Δεδομένο πρώτο: το ηλεκτρονικό εμπόριο μεγαλώνει με υψηλούς ρυθμούς στη χώρα μας. Δεδομένο δεύτερο που πηγάζει από το πρώτο: όλο και περισσότερες εταιρείες (μικρές και μεγάλες) εισάγουν και ηλεκτρονικό κανάλι πώλησης στις δραστηριότητές τους. Για τα παραπάνω αλλά και πολλούς ακόμα λόγους, τέτοιες βραδιές, όπως η χθεσινή που οργάνωσε ο Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ελλάδα (GRECA), είναι απαραίτητες και κυρίως ωφέλιμες.
Οι εταιρείες και τα στελέχη τους έχουν μια εξαιρετική ευκαιρία να γνωριστούν και να ανταλλάξουν απόψεις, οι «νέοι» να λύσουν απορίες ρωτώντας τους «παλιότερους», να πάρουν ιδέες από άλλους ανθρώπους που δουλεύουν σε συγγενείς κλάδους, να ανακαλύψουν καινούργιες εταιρείες, να γνωρίσουν ανθρώπους που μπορούν να τους βοηθήσουν σε διάφορες παραμέτρους της δραστηριοποίησής τους και γιατί όχι να πιουν ένα ποτό με ανθρώπους που θεωρούν πλέον φίλους τους.
Η επιτυχία μιας πρωτοβουλίας όπως το χθεσινό eCommerce Networking Day του Συνδέσμου κρίνεται από δύο σημεία. Από την προσέλευση του κόσμου και βέβαια από το αν τελικά αυτοί που παρευρέθηκαν είχαν την ευκαιρία να "δικτυωθούν".
Το γεγονός ότι η προσέλευση συνεχιζόταν με έντονους ρυθμούς ακόμα και στις 9 το βράδυ (η βραδιά ξεκίνησε στις 7:30 ενώ μην ξεχνάμε και τον ποδοσφαιρικό αγώνα της Εθνικής) επιβεβαίωσε την επιτυχία της εκδήλωσης ως προς το πρώτο ζητούμενο. Οι άνθρωποι του κλάδου φαίνεται ότι κατανοούν τη χρησιμότητα αυτών των εκδηλώσεων. Ειδικά σε ένα κλάδο με μικρή ιστορία στη χώρα μας, όπου η ανάγκη ανταλλαγής απόψεων ίσως είναι ακόμα μεγαλύτερη.
Ως προς το δεύτερο ζητούμενο, η αίσθηση είναι ότι και εκεί το πρόσημο ήταν θετικό. Αίσθηση που προέρχεται από τα πηγαδάκια που βλέπαμε συνεχώς να σχηματίζονται και από την εικόνα των εθελοντών να πηγαινοέρχονται ώστε να φέρουν σε επαφή τον κόσμο μεταξύ του. Οι φωτογραφίες που μπορείς να βρεις εδώ, είναι σε ένα βαθμό ενδεικτικές.
Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο που επιβεβαίωσε η χθεσινή βραδιά είναι η αίσθηση (που είχαμε ο Δημήτρης και εγώ) ότι η άμιλλα μεταξύ των ανθρώπων του κλάδου είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα. Το μαρτυρούσε σε ένα βαθμό η θετική διάθεση από όλους όσους ανταποκρίθηκαν (και ήταν πολλοί) στην πρόσκληση του GRECA. Το επιβεβαίωνε το γεγονός ότι πολλά στελέχη είναι πρόθυμα να παραδεχτούν την «ανωτερότητα» του ανταγωνισμού και να σε παραπέμψουν σ’ αυτόν. Πιθανώς γιατί γνωρίζουν ότι (ειδικά στην παρούσα φάση) ο σημαντικός στόχος όλων στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι να μεγαλώσουν το σύνολο της αγοράς και όχι το δικό τους μερίδιο αγοράς. Ανεξάρτητα από το αν είσαι μικρός ή μεγάλος, από το πρώτο θα κερδίσουν όλοι, από το δεύτερο θα κερδίσει (αν κερδίσει) ένας.
Με τη χθεσινή πρωτοβουλία του ο GRECA έδειξε για μια ακόμα φορά ότι δεν λειτουργεί σε σιλό, σε ένα περιφραγμένο περιβάλλον, όπου χωράνε λίγοι και εκλεκτοί. Το αποδεικνύει το γεγονός ότι τα μέλη του αυξάνονται με εντυπωσιακούς ρυθμούς, το απέδειξε η χθεσινή πρόσκληση που δεν απευθυνόταν μόνο στα μέλη του αλλά σε όλους.
Με την επιτυχία του eCommerce Networking Day φάνηκε και κάτι άλλο: ότι τέτοιες πρωτοβουλίες πρέπει να επαναλαμβάνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Σχόλια