Εδώ στο deasy δεν έχουμε κρύψει ποτέ την αδυναμία μας για τα Smart TVs και τις εφαρμογές που αποτελούν σημαντικά στοιχεία του νέου οικοσυστήματος που χτίζεται. Καθώς τα apps για τις νέες έξυπνες τηλεοράσεις αρχίζουν και απασχολούν όλο και μεγαλύτερο κοινό, γίνονται όλο και περισσότερο αντικείμενο μελέτης από εταιρείες που πραγματοποιούν τις σχετικές έρευνες, μια τάση που σίγουρα θα τη δούμε να αυξάνεται ακόμα περισσότερο στο μέλλον, καθώς οι προσδοκίες για τη συγκεκριμένη είναι μεγάλες. Μια τελευταία μελέτη της Futuresource Consulting που δημοσιεύεται στο site v-net.tv μας δίνει ένα πρώτο δείγμα για τις εφαρμογές που είναι οι πλέον δημοφιλείς στην παρούσα φάση. Η μελέτη αφορά το app store της Samsung, η οποία φαίνεται να έχει προς το παρόν το προβάδισμα, έναντι των υπολοίπων οικοσυστημάτων που χτίζονται, φιλοξενώντας περίπου 550 εφαρμογές σε παγκόσμιο επίπεδο (μικρό μέγεθος βέβαια αν το συγκρίνουμε με τα αντίστοιχα καταστήματα εφαρμογών για φορητές συσκευές, αλλά ακόμα είμαστε στην αρχή).
Ας ξεκινήσουμε όμως με την κατάταξη των δημοφιλέστερων εφαρμογών ανά περιοχή:
Κατάταξη |
||||
|
ΗΠΑ |
Αγγλία |
Γαλλία |
Γερμανία |
1 |
YouTube (53%) |
BBC iPlayer (58%) |
M6 Replay (65%) |
YouTube (49%) |
2 |
Netflix (50%) |
YouTube (54%) |
TF1 (62%) |
Facebook (37%) |
3 |
Facebook (48%) |
Facebook (41%) |
YouTube (40%) |
eBay (37%) |
4 |
eBay (27%) |
eBay (31%) |
Facebook (39%) |
Pro7 (27%) |
5 |
Skype (23%) |
Skype (25%) |
Dailymotion (33%) |
Skype (24%) |
6 |
Twitter (20%) |
LOVEFiLM (22%) |
Skype (23%) |
LOVEFiLM (10%) |
7 |
|
Twitter (22%) |
eBay (20%) |
Twitter (8%) |
8 |
|
|
Twitter (9%) |
Acetrax (8%) |
Σε επίπεδα κατηγοριών των διαθέσιμων εφαρμογών και όχι απαραίτητα δημοτικότητας, στην κορυφή βρίσκονται τα "παιχνίδια" και η "εκπαίδευση" με ποσοστό 23%, ακολοθούμενα από τις "Πληροφορίες" με 20% και το "Video" με 14%.
Όπως γίνεται εμφανές, κινητήρια δύναμη όσον αφορά τη δημοτικότητα, για την αγορά των Smart TVs είναι το δωρεάν video, είτε με τη μορφή του YouTube, είτε με τη μορφή του catch-up TV, όπως είναι η αντίστοιχη εφαρμογή του BBC, BBC iPlayer. Ο λόγος για τον οποίο το video ειναι 4ο όσον αφορά το πλήθος των διαθέσιμων εφαρμογών, προφανώς πρόκειται στη δυσκολια παροχής αυτού του τύπου περιεχομένου. Παράλληλα, όπως αναφέρουν στελέχη της Futuresource Consulting, υπάρχει πεδίο και για εφαρμογές παιχνιδιών, ενώ εντύπωση προκαλεί η σταθερά υψηλή θέση του Facebook και στις τέσσερις χώρες. Ισχύει, πιθανότατα και εδώ, ότι τα μεγάλα brands έχουν εκ των προτέρων ένα σημαντικό πλεονέκτημα, ακόμα και σε νέες αγορές.
Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η Futuresource Consulting προεξοφλεί ότι η Google θα αποτελέσει ένας από τους μεγάλους παίκτες της αγοράς μέσα στο 2012, δημιουργώντας ένα αντίστοιχο, με το Android, οικοσύστημα, μέσω του Google TV, συνεργαζόμενη με πολλούς κατασκευαστές. Αντίθετα, η εταιρεία δεν πιστεύει ότι θα δούμε διαφορετικές κινήσεις από την Apple από αυτές που έχουμε δει ως τώρα, με το Apple TV, αν και σημειώνει ότι η μεγάλη ευρωπαϊκή αγορά της τηλεόρασης μπορεί να την οδηγήσει σε μεγαλύτερη εμπλοκή με τους καταναλωτές.
Σχόλια