Καλημέρα καλοσχεδιασμένη αναγνώστρια μου και ευανάγνωστε αναγνώστη μου. Όπως πολύ εύκολα κατάλαβες, δεν θα μπορούσα να μείνω έξω από το παιχνίδι και να μην σε συστήσω στο κίνημα #logo31.
Θα σου εξηγήσω τι είναι το κίνημα #logo31, πως ξεκίνησε, θα μιλήσουμε για νέες έννοιες που πιθανότατα έχεις ακούσει, αλλά δεν τις καταλάβες ή δεν έδωσες σημασία, και μετά, όπως λατρεύουμε να κάνουμε σε αυτήν την πληθωρική στήλη, θα το εντάξουμε κάπου στον υπέροχο μαρκετίστικο κόσμο μας.
Πάμε από την αρχή
Η Νεολαία της Νέας Δημοκρατίας (ΟΝΝΕΔ) αποφάσισε να ανοίξει τις πόρτες της στο συμμετοχικό ίντερνετ, με ένα διαγωνισμό επιλογής λογότυπου. Προφανώς, κάποιο δικό μας παληκάρι θα το πρότεινε σαν ιδέα... ;o)
Το υπόλοιπο χρονικό στο εξηγεί πολύ ωραία, ο Γιάννης, σε αυτό το κατατοπιστικότατο άρθρο του. Θα το λατρέψεις, αλλά φρόντισε να επιστρέψεις ξανά σε αυτό το κείμενο.
(αν σου κέντρισε το ενδιαφέρον το κείμενο του Γιάννη, τότε γιατί δεν ρίχνεις μια ματιά και στο κείμενο του chacakhan, που επίσης τα λέει πολύ ωραία).
Επιστρέφουμε λοιπόν, και ελπίζω να παρατήρησες ότι μέσα και στα δυο κείμενα, αναφέρονται δυο λέξεις που αναμένεται να τις συναντήσουμε αρκετές φορές από εδώ και εμπρός.
Το Streisand Effect και το Internet Meme.
Το πρώτο το ορίζει η Wikipedia ως:
«The Streisand effect is a primarily online phenomenon in which an attempt to censor or remove a piece of information has the unintended consequence of causing the information to be publicized widely and to a greater extent than would have occurred if no censorship had been attempted»
Ενώ το δεύτερο ως:
«The term Internet meme (προφέρεται ‘μιμ’ και όχι ‘μεμέ’) is used to describe a concept that spreads swiftly via the Internet. At its most basic, an Internet meme is simply the propagation of a digital file or hyperlink from one person to others using methods available through the Internet (for example, email, blogs, social networking sites, instant messaging, etc.)»
Σου έδωσα τα δυο κείμενα στην αρχή για το χρονικό του #Logo31. Σου έδωσα και δυο ορισμούς, που πίστεψε, με το καζάνι να βράζει στην Ελλάδα, θα τους ξανασυναντήσουμε πολύ σύντομα,.
Και ερχόμαστε στα δικά μας... Στα υπέροχα Social Media και στο Marketing που μας αρέσει να μιλάμε.
Πρόσφατα ο Φανούρης, δημοσίευσε ένα άρθρο με όλο το ιστορικό για το Logo της GAP, και την δύναμη - επιρροή που έχουν αποκτήσει πλέον τα social media. Παλαιότερα είχαμε εκείνη την υπόθεση της Nestle, που πάλι την πάτησε μέσα από τα Social Media, γιατί τα υποτίμησε.
Τώρα έχουμε μια δική μας προσπάθεια. Βέρα Ελληνική. Της ΟΝΝΕΔ.
Μια προσπάθεια, που με όσα διάβασες, δεν χρειάζεται να σου πω το τελικό αποτέλεσμα. Τι περιμένεις όταν κάνεις τα δυο βασικότερα λάθη στα social media; … Τα υποτιμάς και τα λογοκρίνεις;
Εγώ είμαι εδώ για εσένα όμως. Κλασσικός Δοκησίσοφος των Social Media, και γνήσιος ξερόλας του Marketing, θα σου προτείνω μια λύση βγαλμένη από τα πιο κρυφά εγχειρίδια των μεγάλων Marketers. Μεταξύ μας πάντα.
«Crisis Management»
Τι ωραίο που ακούγεται,ε; Τι σημαίνει όμως;
Σημαίνει ότι πρέπει να ορθώσεις ανάστημα, να παραδεχθείς το λάθος σου, και να προσπαθήσεις να διαχειρίστεις την κρίση σου σωστά. Να κέρδισεις από αυτήν. Η’ τουλάχιστον, να παίξεις σωστά για να μην βγεις ταπεινωμένος.
