Κλείνει ένας μεγάλος κύκλος με το εκατοστό Ideacast που σήμερα είναι στραμμένο “στον κορμό της Ελληνικής οικονομίας”, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Μην κάνετε ποτέ το λάθος να πιστέψετε, ότι δεν θα υπάρχουν λόγω της ψηφιακής οικονομίας. Θα ανθίζουν τόσο όσο είναι ανταγωνιστικές, καλών τιμών και ιδιαίτερης πρότασης προς τον δύσμοιρο καταναλωτή. Αύριο, που λέει ο λόγος, αυτές θα περάσουν σε νέα παιδιά, που πρέπει να ξέρουν τι εργαλεία μας δίνει το μέλλον.
Η Amazon βγάζει περίπου 500 εκατ δολάρια από τη διαφήμιση (είναι πρότυπο ‘λιανομάγαζο’ με ένα από τα πιο σύγχρονα Logistics centers), καινοτομεί και δείχνει δρόμους Πριν ένα χρόνο ανακοίνωσε την εξαγορά της εταιρίας Ivona που εργάζεται πάνω στην τεχνολογία voice-recognition! Τι νόημα έχει για εσένα αυτή η υπηρεσία, αν δεν έχεις smartphone; “Δεύτερο παπούτσι αριστερά ...αυτό! ...πλήρωσε” θα λες και θα τελειώνεις. Ωραία κόλπα, δεν συμφωνείτε; Μην ξεχνάτε, με ένα σμπάρο...τρία τρυγώνια: ανταγωνίζεται την Google, το Wallmart και την eBay!
Το Facebook επιτρέπει στον μικρομεσαίο επιχειρηματία να δειγματίσει την ‘πραμάτια’ του με οργανωμένο, στρατηγικά relevant τρόπο, δημιουργώντας κοινότητες και περιεχόμενο που μετριέται, από μία ερώτηση-έρευνα, έως ένα funny video, ή τις φωτογραφίες φίλων από τα εγκαίνια ενός καταστήματος. Είναι δύσκολες εποχές για πρίγκηπες (τα brands), αλλά αφενός η mobile πρόσβαση στην πλατφόρμα είναι 20-25% τους συνόλου του, αφετέρου η διασύνδεση με καταναλωτές, και καλούς σκοπους και κοινότητες είναι μεγάλη ‘ζωντανή’ διαφήμιση για τις μάρκες. Επίσης τα graph searches που είναι αναλυτικά insights που σου δίνουν ερεθίσματα, τι “πουλάει” και τι όχι.
Η Google εκτός από την ανάπτυξή της ως εταιρία, έχει μια μαγική φόρμουλα για την μικρομεσαία επιχείρηση, όπου και αν βρίσκεται στον κόσμο. Το click price μειώνεται και εκδημοκρατίζει το search για όλους τους σκοπούς και όλα τα προϊόντα. Και εδώ απαιτείται να έχεις στρατηγική, αλλά το σίγουρο είναι ότι η διείσδυση του mobile θα πιέζει όλο και περισσότερο για λογικές τιμές της online διαφήμισης και μεγαλύτερη απόδοση. Α, τον τελευταίο μου καυστήρα τον άλλαξα από google ad, που βεβαίως έψαξα στις τιμές εξονυχιστικά... Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας Lary Page είπε στη συνέντευξη παρουσίασης οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρίας: “People carry a supercomputer in their pocket all the time. In fact we feel naked without our smartphone! And many users have more than one device … a laptop, a phone, and a tablet. We’re living in uncharted territory.”
Στο YouTube τα πράγματα είναι ακόμη καλύτερα ως προοπτική. Εντάξει, θα βρεις και video φανατικών, τρελών, αλλά το χτίσιμο μιας ανταγωνιστικής πρότασης για την επιχείρησή σου μπορεί να δώσει πλεονέκτημα. Είναι ένας χώρος που ο κόσμος όλο και περισσότερο χρησιμοποιεί (σήμερα βλέπουμε περίπου 4 εκατ video το μήνα) και το 25% της πρόσβασης γίνεται από mobile συσκευές με αυξανόμενες τάσεις. Πουλάς υπηρεσία, συμβουλές, τυρί, συνταγές μαρμελάδας, χτίζεις κοινότητα ‘έξυπνων τουριστών’, είσαι η Περιφέρεια τάδε; Ολοι μπορούν να προβληθούν, αρκεί να έχουν καλό περιεχόμενο, σύντομο και ελκυστικό.
Το ηλεκτρονικο εμπόριο μέσω mobile θα αυξηθεί και θα δημιουργήσει νέα καταναλωτικά purchasing patterns. Διαβάστε τις τάσεις που δημοσιεύονται για τη Μ. Βρετανία και το e-commerce. Το επιχειρηματικό τοπίο για τη μικρή και μεσαία επιχείρηση αλλάζει, ριζικά, συθέμελα. Το πως αποφασίζουν οι καταναλωτές, πως ανακαλύπτουν νέες προτάσεις, πως διαδίδουν και μοιράζονται έξυπνες λύσεις, πως επηρεάζουν και επηρεάζονται έχει αλλάξει εντελώς. Δεν κάθονται πια μπροστά στην τηλεόραση και μηχανικά πάνε να αγοράσουν, ότι είδαν. Στη mobile οικονομία αυξάνονται τα ‘touchpoints’ και οι ευκαιρίες συνεργασίας μεταξύ των λιανικών επιχειρήσεων σε κλειστές κοινότητες με οφέλη προς τον καταναλωτή.
Οι connected πελάτες δεν αντικαθιστούν τον παραδοσιακό πελάτη, που θέλει (ακόμη) να επισκέπτεται το μαγαζί, απλά εισάγουν νέες ευκαιρίες να αυξηθεί η κίνηση της επιχείρησης. Το πως κάνεις σήμερα marketing, το πως πουλάς και εξυπηρετείς τους πελάτες σου, μπορεί να εμπλουτιστεί με mobile τεχνικές και λύσεις, που θα κάνουν πιο γνωστή, πιο επισκέψιμη και πιο αρεστή την επιχείρησή που έχεις. Αν βέβαια ενδιαφέρει η αλληλεπίδραση με τον πελάτη και η ανάπτυξή που έρχεται από αυτόν και την επαναλαμβανόμενη αγορά.
Stay tuned,
Τάσος
Σχόλια