Η Amazon και το τείχος Λονδίνου-Βερολίνου

Η Amazon και το τείχος Λονδίνου-Βερολίνου

Συνήθως όποτε αναφερόμαστε στις δυσκολίες των μεγάλων αμερικανικών εταιρειών στο εξωτερικό, εστιάζουμε την προσοχή μας στην Ασία λόγω των, αν όχι αγεφύρωτων τουλάχιστον δύσκολων στην κατανόηση και στη διαχείριση πολιτικών και πολιτισμικών φραγμάτων. Παραβλέπουμε όμως έτσι ότι μερικές φορές εξίσου δύσβατη μπορεί να αποδειχθεί και η Ευρώπη* παρόλο που στη συνείδηση όλων μας συχνά η γηραιά ήπειρος θεωρείται "ουρά" των ΗΠΑ, ειδικά οι μεγάλες χώρες της ΕΕ, από καιρού εις καιρόν δείχνουν διατεθειμένες, είτε συλλογικά, είτε μεμονωμένα, να χτυπήσουν τη γροθιά στο τραπέζι.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Amazon: τον Αύγουστο που πέρασε, ένας από τους κανόνες της εταιρείας σε όσους ιδιώτες χρησιμοποιούν το marketplace της για να πουλούν διάφορα αγαθά, αυτός που απαιτεί οι τιμές που χρεώνουν εκεί να είναι χαμηλότερες από αυτές που χρεώνουν οπουδήποτε αλλού -ακόμα και στα ίδια τους τα sites!- υπήρξε πηγή προστριβών με τη βρετανική κυβέρνηση. Πολλοί από τους χρήστες παραπονέθηκαν, έγιναν καταγγελίες και η υπηρεσία ανταγωνισμού κατάφερε να πείσει την Amazon να αλλάξει την πολιτική για το ΗΒ.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει αυτές τις μέρες και στη Γερμανία: ένας αντίστοιχος οργανισμός ελέγχου ανταγωνισμού, το Bundeskartellamt φέρνει ξανά την παραπάνω πολιτική στο προσκήνιο ζητώντας από την Amazon να συμμορφωθεί αλλιώς θα υπάρξουν συνέπειες -το Bundeskartellamt είναι ανεξάρτητη αρχή αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι μια πρότασή του θα ληφθεί σοβαρά υπόψη από την κυβέρνηση και ότι είναι θέμα χρόνου η πολιτική να αλλάξει και στη Γερμανία, τη δεύτερη αγορά για την εταιρεία του Τζεφ Μπέζος μετά τις ΗΠΑ, με περσινό τζίρο 6,5 δις δολάρια και εκτιμώμενη ανάπτυξη για φέτος γύρω στο 25%.

Βεβαίως όταν ηγείται η Βρετανία και η Γερμανία, αναπόφευκτα ακολουθούν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες και η πολιτική ενδέχεται να καταλήξει να εφαρμόζεται μόνο εντός ΗΠΑ. Δεδομένης δε της ευαισθησίας που υπάρχει στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού για θέματα που σχετίζονται με τους καταναλωτές, αλλά και με την εξάρτηση των εισηγμένων εταιρειών από την πορεία τους στο χρηματιστήριο και τους παράγοντες που την επηρεάζουν, δεν αποκλείεται να δούμε ανατροπή της πολιτικής γενικότερα. Αυτό βεβαίως θα στενοχωρήσει πολύ όχι μόνο τους λογιστές αλλά και τους marketers της Amazon καθώς το επιχείρημα περί "φτηνότερων τιμών" θα ανταποκρίνεται πολύ λιγότερο στην πραγματικότητα, όμως μάλλον θα πρέπει να συμφιλιωθούν με την ιδέα ότι η παγκοσμιοποίηση έχει και τις δυσάρεστες πλευρές της.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ,E-COMMERCE,AMAZON,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home