Ακολουθώντας τη διεθνής πρακτική το Beat προχώρησε και αυτό σε online εκστρατεία μέσω του Change.org, μέσω της οποίας ζητάει τη στήριξη όλων μας για τις αλλαγές που προωθεί το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και οι οποίες την μετατρέπουν σε εταρεία παροχής μεταφορικού έργου, και όχι ηλεκτρονική πλατφόρμα διαμεσολάβησης όπως είναι σήμερα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του site της εφημερίδας ΝΕΑ το προσχέδιο νόμου προβλέπει (σε ότι αφορά τα θέματα που άπτονται τη λειτουργία του Beat) τη σύναψη συμβάσεων τριετούς διάρκειας μεταξύ των εταιρειών των διαδικτυακών εφαρμογών και των αυτοκινητιστών ταξί, μετατρέποντάς τες σε ολοκληρωμένες επιχειρήσεις παροχής μεταφορικού έργου, ενώ σήμερα λειτουργούν μόνο ως «διαμεσολαβητές». Μια ρύθμιση που κρίνεται αναχρονιστική, αφαιρώντας σε ένα βαθμό την ελευθερία επιλογής οδηγού του καταναλωτή ενώ βεβαίως επηρεάζει κρίσιμα το επιχειρηματικό μοντέλο με το οποίο λειτουργεί η υπηρεσία.
Ειδικότερα, όπως αναγνωρίζεται από το σύνολο του κόσμου που έχει χρησιμοποιήσει έστω και μία φορά την εφαρμογή αλλά και από αρκετούς οδηγούς ταξί, η λειτουργία του Beat (πρώην Taxibeat) ήταν και αυτή που συνετέλεσε στη βελτίωση του επιπέδου των υπηρεσιών ταξί τα τελευταία χρόνια, κυρίως λόγω της ευχέρειας που έδινε στους χρήστες να βαθμολογούν την εμπειρία τους στο ταξί μέσω της εφαρμογής (αντίστοιχα και οι οδηγοί βαθμολογούν τους χρήστες). Ταυτόχρονα, ως εταιρεία το Beat έχει το δικαίωμα να διακόψει της συνεργασία του με οδηγούς που συστηματικά παρέχουν κακές υπηρεσίες.
Επιπλέον, σε ότι αφορά τη σχέση συνεργασίας οδηγών με το Beat αυτή ήταν μέχρι τώρα σχέση διαμεσολάβησης, με τον οδηγό ταξί να έχει τη δυνατότητα βεβαίως να πραγματοποιεί κούρσες και από άλλους πολίτες εκτός των χρηστών της εφαρμογής. Για τη διαμεσολάβηση αυτή το Beat λάμβανε μία προμήθεια από το κόστος κάθε διαδρομής που γινόταν από το περιβάλλον της εφαρμογής.
Με βάση τις αλλαγές που προωθούνται οι 8.000 περίπου οδηγοί ταξί που συνεργάζονται με το Beat εξαναγκάζονται σε σχέση αποκλειστικής απασχόλησης με την εταιρεία, ενώ βεβαίως το Beat χάνει την ευχέρεια να «αποβάλλει» έναν οδηγό ταξί από την υπηρεσία, αν αυτός συστηματικά συγκεντρώνει χαμηλή βαθμολογία, λόγω αντίστοιχης υπηρεσίας που προσφέρει.
Στην online καμπάνια που πραγματοποιεί το Beat με τίτλο «Αφήστε το Beat όπως το αγαπήσαμε» εξηγεί αναλυτικά τους λόγους για τους οποίους αντιτίθεται στις αλλαγές του νομοσχεδίου και όταν συγκεντρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός υπογραφών θα επιδοθεί στους: Χρήστος Σπίρτζης (Υπουργείο Υποδομών, και Μεταφορών), Νίκος Παππάς (Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής), Δημήτρης Παπαδημητρίου (Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης) και στο Γραφείο Πρωθυπουργού.
Αν θες να στηρίξεις και εσύ την εκστρατεία του Beat πάτα εδώ και πέρασε τα στοιχεία σου στα σχετικά πεδία.
Σχόλια