης twitter στον τουρισμό της Σουηδίας στο φίλο “@AlexGRwords proofpoint of how #socialmedia turn from #troll 2#value @sweden infotainment, promotion, community building, experiential”

Το twitter είναι κάπως περισσότερο ταυτισμένο με το business making. Σημασία έχει το story …κοινοπραξία εξαγωγής προϊόντων ονομασίας προέλευσης της Ελληνικής γης; Κατ’οίκον δημιουργική απασχόληση παιδιών; Φοιτητικό startup για experiential events; Ολα χωράνε, εφόσον υπάρχει ένα χρήσιμο story και στην πραγματικότητα το RT είναι η επιβράβευση και το awareness που θα πληρωνόταν κάποτε πολλά χιλιάδες ευρώ. Ξέρουμε επίσης, ότι δεν είναι η ποσότητα, αλλά η ποιότητα του RT και η αντιλαμβανόμενη δύναμη.  Οι business owners ξέρουν ήδη πως να αυξήσουν τις πιθανότητες RT επ ωφελεία του σχεδιασμού και του τελικού startup, εφόσον έχουν το καλό story. Χρειάζονται ως ομάδα να υλοποιούν ένα στρατηγικό πρόγραμμα μέσω του οποίου θα :

•    Αποκτούν (αντιλαμβανόμενη) εμπιστοσύνη για να χτίζουν communities. Είναι σημαντικό να είσαι γνωστός για ένα καλό σκοπό, που ενώνει ανθρώπους και κοινά ενδιαφέροντα και αυτό είνα προάγγελλος του business που θα ξεκινήσουν. Επίσης είναι χρήσιμο να συνεργάζεσαι και να ανταλλάσεις απόψεις με το network σου

•    Προωθούν τις προσωπικές τους αξίες, θα φαίνεται ξεκάθαρα τι άνθρωποι είναι. Οι χρήστες, τα μέλη μιας κοινότητας, οι ψηφιακοί φίλοι αναμεταδίδουν πράγματα που καταλαβαίνουν, πιστεύουν, συμφωνούν.

•    Δημιουργούν καλό content, που είναι το Α και Ω της ψηφιακής μας παρουσίας και

•    Τροφοδοτούν το blog τους με απόψεις, σχόλια ως ‘δημόσια συζήτηση’ επάνω στο end-user benefit που ονειρεύονται να κάνουν business (social business, coaching, app κλπ). Τα δύο τελευταία χτίζουν πραγματικό community engagement. Δεν λέω ότι όλα πρέπει να γίνονται βάσει σχεδίου, ούτε ότι τα communities θα δημιουργηθούν σαν να είμαστε θεοί, να μας ακολουθούν. Διαβάστε το παράδειγμα του LitReactor (άλλο έξυπνο startup) community για συγγραφείς και λάτρεις της φιλολογίας. Είδαν την επιχειρηματική ευκαιρία και με μια επιθετική στρατηγική marketing, πριν λανσάρουν το offer τους, οι συνιδρυτές Kirk Clawes και Dennis Widmeyer έχτιζαν περιεχόμενο, διάλογο και φίλους. Σήμερα στο site έχουν forums, online τάξεις, τόνους περιεχομένου και χώρο που συγγραφείς συνεργάζονται με άλλους συγγραφείς.
Είναι απλούστευση (όπως σε όλα τα κανάλια marketing) ότι το growth metric είναι ο όγκος συνδεδεμένων φίλων. Δηλαδή αν έχεις 5.000 followers και interaction με 3; Πάρτε για παράδειγμα τον Ben Brown, community development professional που παρακολουθώ. Ενώ έχει λίγους followers, επένδυσε στη δημιουργία του Consumating, μια εναλλακτική κοινότητα dating και το 2005 την αγόρασε η CNET ο μιντιακός γίγαντας. Η κοινότητα ανέβηκε από 5.000 σε 60.000 μέλη, αλλά χάθηκε το originality και άρχισε να μην έχει νέα μέλη και να φεύγουν τα παλιά (το 2008 η CNET έκλεισε την κοινότητα). Ο Brown είπε στο TechCrunch ότι η CNET “…sucked the air from the community”.

