Καλησπέρα ηλιοκαμμένη αναγνώστρια και μπρούτζινε αναγνώστη μου. Μετά από ένα μικρό καλοκαιρινό διάλειμμα… 2 μηνών, αποφάσισα να επιστρέψω στις επάλξεις αυτού του καταπληκτικού τεχνολογικού portal, και να σου μεταφέρω αρκετές σκέψεις και ιδέες, που καρφώθηκαν στο μυαλό μου, όλο αυτό το διάστημα που προσπαθούσα να μετρήσω αν είναι πιο πολλά τα κύμματα ή τα άστρα, στις ερημικές παραλίες της άγονης γραμμής του Ανατολικού Αιγαίου.
Πίστεψε με, όπως και εσύ, επέστρεψα με αρκετή ενέργεια να θίξω τα κακώς κείμενα ή να επικροτήσω νέες φιλόδοξες προσπάθειες, αλλά την πρώτη μέρα που έκατσα στον υπολογιστή του γραφείου μου, όλα αυτά εξαφανίστηκαν σαν συννεφάκι... Ήταν η στιγμή που άνοιξα το inbox και είδα τι με περιμένει. Παρόλα αυτά, δεν θα μακρυγορήσω με αυτό. Σου έχω άλλο λαβράκι.
Ανακάλυψα λοιπόν, τον Brian, (μέσω του Buzz), και τον διάβασα με προσοχή... Και τον ξαναδιάβασα... Και το χειρότερο είναι ότι κάθε φορά που τον ξαναδιάβασα, με έβρισκα να συμφωνώ όλο και περισσότερο (σου είπα, βρε μπαγάσα, ότι τον διάβασα τρεις φορές. Κάνε και εσύ τον κόπο να τον διαβάσεις μια φορά, πριν προχωρήσεις παρακάτω) ;o)
Έχω δοκησισοφήσει και παλιότερα στο ότι δείχνουμε να χάνουμε το νόημα των Social Media. Είναι τέτοιος ο βαθμός ‘ρύπανσης’ που προκαλούμε, προσπαθώντας να πουλήσουμε ‘social media marketing’ και άλλες τέτοιες έννοιες, που γινόμαστε αντιπαθείς σε όλο τον κόσμο, αχρηστεύοντας το ίδιο το όπλο που εμείς ‘ευαγγελιζόμαστε’ ό,τι είναι το καλύτερο στην φαρέτρα μας. Το ‘Word Of Mouth’.
Το ‘word of mouth’ λοιπόν είναι η μπάλα. Και εμείς, σαν marketers με τα social media, δίνουμε πάσα στους καταναλωτές και τους λέμε «παίξε μπάλα τώρα».
« Κάνε το παιχνίδι σου»...
Δεν γίνεται όμως, να τους κάνουμε πάσα, και πριν φτάσει η μπάλα σε αυτούς, να πηγαίνουμε να την παίρνουμε και να παίζουμε μόνοι μας. Αυτό είναι ατομισμός και εγωπάθεια. Δεν είναι παιχνίδι. Δεν είναι συνεργασία. Και στο κάνω πενηνταράκια.
Το Facebook μου δεν είναι τίποτα άλλο, από μια... διαφήμιση. Στον ένα φίλο μου ‘άρεσε’ μια ιστοσελίδα ή ένα κείμενο, που ο ίδιος έγραψε, μια άλλη φίλη δεν κάνει τίποτα άλλο από likes σε προϊόντα εταιρείας που δουλεύει, ένας τρίτος postάρει μόνο δελτία τύπου από τον οργανισμό που θέλει να προωθήσει, κτλ.
Και όλοι αυτοί πιστεύουν ότι:
Α. Εγώ θα κάτσω να τα διαβάσω ή να τα κάνω ‘like’
Β. Αυτό είναι Social Media Marketing
«Λυπάμαι», και «λάθος» είναι οι απαντήσεις μου, στην ίδια κατεύθυνση που πάνω-κάτω κινείται και ο Brian.
O φίλος Internetakias, επισήμανε πολύ ορθά στο twitter, ότι τόσες εταιρείες έχουν προσπαθήσει να μας πείσουν να τους κάνουμε follow, αλλά καμία δεν μπήκε στον κόσμο να σκεφτεί κάτι έξυπνο για να χτίσει πάνω του μια μικρή κοινότητα φανατικών RTers (retwitters), όπως π.χ. ένα διαγωνισμό ή μια προσφορά.
Αντίθετα, οι ‘έξω’ (οι Δυτικοί), που δείχνουν να το έχουν πιάσει λίγο καλύτερα το θέμα, δεν σταματάνε να ανοίγουν διαύλους επικοινωνίας με το κοινό τους, προσφέροντας για να λάβουν (το θυμάστε αυτό το ‘δούναι και λαβείν’;)
Πάρε παράδειγμα την Gameloft, αυτήν την μικρή εταιρεία που έγινε κολοσσός φτιάχνοντας παιχνιδάκια για iphone, ipad, κτλ.
