Τα αυτοκίνητά μας γίνονται, λοιπόν, αυτόνομα και στις δεκαετίες που θα ακολουθήσουν θα δούμε όλο και περισσότερα οχήματα στους δρόμους μας που δεν θα χρειάζονται άνθρωπο πίσω από το τιμόνι. Στο μεταξύ, το εσωτερικό των οχημάτων γίνεται όλο και πιο high-tech που λέμε και στο χωριό, η ιδέα του “διασυνδεδεμένου αυτοκινήτου” προωθείται από διάφορους κατασκευαστές, η κίνηση διευκολύνεται από συστήματα GPS, δωρεάν ή συνδρομητικά και γενικά όλα γίνονται πιο “ευφυή”; Ε όχι και όλα. Εκεί, στις διασταυρώσεις των πόλεων, όπου πεζοί και εποχούμενοι αναστενάζουν βασιλεύει ένας αναχρονισμός, ο σηματοδότης.
Αλήθεια, μπορούμε επιτέλους να στείλουμε στη σύνταξη τους σταματογρηγόρηδες; Καταφατικά απαντά μια ομάδα ερευνητών από το ΜΙΤ που σχεδιάζει ένα νέο τρόπο διαχείρισης της αστικής κυκλοφορίας, δίνοντας το χειριστήριο -πού αλλού- στην τεχνολογία.
Η ίδέα, στη διατύπωση της οποίας μετείχαν επίσης το ελβετικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας και το Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας της Ιταλίας, απαιτεί να αφήσουμε τους.. οδηγικούς εγωισμούς και να αφήσουμε τους αλγορίθμους να μας πάνε στον προορισμό μας. Πώς όμως;
Ούτως ή άλλως τα οχήματά μας είναι ήδη αρκούντως ευφυή, κουβαλάνε κάμποσα τσιπάκια και ουκ ολίγους αισθητήρες σε διάφορα σημεία τους. Κατά την προσέγγιση του οχήματος σε μια διασταύρωση οι αισθητήρες ενημερώνουν για την κατεύθυνση του οχήματος και το σύστημα διαχείρισης της διασταύρωσης ρυθμίζει τις ταχύτητες των οχημάτων κατά τέτοιον τρόπο ώστε όλοι να διασχίζουν τον κόμβο με ασφάλεια και χωρίς καθυστερήσεις. Όπως καταλαβαίνεις, η όλη ιδέα δίνει περισσότερο “χώρο” στην τεχνολογία και περιορίζει τον ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα. Οι ερευνητές υποστηρίζουν πως το σύστημά τους θα έχει ως αποτέλεσμα λιγότερα μποτιλιαρίσματα, λιγότερη σπατάλη καυσίμων και, άρα, λιγότερη μόλυνση. Το ΜΙΤ είναι αρκούντως ενθουσιασμένο με την ιδέα και τη χαρακτηρίζει ως “τον θάνατο του σηματοδότη”. Μένει να το δούμε στη πράξη…
Photo credit: .Martin. - flickr
Σχόλια