Το “επόμενο βήμα” για ένα blog

Sofia Gkiousou @ 23.02.2012
Το “επόμενο βήμα” για ένα blog

Όταν ένας blogger γράφει - ή δημιουργεί κάτι - για αρκετό καιρό, έρχεται η στιγμή που θέλει να κάνει το “επόμενο βήμα”; Και ποιο είναι αυτό;

Τις προάλλες “γνώρισα” μία food blogger στο twitter - κυρίως λόγω του ότι ανακαλύψαμε ότι πηγαίνουμε πολύ συχνά στο ίδιο εστιατόριο στο Λονδίνο. Κουβέντα στην κουβέντα τα είπαμε λίγο, διαβάσαμε η μία το blog της άλλης και κουτσομπολέψαμε ως είθισται. Ένα από τα πράγματα που μου είπε ήταν ότι θα ήθελε να κάνει το “επόμενο βήμα” και της είπα ότι ξέρω τί εννοεί. Ξέρω όμως;

Τούτο το περίφημο “επόμενο βήμα” σημαίνει διαφορετικά πράγματα για τον κάθε blogger ή digital δημιουργό. Έχω μια εντύπωση όμως - χωρίς απαραίτητα να έχω και στοιχεία - ότι με την μεγαλύτερη δημοσιότητα των blogs ήρθε και η επιθυμία το επόμενο βήμα να είναι εμπορικό. Είτε αυτό σημαίνει την αναζήτηση κάποιας θέσης σε εταιρεία, είτε σημαίνει απλά διαφημίσεις στο blog, είτε συνεργασία με εταιρείες.

Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα των ανθρώπων που επιτυχώς έδειξαν τις δυνατότητες τους μέσα από το blog τους και έτσι τους βρήκε κάποιος εργοδότης ή πλησίασαν κάποιον εργοδότη. Δεν δίνω ονόματα από την ελληνική σφαίρα των blogs - δεν ξέρω αν μου επιτρέπεται - αλλά με μία γρήγορη αναζήτηση θα δείτε πληθώρα συμβουλών προς ναυτιλομένους περί του τί πρέπει να περιέχει το blog και πώς αυτό μπορεί να βοηθήσει στην αναζήτηση εργασίας.

Άλλοι ήθελαν - ή τους έτυχε (εμένα μου έτυχε) - να συνεργαστούν με κάποια εταιρεία είτε με διαφήμιση είτε με κάποια μεγαλύτερη συνεργασία. Από αυτά δεν ξέρω (είναι και τυχερά) αλλά το καλό το περιεχόμενο αργά ή γρήγορα φαίνεται. Τώρα μάλιστα υπάρχει και ανταγωνισμός online που δεν υπήρχε πιο παλιά, από βαριά ονόματα που ξεκινάνε τις δικές τους κινήσεις. Τώρα είναι η στιγμή που θα δούμε αν η αθωότητα του blogging θα επιβιώσει.

Οι συζητήσεις πολλές και ενδιαφέρουσες στα διάφορα΄blogs και social media. Και στη σφαίρα του πώς να πλησιάσει κάποιος εταιρείες και στη σφαίρα του πώς να παρουσιάσει τη δουλειά του. Και ένα σωρό άλλες όπως οι ηθικές αρχές ενός δημιουργού και του blog του και πώς αυτές προστατεύονται - ή όχι - για τη διατήρηση - ή όχι - της εμπιστοσύνης των αναγνωστών.

Δεν ξέρω όμως αν συζητάμε αρκετά - ή αρκετά εμφανώς - ένα από τα πιο σημαντικά “επόμενα βήματα” για ένα blog και για ένα δημιουργό. Το να γίνει καλύτερος. Η βελτίωση είναι μια διαδικασία που online μπορεί να γίνει μόνο μέσα από την ενασχόληση, τη σκληρή δουλειά και κυρίως την κοινότητα και την προθυμία του δημιουργού να δοκιμάσει, να εκτεθεί, να συζητήσει, να μάθει από τους άλλους. Αυτό μπορεί καμιά φορά να μη φαίνεται αλλά δε μπορεί να είναι αλλιώς για έναν άνθρωπο που κάνει κάτι για το γούστο του, γιατί το αγαπάει, το πιστεύει, παθιάζεται. Είναι αυτό που λέμε - για να βεβηλώσω ολίγον και τα λόγια του μεγάλου Καρόλου Κουν - blogging κάνουμε για την ψυχή μας.

Ή τουλάχιστον έτσι λέω εγώ. Εσύ;

BLOGGING,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home