Μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στη χώρα μας συνήθιζαν να στέλνουν μία ανακοίνωση που ανέφερε το πόσα μηνύματα στάλθηκαν μέσα από τς δίκτυα την εορταστική περίοδο. Φέτος, ήταν η πρώτη χρονιά που καμία από τις τρεις εταιρείες δεν έστειλε ανακοίνωση. Όπως ήταν και η πρώτη χρονιά που το κινητό τηλέφωνο μας δεν είχε τόσες πολλές ειδοποιήσεις για νέα μηνύματα κατά τη διάρκεια των εορτών.
Ενδεχομένως, η οικονομική κρίση να απέτρεψε πολλούς από το να στείλουν εορταστικά SMS σε φίλους και γνωστούς. Ταυτόχρονα, όμως, είναι πλέον προφανές ότι οι Έλληνες αρχίζουν να σταματούν να στέλνουν τόσα πολλά SMS όσα στο παρελθόν και να στρέφονται σε άλλες μορφές γραπτής επικοινωνίας.
Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας δεν είναι και τόσο πρόθυμες να δώσουν στοιχεία για την πορεία της αγοράς των σύντομων γραπτών μηνυμάτων. Σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος μεγάλου τηλεπικοινωνιακού ομίλου, η πτώση είναι της τάξεως του 10%. Νούμερο διόλου ευκαταφρόνητο αν σκεφτεί κανείς ότι στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας η Ελλάδα ήταν στις πρώτες θέσεις μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών όσον αφορά τον αριθμό SMS ανά χρήστη που αποστέλλονταν.
Από την άλλη, το νούμερο είναι αρκετά μικρότερο σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Στη Δανία, σύμφωνα με τη Strand Consult, η πτώση το 2011 είναι της τάξεως του 20% και δεν δείχνει τάσεις επιβράδυνσης. Στη Φινλανδία, η Citigroup υπολογίζει πως τα εορταστικά SMS ήταν μειωμένα κατά 22%, ενώ και η γενικότερη πτώση στην αποστολή SMS υπολογίζεται ότι κινείται σε αυτά τα επίπεδα.
Η Ελλάδα είναι σε χαμηλότερα επίπεδα, κυρίως επειδή στα προγράμματα συμβολαίου και στην καρτοκινητή προσφέρονται “ενσωματωμένα” πακέτα με πολύ μεγάλο αριθμό μηνυμάτων. Επιπλέον, στην Ελλάδα έχουμε και μία “καθυστέρηση” όσον αφορά στη χρήση ψηφιακών υπηρεσιών. Γιατί είναι προφανές πως ο κύριος λόγος μείωσης των SMS είναι η χρήση άλλων υπηρεσιών.
Για παράδειγμα, όλο και περισσότεροι χρησιμοποιούν στο κινητό τους το Skype, το Google Talk, το Facebook ή εφαρμογές όπως το Whatsapp και το Viber για να επικοινωνήσουν με τους φίλους τους. Σημειωτέον πως δεν υπάρχει κόστος στη χρήση αυτών των εφαρμογών. Ότι πληρώνεις για την πρόσβαση στο Internet από το κινητό σου και αυτό είναι. Επιπλέον, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και οι πλατφόρμες προωθούν τις δικές τους λύσεις: στο iOS υπάρχει το iMessenger για τη δωρεάν γραπτή επικοινωνία μεταξύ των χρηστών iPhone, ενώ στα Windows Phone, στο tile μηνύματα μπορείς να επικοινωνήσεις με μία επαφή με όποιον τρόπο θες. Μάλιστα, μπορείς να ξεκινήσεις μία ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων με Facebook και να τη συνεχίσεις με SMS! Έτσι και αλλιώς, λίγο ενδιαφέρει και τις δύο πλευρές ποιά υπηρεσία χρησιμοποιούν για την επικοινωνία τους. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να επικοινωνούν.
Άρα, μήπως θα πρέπει να μιλάμε για τον “θάνατο” του SMS; Μάλλον όχι. Πολύ απλά, γιατί δεν έχουν όλοι Facebook ή Google Talk και η διαλειτουργικότητα μεταξύ των διαφορετικών υπηρεσιών δεν είναι -τουλάχιστον προς το παρόν- εφικτή. Το SMS είναι η universal υπηρεσία ανταλλαγής γραπτών μηνυμάτων. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η μανία με τα SMS είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσει σύντομα παρελθόν.
Σχόλια