Η ανακοίνωση για την πώληση από την Ericsson του μεριδίου της (50%) στη Sony Ericsson στον έτερο μέτοχο, τη Sony, είναι βέβαιο πως δεν προκάλεσε καμία απολύτως έκπληξη. Εκτός του ότι είχε ήδη γραφτεί, ήταν μία απολύτως φυσιολογική εξέλιξη όπως ανέφερε και ο διευθύνων σύμβουλος της Ericsson, Χανς Βέστερμπεργκ, αφού η εταιρεία πήρε και ένα ποσό της τάξεως των 1,05 δισ. δολαρίων.
Το θέμα είναι η επόμενη ημέρα. Όσον αφορά στην ίδια τη Sony Ericsson, μην περιμένετε και τόσα πολλά. Η απάντηση που έλαβε το deasy από τη Sony πάνω στο θέμα είναι ότι προς το παρόν, δεν υπάρχει πλάνο για τη “διάλυση” της Sony Ericsson ή για τη συγχώνευση της με τη Sony. Όμως, αυτό που θα δουν είναι πως θα συνεργαστούν καλύτερα Sony και Sony Ericsson. Επικεφαλής της προσπάθειας είναι ο Καζούο Χιράι, ουσιαστικά ο επικεφαλής των δραστηριοτήτων στα καταναλωτικά προϊόντα και τις υπηρεσίες της Sony, ο οποίος θα ελέγξει εσωτερικά πως μπορούν να ενσωματωθούν τα smartphones της Sony Ericsson στο υπόλοιπο χαρτοφυλάκιο της Sony. Απάντηση στο αν θα διατηρηθεί το εμπορικό σήμα της Sony Ericsson δεν πήραμε, αλλά πολύ δύσκολο το βλέπουμε.
Πάντως, η συμφωνία δείχνει πόσα έχουν αλλάξει στον κλάδο. Πριν από δέκα χρόνια, το γεγονός πως η Sony ήταν το πιο γνωστό brand στο χώρο των καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων δεν βοήθησε καθόλου να αντέξει στην “επίθεση” της Nokia, μίας εταιρείας που ασχολείτο -ουσιαστικά- μόνο με τα κινητά. Σήμερα, η κατάσταση έχει αλλάξει άρδην. Και δεν νοείται κατασκευαστής καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων να μην έχει αυτόνομη παρουσία στο χώρο των smartphones. Και από την άλλη, ένας κατασκευαστής κινητών με παρουσία στις υπόλοιπες ψηφιακές πλατφόρμες έχει αρκετά πλεονεκτήματα. Δεν είναι τυχαίο ότι η Apple αναζητεί τρόπους για να εισέλθει στην τηλεόραση, η Acer και η Dell βγάζουν smartphones, η ΗΡ προσπαθεί απεγνωσμένα να αποκτήσει μερίδιο στην αγορά των φορητών συσκευών.
Ουσιαστικά, πλέον γίνεται περισσότερο εμφανές από ποτέ ότι οι μεγάλοι “παίκτες” χτίζουν οικοσυστήματα που εκτείνονται τόσο στο χώρο της κατοικίας όσο και στο χώρο της εργασίας μας. Απλώς, υπάρχει μία διαφορετική προσέγγιση που έχει ως αποτέλεσμα ορισμένοι κολοσσοί να συνεργάζονται μεταξύ τους. Οι εταιρείες που έχουν τα λειτουργικά συστήματα (Google, Microsoft, Apple) βλέπουν την πλατφόρμα τους (Windows, Chrome-Android, iOS-MacOS) ως τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των συσκευών. Microsoft και Google δεν ενδιαφέρονται για τον κατασκευαστή του hardware, αρκεί να υποστηρίζει το λειτουργικό τους, ενώ η Apple λόγω ότι συνδυάζει hardware και λογισμικό είναι μία ειδική κατηγορία.
Από την άλλη, οι κατασκευαστές προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα οικοσύστημα όπου τα προϊόντα με το δικό τους brand θα κυριαρχούν σε ένα οικιακό ή ένα εταιρικό δίκτυο, ασχέτως λειτουργικού συστήματος. Εκτός και αν υποστηρίζουν ένα και μόνο λειτουργικό, όπως, για παράδειγμα, τείνει να συμβεί αυτή τη στιγμή με την ευρεία συνεργασία Sony και Google.
Το μόνο βέβαιο είναι πως κάποια στιγμή θα δούμε τα στρατόπεδα να αλλάζουν, να διαμορφώνονται νέες συμμαχίες και οι ισορροπίες να είναι διαφορετικές. Αλλά, μέσα από κάτι τέτοιες συγκρούσεις προκύπτουν και τα καλύτερα προϊόντα.
Σχόλια