Είτε μας αρέσει είτε όχι -μάλλον το δεύτερο- η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας είναι κακή. Για να είμαστε πιο ακριβείς είναι απογοητευτική. Και οι δυνατότητες του πορτοφολιού του Έλληνα καταναλωτή περιορίζονται διαρκώς. Δεν είναι τυχαίο ότι οι δαπάνες για προϊόντα τεχνολογίας έχουν μειωθεί στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας πενταετίας και η πτώση συνεχίζεται. Υπάρχει, όμως, και μία “καλή” πλευρά. Η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες, ακόμη και αν πρόκειται για την απόκτηση ενός gadget.
Προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της κρίσης, τα καταστήματα με προϊόντα τεχνολογίας έχουν αρχίσει να προβαίνουν σε διάφορες ενέργειες, οι οποίες είναι προφανές ότι θα έχουν οφέλη για την τσέπη του καταναλωτή, ο οποίος θέλει να αγοράσει κάποια συσκευή ή υπολογιστή ή smartphone. Κατ’ αρχήν, η περίοδος των εκπτώσεων ουσιαστικά δεν έχει σταματήσει. Απλώς, οι εκπτώσεις “βαφτίστηκαν” προσφορές και οι αλυσίδες αξιοποιούν την όποια αφορμή έχουν προκειμένου να τις κάνουν. Στις αρχές Σεπτεμβρίου ήταν η έναρξη της σχολικής περιόδου, τώρα είναι οι φοιτητές που πάνε σε άλλη πόλη και φτιάχνουν το σπίτι τους, τον Οκτώβριο κάποια άλλη αφορμή θα υπάρξει. Η αύξηση του ΦΠΑ στο 23% επίσης έδωσε μία άλλη αφορμή για καμπάνιες και προσφορές.
Η νέα “μόδα” είναι η απόσυρση προϊόντων. Η αρχή είχε γίνει με την ανταλλαγή βιντεοπαιχνιδιών που υλοποίησαν αρκετές αλυσίδες. Το επόμενο βήμα ήταν η απόσυρση κινητών με Public και Κωτσόβολο να δίνουν έμφαση. Τώρα, το Public κάνει ένα βήμα παραπάνω, προσφέροντας τη δυνατότητα για απόσυρση πολύ περισσότερων καταναλωτικών προϊόντων. Αν θέλετε να αλλάξετε υπολογιστή, μπορείτε να πάρετε κάποια χρήματα για το παλιό μηχάνημα σας. Καθόλου άσχημα αυτή την περίοδο, όπου όλα τα ευρώ που γλιτώνουμε έχουν σημαντική αξία. Η εφαρμογή της απόσυρσης είναι από τις ενέργειες που δεν θα βλέπαμε αν δεν είχε κάνει η εμφάνιση της η κρίση. Τελικά, μάλλον ισχύει ότι κάτι καλό μπορεί να προκύψει από κάτι κακό. Αλλά, όπως είπαμε, αυτή είναι η “καλή” πλευρά της οικονομικής κρίσης.
Σχόλια