Ανάγκη η δημιουργία 10.000 νέων ελληνικών εταιρειών

Deasy @ 25.06.2014
Ανάγκη η δημιουργία 10.000 νέων ελληνικών εταιρειών

Την ανάγκη δημιουργίας 10.000 νέων ελληνικών εταιρειών με προοπτική ανάπτυξης ώστε να δημιουργήσουν τις απαραίτητες (εκατοντάδες χιλιάδες) θέσεις εργασίας σημειώνει η νέα μελέτη της Endeavor Greece. Ένας στόχος που μπορεί να φαντάζει πολύ δύσκολος, όμως ενδέχεται να είναι εφικτός καθώς κάθε χρόνο στην Ελλάδα ιδρύονται 40.000 επιχειρήσεις. Ωστόσο, όπως σημειώνεται στην έρευνα, χρειάζεται καλύτερη στόχευση σε κλάδους με υψηλή προστιθέμενη αξία και δημιουργία συνθηκών που θα βοηθήσουν τις νέες εταιρείες να μεγεθυνθούν, ώστε να είναι σε θέση να δημιουργήσουν κατά μέσο όρο 50 θέσεις εργασίας μέσα στην επόμενη επταετία. Σ’ αυτό το πλαίσιο, η πρόσφατη άνθηση των startups είναι μια ενθαρρυντική αρχή, αλλά προφανώς όχι επαρκής.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι σύμφωνα με τη μελέτη της Endeavor Greece, μόνο μια μικρή μειοψηφία 3.000 εταιρειών από τις υφιστάμενες επιχειρήσεις (0,5% του συνόλου των εταιρειών) μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην αύξηση της απασχόλησης. Αυτές λοιπόν μπορούν να απορροφήσουν μόλις το 20% των ανέργων, με αποτέλεσμα να τίθεται η ανάγκη δημιουργίας νέων επιχειρήσεων, στην οποία αναφερθήκαμε νωρίτερα. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει και ένα ακόμα σημαντικό πρόβλημα που αφορά την ποιότητα των εργοδοτών και την απουσία επένδυσης στο προσωπικό (ρόλος, εξέλιξη, απολαβές), παρά σε αυτή καθαυτή την ποιότητα του νέου εργατικού δυναμικού. Το τελευταίο μάλιστα χαρακτηρίζεται από τους ίδιους τους εργοδότες ως το πιο σημαντικό πλεονέκτημα της χώρας.

Η μελέτη με αντικείμενο “ποιος θα δημιουργήσει τις απαιτούμενες θέσεις εργασίας”,  πραγματοποιεί μια πλήρη καταγραφή των συνεπειών της κρίσης και των συνθηκών που έχουν οδηγήσει στα πολύ υψηλά ποσοστά ανεργίας (27,8% - ΕΛΣΤΑΤ α’ τρίμηνο 2014), με 640.000 περίπου ανέργους ηλικίας 18-34 ετών και 200.000 να έχουν ήδη εγκαταλείψει τη χώρα προς αναζήτηση εργασίας στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα, επιχειρεί μια λεπτομερή ανάλυση του προφίλ των ανέργων νέων και του μειονεκτήματος που συχνά αντιμετωπίζουν για την είσοδό τους στην αγορά σε σχέση με τις μεγαλύτερες ηλικίες, που παραμένουν περισσότερο ευνοημένες σε πολλούς κλάδους.

Η μελέτη του Endeavor Greece παραγματοποιήθηκε με αποκλειστικό δωρητή για την εκπόνηση της το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Το παρακάτω infographic μπορεί να σας δώσει μια συνολική εικόνα

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home