Αν είστε στο μετρό και ακούσετε δίπλα σας να σκούζουν πουλιά μην παρεξενευτείτε. Απλώς, μάλλον θα είναι κοντά σας κάποιος που θα παίζει στο smartphone τα Angry Birds, με διαφορά το πιο δημοφιλές και το πιο εθιστικό παιχνίδι για κινητά τηλέφωνα από την εποχή που η Nokia έβαλε το “φιδάκι” στις συσκευές της. Η δημιουργία της φινλανδικής Rovio Mobile κυριολεκτικά “σπάει ταμεία” και δείχνει το δρόμο για την αξιοποίηση της διαφήμισης στο κινητό.
Το θέμα του παιχνιδιού είναι λίγο ιδιόμορφο. Πρέπει να εξολοθρεύσετε κάποια γουρουνάκια (sic), πετώντας τους κάποια αγριέμενα πουλιά με μία ...σφεντόνα. Η περιγραφή μπορεί να μην είναι πολύ σαφής, και η αλήθεια είναι πως δεν με εντυπωσίασε και εμένα όταν διάβασα την αρχική οθόνη της εφαρμογής. Μετά, όμως, κόλλησα σε σημείο που θυμήθηκα εποχές PacMan, Tetris και Bubble Bobble για τους πιο “παλιούς”. Το Angry Birds είναι το Tetris της εποχής μας, χωρίς αμφιβολία.
Το παιχνίδι έκανε την εμφάνιση του στις 10 Δεκεμβρίου 2009, αλλά χρειάστηκε να φθάσουμε στο περασμένο καλοκαίρι για να εκτοξευτεί η δημοτικότητα του. Μεταξύ Αυγούστου και Νοεμβρίου, 3,5 εκατ. χρήστες iPhone πλήρωσαν 0,99 δολάρια στο Apple Store για να το “κατεβάσουν”. Στο Android, το παιχνίδι είναι δωρεάν -αλλά προβάλλονται διαφημίσεις κατά τη διάρκεια του- με αποτέλεσμα να το έχουν ήδη εγκαταστήσει 7 εκατ. χρήστες. Και οι ρυθμοί αύξησης είναι εντυπωσιακοί.
Δεν είναι τυχαίο ότι η Rovio Mobile -η οποία δημιουργήθηκε από δύο φίλους που γνωρίστηκαν σε ένα συνέδριο για hackers το 2003- θεωρείται ότι μπορεί να αποτελέσει το επόμενο big thing που έβγαλε η Φινλανδία στο χώρο της τεχνολογίας μετά τη Nokia. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα κέρδη από τις διαφημίσεις έχουν φθάσει στο 1 εκατ. δολάρια μηνιαίως, αριθμός εντυπωσιακός για μία μικρή εταιρεία αλλά και γενικότερα για το χώρο του mobile advertising σε παιχνίδια.
Φυσικά, ένα πετυχημένο παιχνίδι δεν σημαίνει ότι και τα επόμενα προϊόντα της εταιρείας θα σημειώσουν επίσης εμπορική επιτυχία. Από την άλλη πλευρά, όμως, το Angry Birds είναι ένα σαφές δείγμα ότι τα παιχνίδια στο κινητό μπορούν να φέρουν σημαντικά έσοδα. Ίσως γι’ αυτό η Sony Ericsson να ετοιμάζεται πυρετωδώς για το πρώτο PSP smartphone της, το οποίο μάλλον θα δείξει είτε στη CES στις αρχές Ιανουαρίου είτε στο MWC τον Φεβρουάριο.
Σχόλια