Πώς λέμε «τί έκανες στον πόλεμο Θανάση;» - έτσι και χειρότερα αδέρφια θα μας ρωτάνε σε μερικά χρόνια οι νεότεροι. Θα μας δείχνουνε με το δάχτυλο και με την αυθάδεια κάθε νέας γενιάς θα μας ρωτήσουν αν σηκωθήκαμε από τον πισινό μας. Όσοι έχετε φωτογραφίες από τίποτα πορείες κρατήστε τις. Ποτέ δεν ξέρεις με τί μυξιάρικο θα καταλήξεις.
Τέτοιες ώρες κρίσης ξέρουμε όλοι τί γίνεται στην αγορά και τί πανικός επικρατεί. Φίλοι και γνωστοί χάνουν τη δουλειά τους, μισθοί κόβονται, μια γενική μιρμίρα και ανασφάλεια πλανάται στον αέρα – σα να λέμε είναι να βγούμε κάπου καλά και το σπίτι μυρίζει after shave για τέσσερις μέρες μετά.
Ο δράκος ως γνωστόν τοις πάσοι μια γκρίνια την έχει έμφυτη. Και μία καχυποψία επίσης λόγω επαναστατικής νεότητας και μετέπειτα εκτεταμένης έκθεσης σε γραβατωμένους managers. Χαίρομαι όμως να βλέπω εταιρίες που αυτές τις ώρες βρίσκουν εναλλακτικούς τρόπους να κάνουν τη δουλειά τους σε τέτοιους χαλεπούς καιρούς. Και εξηγώ.
Η Σοφία είναι παλιά εξαρχειώτικη πένα που μας άφησε χρόνους και ζει στο Λονδίνο. Κάποτε συναντήθηκε με το Μανώλη και φτιάξανε μια εταιρία digital επικοινωνιών στη Γηραιά Αλβιώνα που ειδικεύεται στο χώρο του τουρισμού. Πριν λίγες μέρες γράψανε ένα white paper με τίτλο «Τουριστικός σχεδιασμός και Επικοινωνίες εν καιρώ κρίσης» (http://www.somafusion.com/synthesis/hospitality-expertise/hospitality-white-paper/) και στα Ελληνικά και στα Αγγλικά. Από τουρισμό εγώ ξέρω αν το δωμάτιο έχει καλή θέα και πόση ώρα θα μας πάρει να βρούμε την τεκίλα φτιαγμένη σωστά - και άρα δεν μπορώ να μιλήσω παραπάνω για το θέμα.
Το θέμα για το οποίο μπορώ να μιλήσω όμως είναι το πώς η SoMaFusion, η εταιρία των παιδιών, έδωσε το white paper. Δωρεάν και creative commons αδέρφια, μπορείτε να το κατεβάσετε, να το στείλετε, να το κάνετε ταπετσαρία αν θέλετε. Μόνοι όροι να τους αναφέρετε και να μην το πουλήσετε ή να κάνετε παράγωγα έργα. Καθήσανε δηλαδή, μέσα στην κρίση που υποθέτω ότι οι τουριστικοί επιχειρηματίες μπορεί να τρέχουν σαν τα ακέφαλα κοτόπουλα και να είναι έτοιμοι να δώσουν χρήμα και έδωσαν τη δουλειά τους δωρεάν.
Αυτή η κίνηση δείχνει καταρχήν θάρρος – ο πάσα ένας μπορεί να πάει να τους κριτικάρει, ακόμα κι αν δεν έχει καμία σχέση με τον τουρισμό. Πράγμα που ουσιαστικά δείχνει πίστη σε αυτό που κάνουν. Δείχνει επίσης και έναν ιδεαλισμό (και συγκινούμαι με κάτι τέτοια). Δείχνει τέλος μία πίστη στην προσφορά, που αν το καλοσκεφτείς κάνει καλό και στην αγορά και στην ίδια την εταιρία.
Προωθήσανε τη δουλειά τους, μέσα από το blog τους, μέσα από το twitter, μέσα από το flickr. Το πήρε το μάτι μου σε διάφορα ταξιδιώτικά portal και blogs του εξωτερικού και του εσωτερικού και αρκετές φορές να περνάει από το twitter και το stumble upon.
Και αναρωτιέμαι αδέρφια. Καλή αγορά έχουμε κι εδώ στην Ελλάδα, ταλαντούχους ανθρώπους, επαγγελματίες με όρεξη. Όταν το μυξιάρικο μας ρωτήσει «τί έκανες στην κρίση μπαμπά» θα έχουμε να του δείξουμε πέρα από τη φωτογραφία μας στην πορεία κι άλλες τέτοιες ενέργειες; Θα μπορέσουμε να πούμε ότι τις στηρίξαμε, τις πήγαμε παραπάνω και προσθέσαμε και τη δική μας προσφορά;
Αλλιώς αδέλφια ας ετοιμάσουμε από τώρα κι άλλες φωτογραφίες στις πορείες. Κι αν έχετε και κανα ζιβάγκο κρατήστε το να το δείχνουμε.
ΥΓ. Φυσικά δεν ξέχασα τη φίλη μου... και επειδή είναι και αυτή fan της Σοφίας ας παίξουμε (για λόγους που δεν θα ανακαλύψω) το Ghost Town
Σχόλια