Θερμόμετρο της διάθεσής μας το Twitter

Deasy @ 30.09.2011

Άλλο να το αντιλαμβάνεσαι σε ένα βαθμό και άλλο να στο επιβεβαιώνουν σχετικές έρευνες. Μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα που πραγματοποίησε το Πανεπιστήμιο Cornell και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Science έδειξε ότι το Twitter είναι το θερμόμετρο της προσωπικής μας διάθεσης (τα συμπεράσματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν σήμερα και στην Washington Post).

Χρησιμοποιώντας για δύο χρόνια 510 εκατομμύρια tweets από 2,5 εκατομμύρια χρήστες σε 84 χώρες ως δείγμα, οι ερευνητές του Cornell αποκάλυψαν ότι τα μηνύματά μας στο Twitter ακολουθούν την πραγματική διάθεση στην καθημερινότητά μας. Ειδικότερα, η αισιοδοξία στο Twitter αναγεννιέται στο ξεκίνημα κάθε ημέρας, ενώ αντίστοιχα αρχίζει και μειώνεται με το πέρασμά της, καθόλη τη διάρκεια που βρισκόμαστε στη δουλειά ή διαβάζουμε ή ασχολούμαστε με καθημερινές εκκρεμότητες. Στη συνέχεια πάλι ανεβαίνει είτε επειδή κατευθυνόμαστε στο σπίτι μας είτε γιατί θα συναντήσουμε κάποιους φίλους κ.α. Μάλιστα, η αποτύπωση της διάθεσης έφθασε σε τέτοιο επίπεδο ώστε διαπιστώθηκε π.χ. ότι η κορύφωση στο Twitter για τη λέξη «μπύρα» (#beer) απείχε επτά ώρες από την αντίστοιχη κορύφωση για τη λέξη μεθυσμένος (#drunk), πολύ κοντά δηλαδή στο πραγματικό χρονικό διάστημα που χρειάζεται πιθανότατα κάποιος για να μεθύσει...

Και ενώ αυτά φαντάζουν ως κοινές αλήθειες, κανένας επιστήμονας μέχρι στιγμής δεν είχε καταφέρει να το αποτυπώσει με κάποια έρευνα η οποία μάλιστα να αγγίζει διαφορετικές κουλτούρες και λαούς. 

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Washington Post, το σημαντικότερο αποτέλεσμα της έρευνας του Cornell είναι το γεγονός ότι πλέον το Twitter μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο για τους κοινωνιολόγους, οι οποίοι θα μπορούσαν μέσα από το Twitter να μελετούν αντιδράσεις της κοινωνίας για σημαντικά ζητήματα: πως αντιδρά η κοινωνία στις αποφάσεις κυβερνήσεων ή πως οι οικονομικές συνθήκες επιδρούν πάνω της, τι πιστεύει ο κόσμος για τη βία και όποιες άλλες συμπεριφορές μελετά αυτός ο κλάδος. Αντιδράσεις που ξεπερνούν τη διάθεση και αγγίζουν τα επίπεδα της στάσης των ανθρώπων απέναντι στα παραπάνω και την επακόλουθη συμπεριφορά τους.

 

TWITTER,ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home