Μπορείτε να θυμηθείτε την πρώτη σας online αγορά; Κατά 99.9% ήταν για κάτι που θέλατε πολύ και ήταν μάλλον δυσεύρετο (ή και ανύπαρκτο) στην Ελλάδα. Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, αφού το online shopping πέρασε την “εφηβεία” του ως ένα συμπληρωματικό κανάλι διανομής, με τα καταστήματα να έχουν τον πρώτο λόγο.
Οταν βλέπουμε λοιπόν μια αλυσίδα καταστημάτων όπως τα Zara, των οποίων τα καταστήματα στην Αθήνα συναγωνίζονται άνετα τα Goody's, καταλαβαίνουμε οτι το online shopping έχει ανέβει πίστα και κινείται σε ένα τελείως διαφορετικό επίπεδο. Ο όμιλος Inditex, ιδιοκτήτης των Zara (αλλά και των Massimo Duti, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius και Oysho) ανακοίνωσε οτι, από τον επόμενο χειμώνα, τα ρούχα Zara θα διανέμονται και μέσω διαδικτύου, στη Μ. Βρετανία και σε χώρες της Ευρώπης.
Η απόφαση της Inditex για άνοιγμα στο online shopping, εκ πρώτης όψεως, μόνο λογική δεν φαίνεται. Τόσο τo Zara, όσο και τα άλλα brands του ομίλου είναι μοντέρνα, πλην όμως οικονομικά ρούχα. Είναι χαρακτηριστικό το οτι ένα T-shirt από τα Zara μπορεί να κάνει 4 ευρώ και λίγο δύσκολα ξεπερνά τα 10. Για ποιο λόγο λοιπό να επιβαρυνθεί κάποιος με έξοδα αποστολής ή να περιμένει την παράδοση όταν μπορεί να μπει στο πλησιέστερο Zara και να αγοράσει το πρώτο μπλουζάκι που θα του “χτυπήσει” στο μάτι;
Η απάντηση είναι απλή και τη γνωρίζουν όλοι όσοι είχαν βρεθεί σε ένα κατάστημα Zara Σάββατο πρωί: το στριμωξίδι και οι ουρές στα ταμεία απαιτούν γερά νεύρα, αφού το οικονομικό μοντέλο της Zara, αυτό που της επιτρέπει να πουλά design ρούχα αξιοπρεπούς ποιότητας σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, υπαγορεύει τη λειτουργία καταστημάτων με το ελάχιστο προσωπικό -δηλαδή χωρίς την πωλήτρια πάνω από το κεφάλι σου να σε εξυπηρετεί. Οπότε, ποιος δεν θα προτιμούσε να αντικαταστήσει τη διαδικασία με ένα κλικ του ποντικού; Η inditex ενδεχομένως έχει λάβει υπόψη και μια άλλη τάση που φαίνεται να κινεί τα νήματα του online shopping σήμερα: το κυνήγι της ευκαιρίας.
Οι αναλυτές της αγοράς μόδας επισημαίνουν οτι οι γυναίκες σήμερα νιώθουν ένα είδος έξαψης όταν βρίσκουν ρούχα-ευκαιρίες σε χαμηλή τιμή και στο νούμερο τους -αυτό άλλωστε είναι το concept πίσω από το περίφημο online designers outlet Outnet.com (www.outnet.com). Όποιος ψωνίζει συχνά από τα Zara γνωρίζει οτι, ανάμεσα στα οικονομικά ρούχα, τα οποία συνήθως επιβεβαιώνουν τη ρήση “οτι πληρώνεις παίρνεις” μπορείς να βρεις “διαμάντια” σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές -αρκεί φυσικά να έχεις την υπομονή να ψάξεις. Φαίνεται λοιπόν οτι η Zara θέλει να μεταφέρει αυτό το “κυνήγι του θησαυρού” που την χαρακτηρίζει και στο διαδίκτυο, για να αποκομίσει περισσότερα. Θα τα καταφέρει, είμαι σίγουρη...
Σχόλια