Η μελλοντική καινοτομία και η παροχή πιο προσωπικής οδηγικής εμπειρίας αποτελούν τους βασικούς παρέγοντες προτίμησης ενός αυτοκινήτου, σύμφωνα με τη νέα έκθεση Cisco Customer Experience Report, η οποία εστίασε στην εμπειρία των καταναλωτών ως προς την αγορά και την οδήγηση αυτοκινήτων.
Η έρευνα έδειξε ότι οι καταναλωτές θεωρούν την πληροφόρηση και την τεχνολογία ζωτικής σημασίας σε ότι έχει να κάνει σχέση με το αυτοκίνητο. Από την αγορά του έως τις υπηρεσίες service, οι καταναλωτές χρησιμοποιούν πιο προηγμένες τεχνολογίες για την επικοινωνία τους με αυτοκινητοβιομηχανίες και αντιπροσωπείες αυτοκινήτων. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι περίπου το ήμισυ (47%) των καταναλωτών παγκοσμίως δίνουν βαρύτητα, κατά την αγορά ενός οχήματος, στη φήμη της κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας ως προς τη χρησιμοποιούμενη τεχνολογία.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι καταναλωτές επιθυμούν περισσότερες αλλαγές ως προς την εξατομίκευση, την ασφάλεια, την εξοικονόμηση χρόνου και κόστους, ενώ όπως διαπιστώνεται στην έκθεση, στη Βραζιλία, την Κίνα και την Ινδία εκφράζεται σημαντικά μεγαλύτερη προθυμία για την παροχή πληροφοριών σχετικά με τις οδηγικές συνήθειες, με αντάλλαγμα την οικονομία κόστους και χρόνου, και ίσως να υπάρχει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό.
Η έρευνα αγοράς ξεκινάει από το Internet
To 83% των καταναλωτών παγκοσμίως προτιμούν να κάνουν την έρευνα αγοράς για το αυτοκίνητό τους στο Internet, σε σχέση με μόνο το 17% των καταναλωτών που προτιμούν να επικοινωνούν τηλεφωνικώς ή να επισκέπτονται αντιπροσωπείες αυτοκινήτων. Μάλιστα, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ότι ένα μεγάλο ποσοστό (61%) αυτών δείχνουν εμπιστοσύνη στα sites των εταιρειών αυτοκινήτων, χρησιμοποιώντας τα για την έρευνα αγοράς τους.
Οικονομία χωρίς κόπο
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι η επιθυμία που φαίνεται να εκφράζουν οι καταναλωτές για ένα πιο αυτοποιημένο τρόπο παρακολούθησης του κόστους συντήρησης του αυτοκινήτου. Μάλιστα, το 52% των καταναλωτών θέλουν να παρακολουθούν τις τιμές της βενζίνης από το όχημα. Από την άλλη πλευρά, το 46% θα επιθυμούσε υπηρεσίες παρακολούθησης του κόστους ασφάλειας, το 35% τη διαθεσιμότητα οδικής βοήθειας και το 32% ενημέρωση σχετικά με τις ανακλήσεις.
Σε σχέση με όλα τα παραπάνω, το 62% δήλωσε ότι θα αγόραζε μια συσκευή που θα τους βοηθούσε να παρακολουθούν τα μηνιαία έξοδα βενζίνης και συντήρησης του αυτοκινήτου τους.
Προσωπικές πληροφορίες με αντάλλαγμα
Στην έκθεση της Cisco, οι καταναλωτές δείχνουν πρόθυμοι να ανταλλάσσουν προσωπικές πληροφορίες με στόχο την εξατομίκευση, την ασφάλεια και την εξοικονόμηση χρημάτων. Ειδικότερα:
- το 74% θα επέτρεπε την παρακολούθηση της οδηγικής τους συμπεριφοράς προκειμένου να μειωθούν το κόστος ασφάλισης ή συντήρησης ή άλλα έξοδα.
- το 60% των καταναλωτών θα παρείχαν βιομετρικά στοιχεία, όπως δακτυλικά αποτυπώματα και δείγματα DNA, με αντάλλαγμα την εξατομικευμένη προσωπική ασφάλεια ή την ασφάλεια του αυτοκινήτου.
- το 65% θα παρείχε προσωπικά στοιχεία, όπως ύψος/βάρος, οδηγικές συνήθειες, προτιμήσεις διασκέδασης εάν αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα ένα πιο εξατομικευμένο όχημα και οδηγική εμπειρία.
Κανένα πρόβλημα και χωρίς οδηγό
Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές παγκοσμίως (57%) δήλωσαν ότι θα ήταν πιθανό να επιβιβαστούν σε αυτοκίνητο που ελέγχεται εξ ολοκλήρου από την τεχνολογία που δεν απαιτεί άνθρωπο οδηγό. Οι καταναλωτές που εξέφρασαν τη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σχετικώς ήταν στη Βραζιλία με 96%, στην Ινδία με 86% και στην Κίνα με 70%. Βέβαια, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών μειώθηκε στο 46%, όταν ρωτήθηκαν αν θα άφηναν τα παιδιά τους να επιβιβαστούν σε αυτοκίνητα χωρίς οδηγό. Οι καταναλωτές που θα ήταν λιγότερο πιθανό να επιτρέψουν κάτι τέτοιο ήταν στην Ιαπωνία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, όπου μόνο το 6% θα επέτρεπε στα παιδιά τους να επιβιβαστούν σε τηλεκατευθυνόμενο αυτοκίνητο.
Η έκθεση της Cisco είχε ως δείγμα 1.500 καταναλωτές από 10 χώρες.
Σχόλια