Τους βλέπω κάθε αρχή του μήνα, υπομονετικά στην ουρά να περιμένουν να ανανεώσουν την κάρτα των απεριορίστων διαδρομών τους. Είναι 300.000 άνθρωποι που κάθε πρωτομηνιά (συν πλην λίγες μέρες) στήνονται σε μια ουρά, συνήθως σε κάποιο από τα εκδοτήρια του μετρό, να πάρουν το κουπόνι της κάρτας τους. Αν αυτός είναι τρόπος να επιβραβεύει, αισίως 2017 μ.Χ, κάποιος τους καλύτερους και πιο τακτικούς του πελάτες να μου το πεις. Σκέψου πως την ίδια ώρα που οι άνθρωποι αυτοί -οι καλοί πελάτες των αστικών συγκοινωνιών- περιμένουν στην ουρά, οι άλλοι, οι λιγότερο τακτικοί πελάτες, οι της χάσης και της φέξης, πάνε στο αυτόματο μηχάνημα, παίρνουν το εισιτήριό τους και πηγαίνουν στον προορισμό τους.
Κανείς δεν σκέφτηκε όλα αυτά τα χρόνια πως με την ευκολία που μπορεί κάποιος να αγοράσει ημερήσιο ή εβδομαδιαίο εισιτήριο θα μπορούσε να αγοράσει και το μηνιαίο κουπόνι από το αυτόματο μηχάνημα. Τι διαφορά έχει άλλωστε, είναι ένα "εισιτήριο" με διάρκεια 30 ημέρες.
Με την έλευση (18 χρόνια μετά την πρώτη σχετική εξαγγελία αν δεν κάνω λάθος) του ηλεκτρονικού εισιτηρίου περιμένεις πως κάτι θα αλλάξει. Δεν μπορεί, άλλωστε έχουμε ένα σύγχρονο μετρό, μπορούμε να έχουμε και ένα σύγχρονο σύστημα έκδοσης εισιτηρίων.
Οχι φιλαράκι, δεν κατάλαβες καλά, εδώ δεν περνάει ο τεχνοφασισμός, θα μαρτυρήσεις. Ακου λοιπόν τι συμβαίνει στην εποχή που:
- Οι συγκοινωνίες της Αθήνας έχουν λανσάρει και λειτουργήσει εφαρμογή αγοράς εισιτηρίου μέσω κινητού
- Πάρα πολλά μοντέλα smartphones υποστηρίζουν NFC
- Ο κόσμος χρησιμοποιεί (εδώ τα capital controls ήταν χρήσιμα) χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες ακόμα και στα περίπτερα
- Εφαρμογές ηλεκτρονικού εισιτηρίου λειτουργούν σε ουκ ολίγα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Ευρώπη και μπορείς να αντιγράψεις δημιουργικά
Εμείς ζητάμε ΑΜΚΑ. Και φωτογραφία του κατόχου. Και αποδεικτικά! Σαν να μην έφτανε αυτό έρχεται η μετατροπή των χάρτινων μηνιαίων καρτών σε ηλεκτρονικές με μια διαδικασία τρεις λαλούν και δυο χορεύουν.
Είσαι λοιπόν καλός πελάτης των συγκοινωνιών της Αθήνας; Πάρε ένα φάκελο, βάλε μέσα φωτογραφίες, ΑΜΚΑ, φωτοτυπίες επίσημων εγγράφων και φτιάξε και έναν κωδικό και άφησέ τα στο εκδοτήριο (!) Θα δουλέψουν, λέει, ολονυχτίς οι υπάλληλοι και κάποια στιγμή θα σου ταχυδρομήσουν την κάρτα σπίτι σου με τα ΕΛΤΑ. Ασχετο, τις προάλλες μου ήρθε σπίτι ληγμένος λογαριασμός (τόσο ληγμένος που βρωμούσε ο άτιμος), ελπίζω να ήταν μεμονωμένο περιστατικό.
Ποιος θα διαχειριστεί τα δεδομένα με ποιες δικλείδες με ποιες διαδικασίες ουδείς γνωρίζει. Βασικά οι διαδικασίες νομίζω πως θα είναι yolo, τι διάολο άλλωστε σε αυτή τη χώρα τα προσωπικά δεδομένα διέρρευσαν μέχρι και από την ΓΓΠΣ και κανείς ποτέ δεν έμαθε ποιος το έκανε. Τώρα που το θυμήθηκα, με αυτό εδώ τι έγινε τελικά;
Το κερασάκι στην τούρτα είναι η ονοματολογία.
Το εισιτήριο, λέει, θα λέγεται ATH ENA Ticket, η απρόσωπη κάρτα (που θα είναι επαναφορτιζόμενη) θα λέγεται ATH.ENA Card και η προσωποποιημένη (αυτή με τους ΑΜΚΑ και την ταυτότητα κτλ) θα λέγεται, λέει, προσωποποιημένη ATH.ENA Card. Σε παρατεταμένα χειροκροτήματα ξεσπάει το κοινό για αυτή την απίστευτη μαρκετίστικη έμπνευση που κάνει . Οχι, πραγματικά, συγχαρητήρια βρε μπαγάσες, πώς το σκεφτήκατε όλο αυτό. Σαν αστακομακαρονάδα με χυλοπίτες ένα πράγμα...
Σχόλια