Η Gameloft για να γιορτάσει τα 10 χρόνια της, αποφάσισε να δημιουργήσει το Happy Hour, δίνοντας για δυο ώρες, τα καλύτερα παιχνίδια της... for free!! Δεν ήταν και μικρό το κόστος, ειδικά με τον πανικό των RTs και likes, που γινόταν κάθε φορά που ανακοίνωναν την έναρξη του Happy Hour.
Στο τέλος όμως έφτιαξε μια λίστα από 50,000+ followers στο Twitter και άλλους 110,000+ Fans στο Facebook . Χρήστες που διαβάζουν καθημερινά τις ανακοινώσεις και τεστάρουν τα παιχνίδια της. Μια βάση 160,000+ ανθρώπων που εκτίμησαν αυτό που πρόσφερε η εταιρεία, και θα συνεχίζουν να εκτιμούν την εταιρεία, γιατί και αυτοί τους ετοιμάζει νέους διαγωνισμούς... Το Δούναι και Λαβείν που λέγαμε.
Ξέφυγα όμως από τον θέμα μου, που είναι ο φίλος Brian και πρέπει να κλείσω. Θα προσπαθήσω να σου γράψω επιγραμματικά, έναν επιφανή επικό επίλογο επί του θέματος, για να πολλαπλασιάσω τη δύναμη της φωνής του Brian και του κάθε Brian, μέσα από αυτήν την στήλη.
Αγαπημένη μου κάστα ανθρώπων, πρέπει να αναθεωρήσουμε πολύ την σχέση μας με το Social Media Marketing. Πρέπει να το δούμε με άλλο πρίσμα, όπως π.χ. ενός καλού web designer… Πιο User friendly.
Οφείλουμε να κάνουνε κινήσεις που ο χρήστης θα εκτιμήσει ή ακόμα και θα αγαπήσει, δίνοντας του κίνητρα, προσφέροντας του κάτι για αντάλλαγμα, για τον καλό του λόγο, αλλά κυρίως για την προσοχή του.
Διαφορετικά, το μόνο που δημιουργούμε είναι χρήστες σαν τον Brian, που ακόμα δεν έχουν γράψει το γράμμα διαμαρτυρίας τους. Που για να ακριβολογούμε θα ήταν το λιγότερο που θα μπορούσαν να κάνουν για να μας τιμωρήσουν για την αλαζονεία μας και το τρόπο που προσπαθούμε να διαχειριστούμε τα social media.
Προσπαθήστε, σας παρακαλώ, να μην μετατρέπετε το Social Media Marketing, σε Social Media Spam… Θα μας γυρίσει boomerang, και δεν θα το πάρουμε χαμπάρι. Και μιας και ο τίτλος μου είναι δανεισμένος, από τους Monty Pythons, επιτρέψτε μου να σας παραπέμψω σε ένα άλλο video τους, που έδωσε τον ορισμό στο spam, απλά για να το θυμόμαστε.
Υ.Γ. 1: Οι φίλοι μου στο Μενίδι, κέρδισαν ένα καλό spec πρόσφατα. Επειδή είναι έξυπνα παιδιά, ας κρατήσουν στο μυαλό τους τις σκέψεις του Brian, και ας κάνουν κάτι εντυπωσιακό και πρωτότυπο. Είμαι σίγουρος ότι έχουν ανοιχτόμυαλο πελάτη.
Υ.Γ. 2: Είχα έρθει ορμώμενος να γράψω για τον Steve Jobs και την Apple. Μια εταιρεία που στα δικά μου μάτια, θυμίζει αλαζόνα τεξανό με χρυσές καδένες και λευκές καουμπόικες μπότες. Αλλά περισσότερα για αυτό, πολύ σύντομα. Trust me.
Y.Γ. 3: Υπόσχομαι και ένα άρθρο για την ‘Επιρροή’. Την καλώς εννοούμενη... Όχι αυτήν την παρωδία που έχει κάνει το WebIT, προσπαθώντας να ταυτίσει το spam με το influence. Το οποίο, είναι τόσο αστείο, που έχει... στην 2η θέση στην Ελλάδα την αφεντιά μου! (εδώ γέλια!)... Και το οποίο θα γίνει κωμωδία καλύτερη από ‘Της Κακομοίρας’, όταν όλοι εσείς που με λατρεύετε, περισσότερο από το «Χίλιες και μια Νύχτες», με ψηφίσετε για να περάσω τον Λούη, και να καταφέρω να κερδίσω τον τίτλο του ‘Μεγαλύτερου Παραλία Influencer στην Ελλάδα’!! :op
Υ.Γ. 4: Καλή σεζόν να έχουμε. Καλό φθινόπωρο. Καλές δουλειές. Καλά μυαλά. Ότι θέλετε διαλέγετε. Με marketing ασχολούμαστε, επιλογές δίνουμε! ;o) Αν δεν σας άρεσαν αυτές, αφήνετε τις δικές σας ευχές, στα σχόλια!
Y.Γ. 5: Video δωράκι όλο τρέλα... και social media! ;o)
Σχόλια