Ο Γκάρι Λίνεκερ έλεγε ότι το ποδόσφαιρο είναι ένα άθλημα που παίζουν 11 εναντίον 11 αλλά στο τέλος κερδίζουν πάντα οι Γερμανοί. Αν θέλουμε να το παραλάξουμε, θα λέγαμε ότι στην αγορά των smartphones, όπου υπάρχουν πολλοί κατασκευαστές (κανένας όμως Γερμανός :) ), αλλά απ’ ότι φαίνεται στο τέλος δύο είναι αυτοί που πουλάνε: η Samsung και η Apple. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Strategy Analytics, οι δύο εταιρείες ελέγχουν περίπου το 55% της παγκόσμιας αγοράς των smartphones!
To μερίδιο είναι άκρως εντυπωσιακό, ιδίως αν λάβει υπόψην του κανείς ότι η Apple έχει μόλις μία συσκευή και ότι πριν από 3-4 χρόνια, η Samsung δεν ήταν στις υπολογίσιμες δυνάμεις, ειδικά όσον αφορά στα smartphones. Σημειώστε επίσης ότι η Samsung ασχολείται πλέον σχεδόν αποκλειστικά με το Android (στα Windows Phone έχει ξεκινήσει δειλά, δειλά μέχρι αυτήν τη στιγμή) και έχει καταφέρει να πάρει πολύ μεγάλο κομμάτι της αγοράς των smartphones κάτω από τα 200 ευρώ.
Εξίσου ενδιαφέρον είναι ότι η επερχόμενη παρουσίαση του Galaxy S III (ή S3), της νέας “ναυαρχίδας” της, έχει αρχίσει να δημιουργεί φημολογία και ενδιαφέρον που προσεγγίζει εκείνον που προκαλείται στο Διαδίκτυο με κάθε νέο iPhone. Άραγε, η Samsung πλησιάζει να αποκτήσει ένα status αντίστοιχο με εκείνο της Apple; Μάλλον, όχι, αλλά βρίσκεται σε καλό δρόμο.
Το ερώτημα είναι αν οδηγούμαστε προς ένα άτυπο δυοπώλιο, ιδίως στα υψηλότερα στρώματα της αγοράς. Και αν ναι, αυτό τελικώς είναι προς όφελος του καταναλωτή; Η απάντηση είναι αρνητική όσον αφορά και στα δύο σκέλη της ερώτησης. Το 55% είναι μάλλον συγκυριακό, ο ανταγωνισμός λογικά θα ενισχυθεί τους επόμενους μήνες και οι υπόλοιποι κατασκευαστές θα μπορέσουν να μειώσουν το χάσμα. Και αυτός ο πλουραλισμός είναι προς όφελος του καταναλωτή. Οι συσκευές μπορεί να μοιάζουν μεταξύ τους, αλλά υπάρχουν πάντα κάποιες διαφορές. Και ως γνωστόν, όταν υπάρχουν πολλοί παίκτες στην αγορά, τότε υπάρχουν και περισσότερες πιθανότητες για καινοτομία. Και αυτό είναι που οδηγεί την εξέλιξη σε έναν κλάδο και μία αγορά.
Σχόλια