Η είδηση ότι στο Xbox Live είναι διαθέσιμη μία εφαρμογή ονομάτι WSJ Live όπου προσφέρεται ζωντανό και on demand πρόγραμμα από τη Wall Street Journal στους χρήστες της γνωστής παιχνιδομηχανής της Microsoft πέρασε μάλλον στα ψιλά. Όμως, θεωρώ ότι έχει και μία δεύτερη ανάγνωση και αποτελεί μία καλή αφορμή για να ξαναδούμε λίγο το συνολικό πλάνο της Microsoft.
Κατ’ αρχήν, για κάποιον που δεν χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του Xbox, η είδηση μάλλον μοιάζει λίγο ακατανόητη. Μία από τις πιο γνωστές εφημερίδες του κόσμου δίνει το περιεχόμενο της στην πλατφόρμα που έχει στηθεί για μία παιχνιδομηχανή. Όμως, το Xbox δεν είναι πλέον μία παιχνιδομηχανή. Απλώς, η Microsoft χρησιμοποίησε μία παιχνιδομηχανή προκειμένου να αποκτήσει θέση μέσα στο σαλόνι δεκάδων εκατομμυρίων νοικοκυριών παγκοσμίως. Και πλέον μπορεί να προσφέρει μία ευρύτερη γκάμα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Ο στόχος της δεν ήταν απλώς να κινείται στο χώρο των παιχνιδιών, αλλά να είναι κάτι πολύ παραπάνω.
Φυσικά, και δεν είναι τυχαίο ότι το μενού του Xbox μοιάζει εδώ και αρκετούς μήνες με τα Windows 8. Η Microsoft θέλει ο χρήστης να έχει την ίδια εμπειρία σε όλες τις ψηφιακές συσκευές του που βασίζονται σε εφαρμογές του αμερικανικού κολοσσού. Και σταδιακά είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο πως θα δούμε πολύ μεγαλύτερη σύνδεση μεταξύ των Windows 8 και του Xbox. Από τη στιγμή κιόλας που η τηλεόραση αρχίζει να χρησιμοποιείται και για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, η Microsoft δεν θέλει να μείνει εκτός παιχνιδιού.
Κάτι αντίστοιχο κάνουν και άλλοι “παίκτες”. Η Google έβγαλε μεν το Google TV, αλλά δεν τα κατάφερε και πολύ καλά, παρά τη στήριξη της Sony. Και η τελευταία όταν είδε ότι το Google TV δεν προχωρά και πολύ γρήγορα, ενίσχυσε τις δικές της προσπάθειες για υπηρεσίες και μενού που θα παίζουν το ίδιο είτε η πρόσβαση γίνεται από την τηλεόραση είτε από ένα smartphone, ένα tablet ή ένα PC. Δεν είναι τυχαίο ότι η Sony -με εξαίρεση, φυσικά, τα laptops- έχει αποφύγει τα τελευταία χρόνια να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα των Windows και επικεντρώνεται στο Android. Θέλει και αυτή να προσφέρει μία ενιαία εμπειρία στους χρήστες της. Βέβαια, το μεγάλο ατού της Sony δεν είναι άλλο από το PlayStation. Και αν προσέξετε το μενού του PS μοιάζει αρκετά με εκείνο που θα δει κάποιος σε ένα Xperia smartphone ή tablet. Κάποια πράγματα δεν γίνονται διόλου τυχαία και γι’ αυτό η Sony “παίζει” πολύ το χαρτί των πολλαπλών οθονών.
Υπό αυτό το σκεπτικό, πιστεύω ότι και η Samsung παρουσίασε το bada OS, το οποίο, όμως, δεν προχώρησε. Και επειδή στη Σεούλ γνωρίζουν ότι το παιχνίδι παίζεται πλέον στις πολλαπλές οθόνες, μην παρεξενευτείτε αν δείτε κάποια μεγάλη συνεργασία -ή ακόμη και εξαγορά- από τους Κορεάτες. Το πρόβλημα είναι πως δεν υπάρχουν και πολλοί ενδιαφερόμενοι. Η διεύρυνση της συνεργασίας είτε με τη Google είτε με τη Samsung είναι πάντως ένα από τα σενάρια.
Όσον αφορά στην Apple, οι φήμες για τηλεόραση με ...μηλαράκι κυκλοφορούν διαρκώς. Το Apple TV μπορεί να μην έχει τεράστια εμπορική επιτυχία, αλλά εκεί στο Κουπερτίνο ετοιμάζονται για το επόμενο πεδίο δράσης τους και αυτό θα είναι το σαλόνι του σπιτιού μας. Προσέξτε ότι το μενού του Apple TV μοιάζει πλέον υπερβολικά με εκείνο των iOS συσκευών. Σκεφτείτε επίσης ότι το iPad είναι μία συσκευή του ...σαλονιού. Και αν κρίνουμε από το παρελθόν, κάποια ενδιαφέρουσα ιδέα θα έχουν κρυμμένη στο μανίκι τους οι άνθρωποι της Apple. Απλώς, μάλλον θα πρέπει να κάνουμε υπομονή μέχρι την άνοιξη...
Σχόλια