Τη δυνατότητα μέτρησης των μεριδίων αγοράς για τα καταναλωτικά αγαθά που πωλούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο προσφέρει ένα νέο εργαλείο που υλοποίησε η Convert Group. Το eRetail Audit είναι ένα παγκόσμια καινοτόμο προϊόν, το οποίο για πρώτη φορά προσφέρει στις εταιρείες πολύτιμη πληροφορία σχετικά με ποσοτικά αλλά και ποιοτικά στοιχεία των πωλήσεων που πραγματοποιούν μέσα από τα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Καινοτόμο στοιχείο του eRetail Audit αποτελεί επίσης ότι η μέτρηση των μεριδίων γίνεται σε πραγματικό χρόνο επειδή αυτά συλλέγονται το επόμενο δευτερόλεπτο από την παραγγελία του χρήστη σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Έτσι δεν μπορούν να επηρεαστούν ή νοθευτούν με οποιοδήποτε τρόπο. Ταυτόχρονα, η μεθοδολογία που χρησιμοποιεί το eRetail Audit είναι τέτοια που πέρα από την καταγραφή μεριδίων αγοράς, προσφέρει και τη δυνατότητα συλλογής και δεδομένων δύο ετών για τον συγκεκριμένο υπολογιστή που έκανε την οnline αγορά, καταγράφοντας όλο το πολυκαναλικό μονοπάτι του καταναλωτή μέχρι να καταλήξει στην τελική αγορά του για το συγκεκριμένο καταναλωτικό αγαθό. Έτσι οι εταιρείες λαμβάνουν πολύτιμη πληροφορία όχι μόνο σε ότι αφορά τα νούμερα των πωλήσεων που πραγματοποιούν αλλά και σχετικά με την ενδεχόμενη αποτελεσματικότητα που είχαν προωθητικές, διαφημιστικές ενέργειες που πραγματοποίησαν. Μάλιστα, αν λάβουμε υπόψη ότι ο τζίρος που θα πραγματοποιούν μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου τα επόμενα χρόνια θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο γίνεται αντιληπτό ότι η πληροφορία που θα προσφέρει το eRetail Audit θα έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία (αρκετές εταιρείες εκτιμούν ότι μέχρι το 2020 θα πραγματοποιούν το 20% του τζίρου τους μέσω e-commerce, ενώ στην παρούσα φάση αυτός ο τζίρος κυμαίνεται στα επίπεδα 6%-9%).
Ξεκίνημα με τα online φαρμακεία
H ομάδα της Convert Group
Το eRetail Audit εφαρμόζεται ήδη στον κλάδο των online φαρμακείων, έναν κλάδο στον οποίο έχει ήδη αρκετή εμπειρία η Convert Group (μέσω των άλλων δραστηριοτήτων της). Ταυτόχρονα αποτελεί έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς κλάδους της ελληνικής αγοράς με τις μετριοπαθείς προβλέψεις να κάνουν λόγο ότι ο τζίρος για το 2016 θα φθάσει τα 90 εκατομμύρια ευρώ. Το eRetail Audit εφαρμόζεται ήδη στα 35 μεγαλύτερα online φαρμακεία της ελληνικής αγοράς, συλλέγοντας δεδομένα που εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύουν το 30% του συνόλου της. Ποσοστό ικανό για να παρέχει εξαιρετικά χρήσιμες εβδομαδιαίες και μηνιαίες αναλύσεις τόσο για τους προμηθευτές όσο και για τα e-shops.
Μεταξύ των πολύτιμων δεδομένων που λαμβάνουν τα τελευταία περιλαμβάνονται στατιστικά για τον ρυθμό ανάπτυξης της συνολικής αγοράς και το μερίδιο που κατέχουν σε αυτήν, τα δημοφιλέστερα προϊόντα που πωληθήκαν, ανάλυση ηλεκτρονικού καλαθιού για ευκαιρίες παράλληλης πώλησης καθώς και τις πηγές επισκεψιμότητας που απέφεραν τις online πωλήσεις τους.
Αντίστοιχα, οι προμηθευτές (brands) των καταναλωτικών αγαθών λαμβάνουν δεδομένα που αφορούν μεταξύ άλλων το πώς κινήθηκε η αγορά, την εποχικότητά της, τα μερίδια αγοράς, τις πηγές από τις οποίες προήλθαν οι παραγγελίες, την αξιολόγηση προωθητικών ενεργειών ακόμα και την εκτίμηση της πρόθεσης των χρηστών για μελλοντικές αγορές. Έτσι, δίνεται για πρώτη φορά η ευκαιρία στα στελέχη των εταιρειών να έχουν ολοκληρωμένη εικόνα για τη δράση τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο και την αξιολόγησή της.
Οι απόψεις εταιρειών και φορέων επιβεβαιώνουν την ποιότητα των δεδομένων που προσφέρει το eRetail Audit.
Όπως έγινε γνωστό, η Convert Group έχει ήδη υπογράψει τα πρώτα συμβόλαια με μεγάλες εταιρείες, όπως η Loreal ή η Apivita, ενώ σχεδιάζει την εξάπλωση του eRetail Audit στο χώρο των ηλεκτρονικών super markets, στα e-shops επιλεκτικής διανομής καλλυντικών και στην κατηγορίων των Μη Συνταγογραφούμων Φαρμάκων (ΜΗΣΥΦΑ) που εντός του 2017 θα πωλούνται οnline και στην χώρα μας. Ταυτόχρονα, στην παρούσα φάση μελετά την ενδεχόμενη επέκταση και εκτός ελληνικής αγοράς, την οποία τα στελέχη της θεωρούν τεράστιας σημασίας, και η οποία εκτιμάται ότι θα γίνει μέσα στους πρώτους μήνες του 2017.
Σχόλια