Twitter: πρόωρος επικήδειος

Twitter: πρόωρος επικήδειος

Αν και δεν είμαι πραγματικά χρήστης του, παρακολουθώ με πολύ ενδιαφέρον το θέμα της πιθανής πώλησης του Twitter –η μικρή μου σχέση με την υπηρεσία οφείλεται στο ότι ποτέ δεν τη συμπάθησα ιδιαίτερα και ίσως γι αυτόν τον λόγο οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών να συνοδεύονται και από μια δόση schadenfreude. Λέγοντας “εξελίξεις των τελευταίων ημερών” αναφέρομαι βεβαίως στις αλλεπάλληλες πόρτες που έκλεισαν στα μούτρα της Twitter από την Google, τη Microsoft, την Disney και τελικά και από τη Salesforce. Όλοι οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς, επίσημα ή ανεπίσημα κρατούν απόσταση από την Twitter, πράγμα που σημαίνει ότι το επιτελείο της θα πρέπει να βρει έναν άλλο τρόπο να επιβιώσει.

Όπως λέει σε σχετικό δημοσίευμά του το “Fortune” – γιατί πλέον το θέμα έχει ξεφύγει από τον τομέα ευθύνης των ΜΜΕ της τεχνολογίας και έχει περάσει σε αυτόν των ΜΜΕ της οικονομίας- υπάρχει πάντοτε η εκδοχή της μετατροπής σε ζόμπι, σε μια εταιρεία δηλαδή που δεν κινεί πια το ενδιαφέρον των επενδυτών, που δεν εξελίσσεται (αλλά και που δεν πέφτει τόσο δραματικά ώστε να κλείσει) και που έχει αρκετά έσοδα ώστε να μπορεί να επιβιώνει. Πάντα κατά το ίδιο άρθρο, οι ζημίες της Twitter δεν είναι τέτοιες που να δικαιολογούν ανησυχία ως προς το τελευταίο, συνεπώς με μια λελογισμένη χρήση των εσόδων της και με μερικές έστω και μέτριας αποτελεσματικότητας προσπάθειες για την αύξησή τους, το Μικρό Γαλάζιο Πουλί μπορεί να συνεχίσει να κελαηδάει για χρόνια.

Για πόσα; Φαντάζομαι ότι κανείς δεν μπορεί να το απαντήσει αυτό –το βέβαιο είναι ότι σε μια αγορά που ζει και αναπνέει για γρήγορες εξελίξεις, αλματώδεις ανόδους, “disruption” και υπαινιγμούς (ή μάλλον βεβαιότητες) για το πώς κάθε τι θα κάνει τον κόσμο καλύτερο, η φάση ζόμπι είναι μάλλον η τελική ευθεία προς το τέλος. Η Twitter δεν είναι το μπακάλικο της γειτονιάς που μπορεί να λειτουργεί στο περιθώριο όχι μόνο του online shopping αλλά ακόμα και των μεγάλων σούπερ-μάρκετ: αν δεν πάει επάνω θα πάει αναπόφευκτα κάτω και όπως έχουμε δει και από εταιρείες που κάποτε υπήρξαν πολύ μεγαλύτερες, όταν ξεκινήσει, η καθοδική πορεία μπορεί να επιταχυνθεί πάρα πολύ –ναι, η Yahoo είναι ένα εξαιρετικό τέτοιο παράδειγμα.

Και αν κανείς αναζητά την απάντηση στο γιατί μπορεί αυτή να είναι μια πολύ πιθανή εξέλιξη για την Twitter, είναι πολύ απλή και συνοψίζεται στις δύο φράσεις με τις οποίες κλείνει το χθεσινό σχετικό ρεπορτάζ του το CNBC. “Το πρόβλημα της Twitter”, λέει στο αμερικανικό δίκτυο ο καθηγητής οικονομικών στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, Ασουάθ Νταμονταράν “είναι [...] θεμελιώδες. Δεν μπορεί να βρει πώς να βγάλει χρήματα από τους χρήστες της.” Ανεξάρτητα από το προφίλ της, η Twitter είναι μια εταιρεία εισηγμένη στο μεγαλύτερο χρηματιστήριο του κόσμου και για τις εταιρείες αυτές ισχύουν ορισμένοι απαράβατοι κανόνες –εδώ που τα λέμε, οι ίδιοι κανόνες ισχύουν σε οποιαδήποτε αγορά από καταβολής ανθρώπινων κοινωνιών...

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ,SOCIAL MEDIA,TWITTER,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home