Μπράντι-φερ ή μπράντι-un-φερ για τα αγάλματα;

Fotis Anton @ 19.04.2010
Μπράντι-φερ ή μπράντι-un-φερ για τα αγάλματα;

Καλησπέρα για μια ακόμα φορά, εύδοξη αναγνώστρια και καρτερόθυμε αναγνώστη μου. Γνωρίζοντας ότι σου λείπω όπως στο άδειο ποτήρι το 7άστερο κονιάκ, σκέφτηκα να μαζέψω για μια ακόμα εβδομάδα, τις σκέψεις που με προβλημάτισαν  και να τις συνθέσω σε μια άλογη λεκτική σονάτα.

Προλογίζοντας λοιπόν αυτήν την θεματική προσπάθεια, σαν σύγχρονος  Γιάννης Μπακογιαννόπουλος, σε κάποιο σημείο θα σου αναφέρω τις καινούργιες αλλαγές που φέραμε στο Deasy, δεν θα ασχοληθώ με το ipad γιατί  η Ελενίτσα , δεν μου το δίνει να το κάνω test drive,  ίσως να σου εκμυστηρευτώ  όσα ελέχθησαν στα δυο πρώτα OpenFood gatherings που κάναμε, εννοείται ότι θα καταπιαστώ με τα «μάρμαρα» και θα κλείσω με τον δικό μου εντεκάλογο για το σωστό Twittiquette, το savour-vivre δηλαδή, του σωστού τουιτερά.

Για πάμε..

Στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια έχουμε αποκτήσει 3 μεγάλα ταμπού. Τρια ταμπού που ντρεπόμαστε να μιλήσουμε γι'αυτά και θεωρούμε όποιον άνθρωπο καταπιάνεται με αυτά ή του αρέσουν, ως αποτυχημένο, underground, μπανάλ, κάγκουρα, καρεκλά, σακαφιόρα, γκαφάλι, γαβανά, κουτσαβάκι,  και ότι άλλο αρέσκεστε.

Την τσόντα, τον τζόγο και την διαφήμιση.

Για τα δυο πρώτα, δεν θα γράψω πολλά. Μου αρέσουν πολύ και τελειώνω εδώ.

Και το τρίτο όμως, θα ανοίξω την καρδιά μου για πρώτη φορά.

Σαν άνθρωπος που έχω σπουδάσει το αντικείμενο, τρέφω  γι' αυτό μια λατρεία. Εκεί δηλαδή, που εσύ εκνευρίζεσαι  γιατί βλέπεις τον Σιγκάλ να κάνει τα αϊκίντα του, και σου πετάει διαφημίσεις το Star.. εγώ τρελαίνομαι από χαρά, σαν παιδάκι που θα φάει παγωτό και η μύτη του!

Περιμένω πως και πως να δω μικρές υπερπαραγωγές που μέσα σε 25-30 δεύτερα, πρέπει να σου περάσουν ένα τεράστιο μήνυμα.  Όπως σου έχω ξαναπεί, γουστάρω να κρίνω αν πέρασαν το μήνυμα τους σε εμένα, αν με έπεισαν, αν μου φάνηκαν απωθητικές ή ελκυστικές, αν ήταν αστείες ή σοβαρές, κτλ. και τέλος να κάνω αυτό που με τρελαίνει, όπως στην Τζούλια το μπουκάλι....  Να τις βαθμολογώ.

Όλη αυτήν την διαδικασία, την εφαρμόζω  πιστά πολλά χρόνια, ενώ δεν σου κρύβω ότι τώρα τελευταία την εφαρμόζω και σε άλλα μέσα ...  ΟΚ, εξαιρώ  το ραδιόφωνο, γιατί είναι πάρα πολλές οι κακές διαφημίσεις, που με αναγκάζουν να ακούω τις δικές μου Playlists στο ipod ή να το γυρνάω σε  webradios.

Και για να στο δικαιολογήσω όλο αυτό το extreme βίτσιο, απλά σου δηλώνω ότι για μένα, η διαφήμιση είναι μεγάλη επιστήμη γιατί απαιτεί, πέραν των  πολύ σύνθετων  παραγόντων,  και μεγάλη ευαισθησία στο μήνυμα που μεταφέρει, γιατί πάντα κινδυνεύει να χάσει την ρότα του και να μετατραπεί σε  χαλασμένο τηλέφωνο.

Τι εννοώ; ...  Ας μιλήσουμε για τα «μάρμαρα», και θα καταλάβεις.

Προσωπικά μου άρεσε και σαν κίνηση και σαν ιδέα (το λεγόμενο και concept, που μας αρέσει να  χρησιμοποιούμε εμείς οι μαρκετάδες αλλά και οι ξερόλες οι designers).

