Η αποτυχία της φοροκάρτας και άλλες “λαμπρές” ιδέες

Deasy @ 20.02.2012
Η αποτυχία της φοροκάρτας και άλλες “λαμπρές” ιδέες

H κάρτα αποδείξεων ήταν θεωρητικά μία πολύ καλή ιδέα. Αντί να μαζεύεις τις αποδείξεις σου σε χαρτί, τις έχεις ηλεκτρονικά σε μία κάρτα και τελείωσες. Όμως, η προσπάθεια δεν πρέπει να στέφεται με ιδιαίτερη επιτυχία. Γιατί διαφορετικά, δεν θα λαμβάναμε email από φορείς όπως το Opengov.gr που μας κάνει λόγο για τα θετικά χαρακτηριστικά της κάρτας αποδείξεων. Και μπορεί να αναφέρει ότι δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας την χρησιμοποιούν, αλλά υπάρχει μία δυσκολία να το πιστέψει κάποιος αυτό. Περισσότερο μοιάζει με σπασμοδική προσπάθεια επαναπροώθησης της, παρά με κάτι παραπάνω. Άλλωστε πόσες φορές στις βόλτες σας στα καταστήματα έχετε συναντήσει ανθρώπους να χρησιμοποιούν μια τέτοια κάρτα; (Στο “εσωτερικό” γκάλοπ που κάναμε στο deasy τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά).

Ο κύριος λόγος δεν είναι ότι ο κόσμος δεν θέλει. Αντίθετα, η βασικότερη αιτία είναι ότι ο κόσμος δεν έχει ενημερωθεί και επιπλέον δεν ξέρει που να την χρησιμοποιήσει. Όσον αφορά στο τελευταίο, σκεφτείτε ότι απαιτείται η χρήση ενός POS (σ.σ. οι συσκευές που χρησιμοποιούνται για τις πιστωτικές κάρτες) τελευταίας τεχνολογίας για να χρησιμοποιηθεί η κάρτα αποδείξεων. Εδώ δεν έχουν αλλαχθεί τα POS ώστε να λειτουργούν ασύρματα και το chip ‘n pin (δηλαδή να βάζουμε εμείς το ΡΙΝ της πιστωτικής όταν κάνουμε μία συναλλαγή) δεν προωθείται αρκετά, είναι δυνατόν να κάνουμε λόγο για χρήση “κάρτας αποδείξεων”. Από τη στιγμή, κιόλας, που η χρήση της είναι προαιρετική και δεν δίνει κάποιο bonus δύσκολο μοιάζει να το πετύχει.

Το θέμα είναι πως υπάρχουν και άλλες ενδιαφέρουσες ιδέες που διαβάσαμε πρόσφατα. Όπως αυτή που οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα εκδίδουν απόδειξη στο ...smartphone τους και θα τη στέλνουν με email ή SMS σε όποιον χρησιμοποίησε τις υπηρεσίες τους. Ειλικρινά, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε την υλοποίηση μίας τέτοιας ιδέας. Το πρόβλημα δεν είναι πάντα αν υπάρχει η τεχνολογία αλλά και αν οι συνθήκες είναι αρκετά ώριμες για να υλοποιηθεί και να γίνει αποδεκτή μία ιδέα. Το ίδιο ισχύει και για τις ανέπαφες συναλλαγές με τις οποίες θα αρχίσουμε να ασχολούμαστε όλο και περισσότερο τους επόμενους μήνες. Σ' αυτές τις περιπτώσεις λοιπόν οι συνθήκες δεν ωριμάζουν με ένα ομαδικό email, που στις περισσότερες περιπτώσεις δεν το ανοίγει ο αποδέκτης, αλλά με πολύ πιο οργανωμένες προσπάθειες...

ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ,ΑΝΕΠΑΦΕΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home