Ενας κακός νόμος βγήκε κακήν κακώς από την πόρτα, ένας ακόμα χειρότερος όμως επιχειρεί να μπει από το παράθυρο. Δεν πρόλαβαν, λοιπόν, να καταλαγιάσουν οι πανηγυρισμοί για την άρον άρον απόσυρση των δύο πολυσυζητημένων νομοσχεδίων SOPA και PIPA στις ΗΠΑ και ένα άλλο νομικό κείμενο, η διεθνής συνθήκη ACTA, επιχειρείται να παγιωθεί παρά τις αξιολογότατες αντιδράσεις οργανώσεων αλλά και νομικών.
Για ποιο λόγο, τώρα, η Ελλάδα σπεύδει να βάλει την υπογραφή της στο κείμενο μαζί με άλλες 21 χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι κάτι που μπορούμε εύκολα να το ανάγουμε στη σφαίρα του μυστηρίου, αν και ίσως να ζητάμε πολλά. Το πιθανότερο να πρόκειται για άλλη μια επίδειξη προχειρότητας από τους αρμοδίους, που είμαστε σίγουροι πως θα σπεύσουν να μιλήσουν για κάποιες αόριστες "διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας", αλλά το μόνο που αποδεικνύουν είναι πως σκέφτονται για εμάς χωρίς εμάς (όχι πως συμβαίνει για πρώτη φορά).
Ο αντίλογος για την ACTA είναι ισχυρότατος. Η συνθήκη υποτίθεται πως αντιμετωπίζει το πρόβλημα των πλαστών, παραχαραγμένων προϊόντων αλλά κάπου στην πορεία της διαμόρφωσης του σχετικού κειμένου μπήκαν -από το παράθυρο- διατάξεις που ανοίγουν διάπλατα τον δρόμο προκειμένου ο Μεγάλος Αδελφός και η... οικογένειά του να στρογγυλοκαθίσουν στο διαδίκτυο.
Οι διατάξεις της ACTA προβλέπουν μεταξύ άλλων ότι οι Internet providers θα είναι υπεύθυνοι για το περιεχόμενο που διακινούν οι πελάτες τους, ενώ επικρίσεις συγκεντρώνει και η διαδικασία σύνταξης της συνθήκης, στην οποία δεν μετείχε ουδείς πλην μιας μικρής ομάδας ανθρώπων που συνεδρίασαν πίσω από κλειστές πόρτες.
Και όπως φαίνεται η ACTA είναι η -μεγάλη- κορυφή ενός -μεγάλου- παγόβουνου . Συμπτωματικά, μάλλον, λίγες μόλις ώρες μετά την υπογραφή της συνθήκης στην Ιαπωνία, το twitter ανακοίνωσε πως θα επιτρέψει την επιλεκτική λογοκρισία μηνυμάτων, το περιεχόμενο των οποίων ενδέχεται να μην ταιριάζει με τη νομοθεσία μιας χώρας. Καθόλου καλή εξέλιξη για ένα μέσο που έγινε πασίγνωστο (και δημοφιλέστατο) πέρυσι τέτοιον καιρό, στη διάρκεια των εξεγέρσεων της λεγόμενης Αραβικής Ανοιξης.
Σχόλια