Η κρίση μιας σάλτσας

Η κρίση μιας σάλτσας

"Τα έσοδα της Google ξεπέρασαν τα έσοδα όλων των εφημερίδων των ΗΠΑ το 2011". Τέτοια λέγε μου και θα  σβωλιάσει η μπεσαμέλ.

Αστο, θα την παρατήσω (την μπεσαμέλ) να γίνει τσιμέντο μες στην κατσαρόλα . Πρώτα οι αριθμοί και μετά τα νούμερα...

Κατά το 2011 οι αμερικανικές εφημερίδες εμφάνισαν στο σύνολό τους έσοδα 24 δισ. δολαρίων μόνο από τις διαφημίσεις. Αν, ολίγον μπακαλίστικα, βάλουμε άλλα 10 δισ. που προέρχονται από την κυκλοφορία των εντύπων και άλλες δραστηριότητες φτάνουμε στα 34 δισ. Για την ίδια χρονιά η Google  είχε το 2011 έσοδα 38 δισ. 

Ας πάει και το παλιάμπελο, η μπεσαμέλ δηλαδή... Η σύγκριση είναι εξόφθαλμα αδόκιμη. Συγκρίνεις τις εφημερίδες μιας χώρας (εντάξει, των ΗΠΑ, δεν παύουν να είναι μια χώρα) με μια πολυεθνική που απευθύνεται σε μια αγορά δυνητικά υπερτριπλάσια (μη σου πω και παραπάνω) των υπό εξέταση εντύπων.

Δεν έχω αριθμούς εύκαιρους αλλά είμαι βέβαιος πως αν αθροίσει κανείς τα έσοδα όλων των εταιρειών λιανικής των ΗΠΑ θα φτάσει σε έναν αριθμό που θα κάνει τα έσοδα της Google να χλωμιάσουν. Ναι αλλά δεν θα συγκρίνουμε μήλα με πορτοκάλια ε;

Τα έντυπα ΜΜΕ βρίσκονται στην κόψη του ξυραφιού. Γνωστό. Πολλά -εντός και εκτός Ελλάδας- παλεύουν για την επιβίωσή τους. Ομοίως γνωστό. Πολλά δεν θα  δουν την αυγή μιας από τις επόμενες χρονιές. Πασίγνωστο. 

Οι ενδείξεις υπάρχουν, η συμπεριφορά των αναγνωστών το δείχνει, η δημοσιογραφία δεν είναι αυτό που ήταν, οι προκλήσεις είναι μεγάλες είτε για παραγωγούς είτε για καταναλωτές περιεχομένου (με τους ρόλους αυτούς να μην είναι πια απόλυτα διακριτοί) αλλά από αυτό το σημείο μέχρι του να μου πετάς την Google σε κάθε πιθανή και απίθανη συγκυρία υπάρχει μια απόσταση. 

Βλέπεις, η Google είναι πολυεθνική και μπορεί να πουλήσει διαφήμιση (σχεδόν) σε κάθε γλώσσα που μιλιέται στον πλανήτη. Οι αμερικανικές εφημερίδες είναι αυτό που λέει η λέξη, αμερικανικές και μπορεί να υπάρχουν ανάμεσά τους ορισμένες ηγέτιδες διεθνείς δυνάμεις αλλά, τέλος πάντων, κάνουν άλλη δουλειά από αυτή της Google. Σύγκριση μήλων με πορτοκάλια. Για τον εύκολο εντυπωσιασμό. Που αδικεί τα μήλα. Βεβαίως και τα πορτοκάλια. 

ΜΜΕ,GOOGLE,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home