Οι τακτικοί αναγνώστες θα έχουν παρατηρήσει ότι γενικά ο γράφων είναι μάλλον φιλικά προσκείμενος στην Google· παρότι προσπαθώ γενικά να αποφεύγω τις κορώνες υπέρ της μεγάλης εταιρείας (για την ακρίβεια, υπέρ οποιασδήποτε εταιρείας), στην πραγματικότητα η Google μου είναι συμπαθής, ίσως επειδή θεωρώ ότι ο Λάρι Πέιτζ, ο επικεφαλής της είναι πραγματικά ένας άνθρωπος με όραμα για το Ίντερνετ. Παράλληλα, ωστόσο, δεν μπορώ παρά να αντιμετωπίζω τη φρενήρη προσπάθεια της εταιρείας να ανταγωνιστεί τους πάντες με ιδιαίτερη επιφύλαξη, κυρίως επειδή θεωρώ ότι κατά βάση μια τέτοια προσπάθεια τραβάει την προσοχή τόσο της διοίκησης όσο και των developers από την ουσία, δηλαδή από τη δημιουργία πραγματικά χρήσιμων προϊόντων.
Ο λόγος που τα γράφω αυτά, είναι η «ανανέωση» που τις τελευταίες μέρες κάνει η Google στο Gmail, αρχικά αθόρυβα και τελικά και με σχετική ανακοίνωση. Όντας χρήστης του GMail από αρκετά νωρίς, η συγκεκριμένη ανανέωση, πραγματικά μου φαίνεται εντελώς άχρηστη, και πολύ μακριά από αυτό που θα έπρεπε πραγματικά να κάνει η Google: να αλλάξει το απολύτως άβολο (ακόμα και για κάποιον εξοικειωμένο χρήστη) σύστημα ταξινόμησης της υπηρεσίας για τα e-mail, δηλαδή την απουσία mailboxes.
Ξέρω ότι τα παραπάνω θυμίζουν τους «προπονητές του καναπέ» που το πρωί της Δευτέρας έχουν σαφείς απόψεις για το χτεσινό ματς. Η διαφορά είναι ότι, αντίθετα με όλους αυτούς, οι γράφοντες περί Ίντερνετ είμαστε χρήστες και αισθανόμαστε καθημερινά πού χάνουν και πού υπερέχουν τα προγράμματα που χρησιμοποιούμε. Και αδυνατώ να πιστέψω ότι οι μηχανικοί μιας εταιρείας τύπου Google δεν αντιλαμβάνονται ότι αυτό που πραγματικά χρειάζεται το GMail (και, ίσως, όλες οι υπηρεσίες της Google) είναι κάτι παραπάνω από μερικά ακόμα themes. Ο λόγος που μεταφερθήκαμε στη Google –όσοι μεταφερθήκαμε- είναι επειδή μας έπεισε ότι ενδιαφέρεται για την ουσία και όχι για τα εκ του μάρκετινγκ κατευθυνόμενα face lifts. Αυτά έρχονται και παρέρχονται, αλλά η λειτουργικότητα μένει.
Σχόλια