Το twitter έχει περιθώρια ανάπτυξης και αναμετάδοσης γνώσης. Νομίζω ότι όσο η διείσδυσή του θα αυξάνεται, θα αποτελεί ακόμη μεγαλύτερη ευκαιρία για τα υπάρχοντα startups και για όσους σχεδιάζουν ένα. Οι νεοεισερχόμενοι θα αυξάνονται και μαζί η ζήτηση περιεχομένου σε ‘valuable tweets’. Υπάρχει βεβαίως ένα ποιοτικό θέμα (λέω τώρα εγώ) στο #twittergr, αλλά αν κάποιος χαράξει το δικό του δρόμο στα πλαίσια του business plan που έχει, μπορεί με αργά αλλά σταθερά βήματα να χτίσει τις κοινότητες που θα συμμετάσχουν, θα ενισχύσουν, θα προτείνουν, θα επιλέξουν το startup που οραματίστηκε. Εσείς τι λέτε...συνεχίζουμε το τρολλάρισμα ή θα χτίσουμε κάτι άξιο να μοιραστεί και να κινητοποιήσει;

Τάσος, stay tuned!

PS…”bonus κανονάκι”!! η λίστα σημαντικών twitter accounts, από τους οποίους έχουμε όλοι να μάθουμε ή να πάρουμε ‘valuable tweets’ ...ακολουθήστε τους, expand your horizons

Tweets from the ‘chiefs’ (CEO’s)

•    List found from Business week online

Leading influential ‘tweet 4 business’ accounts

•    List found from wefollow

CSOs and leaders

•    @bluNiall – Niall Dunne, chief sustainability officer, BT
•    @RamonArratia – Ramon Arratia, sustainability director, Interface (EMEAI)
•    @adamelman – Adam Elman, head of Plan A deliver, Marks & Spencer
•    @hjones_nike – Hannah Jones, vice president, sustainable business and innovation, Nike Inc.
•    @adamwerbach – Adam Werbach, chief sustainability officer, Saatchi & Saatchi
•    @AndyCWales – Andy Wales, senior vice president, sustainable development, SABMiller

Marketing, communications and brand
•    @DaveStangis – Dave Stangis, VP public affairs and corporate responsibility, Campbell
•    @sfallender – Suzanne Fallender, director of CSR strategy and communications, Intel
•    @traceyrc – Tracey Rawling-Church, director of brand and reputation, Kyocera

Strategic sustainability
•    @JoeFranses – Joe Franses, Director of corporate responsibility and sustainability, Coca-Cola
•    @CommercialGreen – Simon Graham, environmental strategist, Commercial Group
•    @Mitch_Jackson – Mitch Jackson, VP environmental affairs and sustainability, FedEx
•    @planamikebarry – Mike Barry, head of sustainable business, Marks & Spencer
•    @NMorrin – Noel Morrin, senior vice president, sustainability, Skanska
•    @CSR_Beth – Beth Holzman, senior manager, corporate social responsibility strategy and reporting, Timberland

CSR and stakeholder engagement
•    @ELWilliams_CSR – Emma Williams, sustainability communicator and engagement, BT
•    @kevinhagen – Kevin Hagen, director of corporate social responsibility, REI
•    @RitzCarltonCSR – Sue Stephenson, VP Community Footprints, The Ritz-Carlton Hotel

