Στα δύο άκρα των smartphones οι Έλληνες καταναλωτές

Αγοράζουμε είτε φθηνές είτε πολύ ακριβές συσκευές, σύμφωνα με τα στοιχεία των ερευνών

Στα δύο άκρα των smartphones οι Έλληνες καταναλωτές

Στροφή προς τα smartphones έχουν κάνει οι Έλληνες καταναλωτές. Και, λόγω οικονομικής κρίσης, είναι απολύτως λογικό να αγοράζουν τα πιο προσιτά μοντέλα με το ανώτερο όριο να τίθεται από την πλειοψηφία στα 200 ευρώ. Όμως, ταυτόχρονα τα πολύ ακριβά μοντέλα -και δεν αναφερόμαστε μόνο στο iPhone 4S, πουλάνε αρκετά. Συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η Wind Ελλάς κατά τη διάρκεια μίας πρόσφατης παρουσίασης της, το 80% των πωλήσεων των smartphones στη χώρα μας, αφορά πωλήσεις συσκευών που κοστίζουν είτε κάτω από τα 200 ευρώ είτε πάνω από τα 500 ευρώ!

Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, οι πωλήσεις smartphones αντιστοιχούν πλέον περίπου στο 30% των συνολικών πωλήσεων κινητών τηλεφώνων. Το ποσοστό ποικίλλει ανάλογα με τον μήνα και μέσα στο 2011 (σ.σ. για την ακρίβεια μέχρι και τον Σεπτέμβριο) το ζενίθ ήταν ο Μάιος που έφθασε στο 33,7% αλλά γενικώς κινείται μεταξύ 28% και 30%.

Από την άλλη πλευρά, είναι προφανές ότι λόγω της υψηλότερης τιμής τους, στα smartphones αναλογεί πολύ μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με βάση την αξία των πωλήσεων. Έτσι, από τον Μάρτιο και μετά τα smartphones αντιπροσωπεύουν πάνω από το 63% της συνολικής αξίας της αγοράς των κινητών τηλεφώνων.

Το ενδιαφέρον σημείο είναι πως οι Έλληνες καταναλωτές κινούνται στα δύο άκρα των τιμών. Η πλειοψηφία των πωλήσεων για το γ’ τρίμηνο του 2011 αφορά τις προσιτές συσκευές, δηλαδή αυτές που κοστίζουν κάτω από το “ψυχολογικό” όριο των 200 ευρώ, καθώς το μερίδιο τους στο σύνολο της αγοράς έφθασε στο 57%. Όμως, το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό εντοπίζεται στην κατηγορία των συσκευών που κοστίζουν πάνω από τα 500 ευρώ, όπου είναι προφανές ότι το iPhone έχει την πρωτοκαθεδρία. Το 22% των smartphones που πωλούνται κοστίζει πάνω από 500 ευρώ, έναντι μόλις 14% που έχει η κατηγορία που κινείται μεταξύ 200 και 300 ευρώ, ενώ το 5% που έχουν οι συσκευές που κινούνται μεταξύ 300 και 500 ευρώ είναι πολύ χαμηλή. Η εξήγηση που δίνεται είναι πως αυτοί που είναι “αποφασισμένοι” να αποκτήσουν ένα κορυφαία smartphone, θα το κάνουν όποιες και αν είναι οι οικονομικές συνθήκες.

Σε επίπεδο λειτουργικών συστημάτων, μάλλον δεν υπάρχουν και πολλές εκπλήξεις. Το Google Android έχει ανέβει πολύ ψηλά και στους πρώτους οκτώ μήνες του 2011 είχε ένα μερίδιο που έφθασε στο 65,6% με το Symbian να είναι στο 16% και το iOS στο 13,8%. Το μερίδιο των Blackberry έχει πέσει σε επίπεδα κάτω από 3%, όταν το 2010 ήταν πάνω από 6%.

SMARTPHONES,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home