Με τα μάτια στραμμένα στο αυτοκίνητο

H Apple με το «iOS in the car» δείχνει το δρόμο

Με τα μάτια στραμμένα στο αυτοκίνητο

Δεν είναι λίγες οι φορές που στο deasy έχουμε αναφερθεί στα συνδεδεμένα αυτοκίνητα και τις προσπάθειες που κάνουν πολλά μεγάλα ονόματα από το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, εξελίσσοντας τα ενσωματωμένα συστήματα ψυχαγωγίας των οχημάτων τους. BMW, Ford, General Motors, Volvo είναι μόνο μερικά ονόματα που έχουν ξεκινήσει τις πρώτες προσπάθειες σε μοντέλα που κυκλοφορούν ήδη στην αγορά και σε συνεργασία με αντίστοιχα μεγάλα ονόματα του τεχνολογικού κλάδου, όπως η Microsoft ή η Ericsson. Με δεδομένο ότι η ψηφιακή τεχνολογία αποτελεί πλέον, όπως αποδεικνύει πρόσφατη έρευνα, σημαντικό κριτήριο αγοράς ενός οχήματος, οι προσπάθειες αυτές αναμένεται να ενταθούν στα αμέσως προσεχή χρόνια.

Μια σημαντική παράμετρος για την επιτυχία αυτών των προσπαθειών είναι το κοινό περιβάλλον για το χρήστη. Και εδώ είναι που ξεχωρίζουμε την προσπάθεια της Apple, έναντι των υπολοίπων, με το “iOS in the car” που ανακοινώθηκε στο πλαίσιο της τελευταίας αναβάθμισης του λειτουργικού της εταιρείας (iOS 7). Η καταναλωτική βάση των κατόχων συσκευών της Apple υπολογίζεται σε περίπου 600 εκατομμύρια. Καταναλωτές που είναι σίγουρο ότι θα προτιμούσαν να αντικρίζουν ένα γνωστό περιβάλλον πλοήγησης και στο σύστημα ψυχαγωγίας του αυτοκίνητού τους, όταν κάθονται πίσω από το τιμόνι. Ένα κοινό περιβάλλον για όλες τις συσκευές, από ένα smartphone έως ένα σύστημα ψυχαγωγίας αυτοκινήτου, είναι ένα αυταπόδεικτο πλεονέκτημα που δεν χρειάζεται νομίζω καμία περαιτέρω επεξήγηση.  

Κατά την ανακοίνωση της Apple, αμερικάνικη εταιρεία ανέφερε ότι έχει ήδη ξεκινήσει συνεργασία με ονόματα, όπως οι Honda, Mercedes-Benz, Nissan, Ferrari, Chevrolet, Infiniti, Kia, Hyundai, Volvo, Opel και Jaguar τα μοντέλα των οποίων από το 2014 θα υποστηρίζουν το “iOS in the car”. Μέσα από ένα οικείο περιβάλλον πλοήγησης και την βοήθεια του συστήματος φωνητικών εντολών Siri, οι κάτοχοί τους θα μπορούν να εκτελούν λειτουργίες, όπως η αναπαραγωγή μουσικής, η πραγματοποίηση κλήσεων, η ανάγνωση μηνυμάτων και γιατί όχι ρυθμίσεων, όπως η θέρμανση ή το air condition στο αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα, αγαπημένες εφαρμογές των χρηστών θα μπορούσαν να εμφανίζονται και στην οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας, οι οποίες  με την υποστήριξη μιας σύνδεσης στο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας, θα ενημερώνονται, ενώ οι οδηγοί θα μπορούν να αγοράζουν μουσική από το iTunes ή προϊόντα π.χ. από το Amazon.

Είναι όλα ιδανικά σ’ αυτήν την κίνηση της Apple αλλά και της εντυπωσιακής λίστας (που αναφέραμε προηγουμένως) των συνεργαζόμενων ονομάτων από το χώρο του αυτοκινήτου; Σίγουρα όχι. Ένα σημείο που αξίζει να σταθεί και να μετρήσει η δεύτερη πλευρά (η αυτοκινητοβιομηχανία) είναι η ρευστότητα που χαρακτηρίζει τις επιλογές των καταναλωτών στην επιλογή των smartphones. Φαινόμενο που είναι διαχρονικό από το ξεκίνημα της κινητής τηλεφωνίας και συνεχίζεται μέχρι και την εποχή των smartphones. Έτσι, μπορεί το iPhone και οι iOS φορητές συσκευές να ήταν οι αδιαφιλονίκητοι κυρίαρχοι τα τελευταία χρόνια, όμως αυτή η κυριαρχία τους φθείρει τους τελευταίους μήνες, γέρνοντας την πλάστιγγα υπέρ των Android συσκευών. Και επειδή σαν καταναλωτής ένα αυτοκίνητο δεν το αλλάζεις με τη συχνότητα ενός κινητού, είναι ένα σημείο που θα πρέπει να προσμετρήσει η αυτοκινητοβιομηχανία σ’ αυτές τις συμμαχίες.   

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ,ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ,CONNECTED CAR,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home