Παρουσιάζω πειστικά, σημαίνει κινητοποιώ

Παρουσιάζω πειστικά, σημαίνει κινητοποιώ

Πρόσφατα βρέθηκα σε μία παρουσίαση σχετική με νέες ιδέες επιχειρηματικότητας και τρόμαξα από τον τρόπο που οι παρουσιαστές απευθύνθηκαν στο ακροατήριό τους. Εφυγα απογοητευμένος, και κουνούσα το κεφάλι μου με θλίψη. Με γέμισε η σκέψη, ότι όλα έχουν γίνει μια μόδα-συνταγή, όλα τα slide decks έχουν πολλές μοντερνιές αλλά λίγη ουσία, ότι χάθηκε η απλότητα σκέψης και δεν παλεύει κανείς για την ..παλιά, ωραία λέξη «μεταδοτικότητα» ...τσιτάτα, εξυπναδιές και από κάτω μόνο αναπάντητα ερωτήματα. Στη χιπστεριά της εποχής, λοιπόν, χάθηκε και η ικανότητα πειθούς και εντυπωσιασμού αλλά για ουσιαστικές προτάσεις και λύσεις; Μα πως αυτοί οι άνθρωποι θα διεκδικήσουν καταρχήν την προσοχή, τη ταύτιση και την αποδοχή του κοινού;

Θα μου πεις, άσε φίλε, όλα έχουν γίνει συνταγές που κάποιος ...κάπου ...κάποτε τους είπε ...και αμέσως copy-paste! To θέμα με αγγίζει προσωπικά, μιας και σε όλη μου την επαγγελματική ζωή παρουσιάζω με ή χωρίς διαφάνειες, λύσεις και ιδέες, ακόμη και αν η εκφορά μου διαρμοφώνεται ακόμη και ζωντανά από τις αντιδράσεις του κοινού. Εντάξει, δεν λέω ότι θα γίνουμε όλοι TED presenters, αλλά να μην ξέρεις σε ποιόν, πως, γιατί, με ποιό ζητούμενο μιλάς σε κάποιο κοινό; Τρελλαίνομαι... Κανείς δεν λέει στα νέα παιδιά, ότι καθημερινά, κάθε ώρα, κάθε δευτερόλεπτο εκατομμύρια άνθρωποι κάνουν pitch στο χώρο που εργάζονται, που θέλουν να επιχειρήσουν, πιθανώς και στο ίδιο κοινό: δικηγόροι, σύμβουλοι, marketers, επιχειρηματίες, αναλυτές, δημοσιογράφοι, επενδυτές – όλοι πουλάνε μια ιδέα, διαφέρει το πόσο καλά το κάνουν....

Για να μην πω δικές μου υποκειμενικές εμπειρίες, σας μεταφέρω όσα έγραψε ο coach Carmine Gallo στο Forbes, όπου παρουσίασε την ανάλυσή του από 500 παρουσιάσεις TED presentations, αφού μίλησε με κάποιους από τους παρουσιαστές και επιστήμονες νευρολογίας (το βιβλίο που μπορείτε να κατεβάσετε / αγοράσετε τιτλοφορείται «Talk Like TED: The 9-Public Speaking Secrets of the World’s Top Minds) και η έρευνα αυτή κατέγραψε τα 3 “unbreakable laws” for effective, memorable presentations: Συναίσθημα, Καινούργιες ιδέες και Αναμνησιμότητα.

Δεν μπορεί να θέλεις να «πουλήσεις» την ιδέα σου, την επιχείρησή σου και να το κάνεις χωρίς συναίσθημα, με κρεμασμένα τα χέρια, χωρίς κίνηση, χωρίς θεατρικότητα που ανανεώνει το ενδιαφέρον το κοινό, χωρίς έντονες φράσεις, χωρίς προετοιμασία και τήρηση του χρόνου που έχεις.

Δεν μπορεί να πολυλογάς ακατάσχετα, να κάνεις κύκλους σε ότι λες, να παρουσιάζεις τόνους στοιχείων χωρίς μία συνδετική ιστορία, χωρίς να μπορεί να συγκρατήσει το ακροατήριό σου τη μία και σημαντική ιδέα που έχεις, εκείνη που θέλεις να αγκαλιάσουν. Δεν θα πετύχεις, ούτε, αν γεμίσεις τη διαφάνεια με λόγια, ούτε αν επιμείνεις σε κάτι με το οποίο δεν βοηθάς το ακροατήριο να καταλάβει....

Πως θα θυμούνται τι είπες, ότι ήσουν εσύ, όταν μιλάς επί 10 λεπτά κουραστικά για ένα case study με τόσες λεπτομέρειες, για να ...μην θυμάμαι τίποτε στο τέλος; Πως θα με βοηθήσεις να θυμάμαι, τι πρεσβεύεις, τι ζήτησες ...όταν από το πολύ στορυτέλιν και τα παραδείγματα …ξεστρατίζουμε; Θεωρώ το ζήτημα πολύ σημαντικό μιας και η παρουσίαση είναι μια πολύ απαραίτητη ικανότητα που θα χρειαστούμε όλοι στο μέλλον και σε ...μπόλικα κιλά έμπνευσης και πειθούς.

Stay tuned ...και ο θεός βοηθός!

STARTUPS,ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home