Those who all Young Entrepreneurs MUST follow on twitter
•    @thebizguy – Adam Toren, Entrepreneur & Co-Founder of YoungEntrepreneur.com
•    @Ajv – AJ Vaynerchuk, Entrepreneur & Co-Founder of PleaseDressMe & VaynerMedia
•    @sexythinker – Amanda Hite, CEO of Talent Revolution: Leading Talent Acquisition Network
•    @AndrewWarner – Andrew Warner, Founder of Mixergy: where ambitious people meet successful entrepreneurs.
•    @Aronado – Aronado Placencia, Founder of StartupLucky: connects startups with Investors
•    @entrepreneurpro – Ben Lang, 15 y/o EBay Business Owner & Young Entrepreneur
•    @BrendanWenzel – Brendan Wenzel, Young Entrepreneur & Twitter Designer
•    @CareerRocketeer – Chris Perry, Founder of Career Rocketeer, Gen-Y Marketing expert
•    @ChrisPund – Chris Pund, Founder of DormRoomBiz: Help College Entrepreneurs Start
•    @clubenetwork – Club E Network, Online & Offline Tribe of Entrepreneurs.
•    @College_Mogul – College Mogul, assists college Entrepreneurs launch businesses.
•    @DanSchawbel – Dan Schawbel, Author of “Me 2.0″ & Leading Personal Branding Expert
•    @DanielleHerb – Danielle Herb, 15 y/o Entrepreneur, Speaker & Coach for Kids
•    @TheRiseToTheTop – David Garland, TV Show Host who Entertains, Empowers, & Energizes
•    @davidbeking – David King, 19 y/o Blogger and Internet Marketing Expert
•    @SuperAffiliate – David Wilkinson | 15 y/o Prodigy Affiliate & Internet Marketer
•    @tatango – Derek Johnson, 24 y/o College Dropout & CEO of Internet Startup Tatango.com
•    @ephrentaylor – Ephren Taylor, Social Capitalist & Youngest African-American CEO
•    @eyeclub – EYE Club, Educates & Assists Young Entrepreneurs to Launch Businesses.
•    @FeliciaSlattery – Felicia Slattery, Communications & Public Speaking Coach.
•    @GabeStrom – Gabe Strom, Social Media Evangelist & Internet TV Host of #SocialMediaTV
•    @Garyvee – Gary Vaynerchuk, CEO of WineLibraryTV & the Leading Voice in Social Media
•    @Nextvoice247 – Gilbert Melott, Develops talent of Emerging Leaders & Young Entrepreneurs
•    @PluginID – Glen Allsopp, 20 y/o Blogger and Founder of PluginID.com
•    @ontheroadwithiv – Ingrid Vanderveldt, TV Host who interviews Successful Entrepreneurs
•    @justcreative – Jacob Cass, 21 y/o Design/Creativity Blogger
•    @JamesWedmore – James Wedmore, Showcasing the Internet Marketing Lifestyle
•    @JaredOToole – Jared O’Toole, Founder Factor77 inspires People “stop doing sh*t they hate.”
•    @pencilbugs – Jason O’Neill, 13 y/o Entrepreneur, Philanthropist & Role Model
•    @ysnjen – Jennifer Kushell, Co-Founder YSN.com, Author “Secrets of Young & Successful.”
•    @theJonWest – Jon West, Young eCommerce Entrepreneur & CEO of 3tailer
•    @JunLoayza – Jun Loayza, Blogger Educating Startup Entrepreneurs & Founder of Viralogy
•    @YoungGoGetter – Justin Nowak, Founder of YoungGoGetter: playground for Entrepreneurs
•    @LoganKugler – Logan Kugler, 19 y/o Entrepreneur & Int’l Published Freelance Writer
•    @LynGraft – Lyn Graft, TV Producer & Entrepreneur Advocate, Filmed 300+ Entrepreneurs
•    @MattWilsonTV – Matt Wilson, Co-Founder of Factor77 & HAEO
•    @MatthewSapaula – Matthew Sapaula, Financial/Media Expert & MoneySmartRadio Host.
•    @GotMelik – Melik Yuksel, 14 y/o Blogger, Web/Graphic Designer & Entrepreneur
•    @MichaelDunlop – Michael Dunlop, 20 y/o Founder of Retire@21, Teaches Young Entrepreneurs to Make Money Online
•    @MikeMonty – Michael Montgomery, Young Entrepreneur Bringing Yo-Yoing to Life
•    @TPEntrepreneur – Mike Michalowicz, Author of “The Toilet Paper Entrepreneur”
•    @Oliver_Turner – Oliver Turner, 23 y/o Entrepreneur & Outsourcing Expert.
•    @BrazenCareerist – Penelope Trunk, Founder of Brazen Careerist: Gen-Y Career Community
•    @Ramit – Ramit Sethi, Personal Finance Blogger & Author “I Will Teach You 2 Be Rich.”
•    @RyanAngelo – Ryan Angelo, Teaching Entrepreneurs to Go From “stressed to success.”
•    @RyanStephens – Ryan Stephens, Young Entrepreneur & Marketing Blogger.
•    @Sarahprout – Sarah Prout, Author & Publishing Expert for Online Entrepreneurs.
•    @Unmarketing – Scott Stratten, Teaching People to “stop marketing and start engaging.”
•    @teenbizcoach – Shonika Proctor, Teen CEO Coach, teaching them to “manifest raw talent.”
•    @StanleyTang – Stanley Tang, 16 y/o Internet Entrepreneur, Blogger and Author of eMillions.

TWITTER,TWEETS,STARTUPS,ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home