Και έρχομαι σε εσένα, καλή μου ΟΝΝΕΔούλα.
Βγες τίμια και κλείσε τον διαγωνισμό. Δώσε την δουλειά στους γραφίστες που είναι επαγγελματίες, θέσπισε ένα σοβαρό δώρο, και ζήτα από όλους όσους συμμετείχαν στον διαγωνισμό για να κάνουν την πλάκα τους, να ψηφίσουν τα ποιοτικά και καλαίσθητα logos που θα σου παρέχουν οι επαγγελματίες designers.
Όλα αυτά όμως, με μια προϋπόθεση.
Να μάθεις από το λάθος σου, να μάθεις να μην λογοκρίνεις την συμμετοχική δημοκρατία που ευαγγελίζεσαι, και πάνω από όλα... να ζητήσεις και μια συγνώμη. Δεν χάθηκε ο κόσμος. Αντίθετα, θα το εκτιμήσει.
Μετά κάθεσαι και αποτιμάς τα θετικά και τα αρνητικά οφέλη, αν σε ενδιαφέρει να παράγεις κάτι από αυτό το case study.
Πρέπει να μάθεις όμως, και όχι μόνο εσύ, αλλά ο κάθε ένας ιδιώτης/celebrity/επαγγελματίας/εταιρεία ότι το Internet σιχαίνεται το ψέμα και την λογοκρισία. Είναι ενάντια στις θεμελειώδεις αρχές που χτίστηκε. Στην ειλικρίνεια και στην διαφάνεια.
Και εσύ φίλε επαγγελματία των social media, μάθε από αυτά τα λάθη και προσαρμόσου. Το ότι δεν το έκανες εσύ, δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να το βρεις μπροστά σου.
Δεν μπορείς να πουλάς απλές σελιδούλες σε Facebookάκια και Twitterάκια, και να αδιαφορείς για τις συνέπειες που έχουν τέτοια λάθη. Από εσένα, οι πελάτες σου περιμένουν, όχι να τους πεις τι να γράφουν στα social media. Το μήνυμα τους θα γράψουν. Περιμένουν να τους υποδείξεις πιθανά λάθη, και να τα διορθώσεις εν τη γεννέσει τους. Τα άλλα είναι είτε πολύ εύκολα είτε φύκια για μεταξωτές κορδέλες.
Θα κλείσω εδώ, με μια τελευταία θεώρηση, όπως έκανε κάποτε ο Jerry Springer, με το Jerry’s Final Thought.
Το #Logo31 αυτοπροσδιορίστηκε ως κίνημα, γιατί ήθελε να δείξει σε όλους εμάς, ότι οι πολίτες είναι εκεί, είναι πολύ ενεργοί και μας περιμένουν. Απέδειξε μάλιστα, ότι η αυτοοργάνωση και η αυτοδιοίκηση μέσα από τα Social Media, μπορεί να επιτευχθεί άμεσα και χωρίς κανένα κόστος.
Ας ελπίσουμε ότι το κίνημα #Logo31 θα δουλέψει ως ξυπνητήρι και για όλους εμάς, τους μαρκετάδες. Και μην φάτε το παραμύθι, ότι δεν ακούστηκε πουθενά στα Media. Ο κόσμος των social media το ένιωσε και το ευχαριστήθηκε πάρα πολύ... Και περιμένει στην γωνία, για το επόμενο.
Υ.γ. 1 Κάποιοι κατηγόρησαν όσους συμμετείχαν στο #Logo31 για χάσιμο χρόνο. Ίσως... Ίσως πάλι, να ήταν αυτή η μορφή διαμαρτυρίας τους. Λιθαράκι-λιθαράκι όμως, χτίζεται το τείχος. Και αυτό το τείχος, έγινε μέσα σε 3 μέρες, Βερολινέζικο... Το επόμενο, μπορεί να είναι και Σινικό.
Υ.γ. 2 Σε έκανα unfollow γιατί κάνεις αστεία για τους κατοίκους του «Νησιού». Λυπάμαι, αλλά μπορείς να βρεις άλλα θέματα για να αστειευτείς/σατηρίσεις. Στην δική μου αισθητική, η σάτιρα έχει πάρα πολύ ελαστικά όρια. Αλλά, έχει όρια...
Υ.γ.3 To advertising.gr το είδαμε; Σχόλια;
Υ.γ.4 Δεν πρόλαβα να σου συστήσω τον Antoine Dodson. Αφήνω τον Freddo να το κάνει. Διάβασε το και θα κλαις από τα γέλια...
Σχόλια