Thought leadership

Στις εταιρίες δεν γίνονται όλα με αυτοσκοπό το χρήμα, αλλά το μέλλον και τη διάρκεια.

Thought leadership

Τι είναι τούτο, το thought leadership, καλέ σείς; Οπως τα περισσότερα ‘buzzwords’ συχνά κακο-χρησιμοποιείται και αποδίδεται σε λάθος περιπτώσεις. Υπάρχει σημαντικός λόγος για τις επιχειρήσεις να αναπτύσσουν και να προωθούν θέματα, που τους δίνει την αντίληψη thought leaders. Κρίνει την επιτυχία CEO’s και την εμπoρική πορεία (μέσω της εικόνας) της επιχείρησης. Ο ορισμός για τους Thought Leaders της Wikipedia θα σας δώσει μια γρήγορη και πλήρη απάντηση.

Οι επιχειρήσεις και η τοποθέτησή τους -ως ειδικοί- σε ένα δημόσιο θέμα, ή μία τάση που σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με το αντικείμενο της επιχείρησης είναι για δεκάδες χρόνια ζητούμενο. Άλλο το γνωστή εταιρία, άλλο το ταυτισμένη με χαρακτηριστικά εικόνας, που φέρνουν κοντά της κοινό, ερωτήσεις ή και θέματα διαλόγου. Κάνεις Mobile marketing solutions. Καινοτομικό και σίγουρα αναπτυσσόμενο. Αλλά τι κάνεις για να είσαι ταυτισμένο ‘μαγαζί’ με το μέλλον αυτού του business; Κάνεις έρευνες, μελετάς θέματα, ανακοινώνεις καινοτομία; Τι κάνεις για να είσαι μοναδικά διακριτός τώρα και αύριο;

Στις εταιρίες δεν γίνονται όλα με αυτοσκοπό το χρήμα, αλλά το μέλλον και τη διάρκεια. Μια μάρκα, ένα σήμα επώνυμης ζήτησης, είναι επενδυτικό αντικείμενο, είναι μελλοντικός εργοδότης, είναι συνεργάτης, δημιουργεί ζήτηση, προσφέρει στην κοινωνία, επιμορφώνει ανθρώπους και όλα αυτά απαιτούν μια υψηλή αξία αντιλήψεων και γνώσης για την επιχείρηση. Δύσκολο (εως άγνωστο task) για νέες επιχειρήσεις και εξίσου δύσκολο για τις παλιές.

Ο Daniel Rasmus έδωσε ένα πολύ δημιουργικό ορισμό για το θέμα, που ως αναλογία μπορεί να προβληματίσει δημιουργικά τους ιδρυτές νέων επιχειρήσεων και να τους εξηγήσει, γιατί μεγάλο μέρος των ενεργειών marketing που κάνουν είναι σπατάλη χρόνου με μικρό αποτέλεσμα (συν/ξεις, δηλώσεις και events): “Thought leadership should be an entry point to a relationship. Thought leadership should intrigue, challenge, and inspire even people already familiar with a company. It should help start a relationship where none exists, and it should enhance existing relationships. To me, Thought Leadership is simply about becoming an authority on relevant topics by delivering the answers to the biggest questions on the minds of your target audience.” Ολα όσα θέλω να πω σε αυτό το άρθρο –μακάρι κάποιοι να τα κάνουν κτήμα– μέσα σε λίγες γραμμές.

Το Thought leadership είναι πολύ σημαντικό και στις B2C και στις B2B εταιρίες, ιδιαίτερα σήμερα που κύμματα καχυποψίας και έλλειψης εμπιστοσύνης “σαρώνουν” την κοινωνία και τις αγορές, παντού στον κόσμο. Σε κάθε αγορά, ακόμη και στο φαινομενικά εύκολο κλίκ σε μία εφαρμογή, εμπλέονται δεκάδες άνθρωποι και η εικόνα τους για την επιχείρηση είναι μεγάλη πρόκληση. Πουλάς κάτι; Θα ρωτήσουν για αυτό, υπάρχει διαδικασία έγκρισης, υπάρχουν ανταγωνιστές, υπάρχουν προβλήματα οικονομικής ή εμπορικής φύσεως. Σε όλη αυτή την πολύπλοκη διαδικασία, το να θεωρείσαι ο ειδικός, η εταιρία που είναι πάνω από το μέσο όρο της αγοράς της, είναι μεγάλο επίτευγμα και βοηθά τον κύκλο pre-sales ...από σουβλατζίδικο έως εταιρία media έως λιανομάγαζο.

Για τους marketers, τους επιχειρηματίες και τους πελάτες το thought leadership κατακτάται από πολλά μέσα και σε πολλά σημεία. Η εκφορά λόγου των στελεχών, η εμφάνιση και η ουσία που δίνουν σε δημόσιες παρουσιάσεις, η εκπροσώπησή τους, η δημοσίευση ουαστικά χρήσιμων απόψεων, η επένδυση σε συμμετοχικές δράσεις της αγοράς (roundtables, προγράμματα επιμόρφωσης), η δημιουργία ενεργών κοινοτήτων, η προσφορά σε ειδικές ομάδες, το ύφος (και η έλλειψη υπεροψίας) του ιδιοκτήτη, η σήμανση του προϊόντος, οι προστιθέμενης αξίας υπηρεσίες μετά την αγορά ως μέρος του offering, η διαφάνεια τιμών και χρεώσεων, το επίπεδο του πωλητή, η εμπειρία και η γνώση των θεμάτων του πελάτη. Μια ολική εμπειρία, που κάνει την εταιρία ταυτισμένη με ισχυρά perception attributes. Ολα αυτά πρέπει να είναι σχεδιασμένα τόσο καλά και με τόση λεπτομέρεια, που μερικές φορές απορώ όταν θεωρείται marketing effort μια σειρά σεμιναρίων που ο εκπρόσωπος της εταιρίας ...”πουλάει μούρη” για το ότι ήταν εκεί....

Επικοινωνώντας σαν thought leaders ξεκινάει ένας διάλογος που τον οδηγείτε και αυτό είναι το πρώτο βήμα στο ‘buying journey’ ενώ το κοινό σε μαθαίνει, σε ξέρει καλύτερα. Δυστυχώς αυτό είναι θέμα ..κάπως αφηρημένο για τους διδάσκοντες και διδασκόμενους της επιχειρηματικότητας (από πανεπιστήμιο έως εταιρίες συμβούλων...) και συχνά υποτιμάται ή δεν υπάρχει καθόλου στην ατζέντα της εταιρίας που φτιάξαμε.

Θα μου πεις, το ζητάς για τις εταιρίες.. εδώ η χώρα μας δεν προσπάθησε ούτε δευτερόλεπτο να ταυτιστεί διεθνώς με κάτι... και το ζητάς από νέες εταιρίες; Δεν το ζητώ εγώ, το ζητά η παγκοσμιοποιημένη, συγκρινόμενη, δύσκολη, γεμάτη εμπόδια οικονομική δράση. Οποιος κατάλαβε, κατάλαβε....

 

Stay tuned,

Τάσος

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home