Είναι όμως τόσο ειδικό και ευαίσθητο το μήνυμα που μεταφέρει η συγκεκριμένη καμπάνια, που δυστυχώς δεν μπορείς να βάλεις δίπλα του μια ‘μπράντα'΄(ακόμα και αν είναι «μπράντα για μπράντι») να το σπονσονάρει. Κάνεις κακό και στην καμπάνια την ίδια, αλλά και στον διαφημιζόμενο.

Γιατί, ενώ έχω όλη την καλή διάθεση να το προωθήσω σε φίλους και γνωστούς (ειδικά στο εξωτερικό), δεν μου αρέσει να βλέπω ότι  το ΜΕΤΑΧΑ είναι ‘πιο ευαίσθητο' από εμένα και εσένα για την επιστροφή των  Μαρμάρων του Παρθενώνα. Αν ήταν θέμα κόστους, θα ήταν προτιμότερο ένα κουμπάκι για δωρεά από όλους ή έστω μια κρατική ενίσχυση.

Και στο κάτω-κάτω της γραφής, για να πω και μια κακία (<-σημ. Εκδότη: Ναι, λες και το υπόλοιπο κείμενο είναι ντυμένο με καλοσύνη), αν η καμπάνια πετύχει  και επιστρέψουν τα μάρμαρα, θα έρθει το 7άστερο, και θα ζητήσει να βάλουμε τεράστια μπουκάλια στην θέση των Καρυάτιδων, γιατί εξαιτίας του επέστρεψαν τα γλυπτά; Χμμ..

Ταυτόχρονα όμως και το ίδιο το ΜΕΤΑΧΑ πέφτει άθελα του, σε αυτήν την αρνητικότητα που εκπέμπει αυτό το λανθασμένο μήνυμα. Τι φταίει το άμοιρο το κονιακάκι, που προσπάθησε να βοηθήσει σε κάτι τόσο σημαντικό, αλλά συνάμα τόσο ευαίσθητο, κάνοντας τον κόσμο να δημιουργεί αρνητικούς συνειρμούς για πάρτη του, επειδή το διαφημιστικό μήνυμα εκπέμπεται με λάθος τρόπο;

Anyway...  για να ανακεφαλαιώσω, καλέ μου αναγνώστη και αναγνώστρια. Το βλέπεις πόσο δύσκολο είναι να φτιάξεις μια πετυχημένη διαφημιστική καμπάνια. Ενώ μπορεί να έχεις σκεφτεί τα πάντα, μια τόσο μικρή λεπτομέρεια, είναι ικανή να σου καταστρέψει την προσπάθεια.

Όπως και να έχει, για να αφήσω τα παιδιά σε ησυχία και να τους πω ένα μπράβο για την ιδέα, εγώ δηλώνω ότι δεν θα το προωθήσω γιατί έχω μια έξτρα ευαισθησία σε ότι έχει να κάνει με το Αρχαίο Ελληνικό Πνεύμα και τον πολιτισμό που παρήγαγε, και όχι γιατί είμαι εμπαθής ή κακόβουλος. Παρόλα αυτά, αν εσύ δεν τραβάς τα δικά μου ζόρια με τα αρχαιοελληνικά, θα σου πρότεινα να το προωθήσεις σε φίλους και γνωστούς. Μόνο για καλό θα είναι.

Κάνω μια τεράστια στροφάρα (φουρκέτα κανονική!), και αφού σου πω ότι στο Deasy, έχουμε ανοίξει πλέον τα σχόλια για να μπορείς ελεύθερα να με κράζεις (αλλά μετά θα έχεις να αντιμετωπίσεις την φθονερή απάντηση μου), θα σου γράψω τον προσωπικό μου εντεκάλογο καλής χρήσης στο  Twitter. Το λεγόμενο και Twittiquette  (=Twitter + Netiquette).

Γιατί το κάνω αυτό ;  Επειδή έχει αρχίσει να με κουράζει και το twitter,  αλλά αν το παρατήσω θα ξεμείνω από social media και θα έχω πρόβλημα ψηφιακής κοινωνικοποίησης, σου δηλώνω ότι εγώ θα παραμείνω ενεργός, αλλά πλέον θα βάλω τα φίλτρα μου. Αν λοιπόν, από εδώ και εμπρός,  σε παρακαλουθώ (είμαι follower σου δλδ) και κάνεις κατάχρηση σε κάποιον από τους  παρακάτω εμπνευσμένους λόγους μου,... θα φας σουτάκι.... Τι σουτάκι, δλδ;...  Καραβολίδα θα φας,  ή αν είσαι της σχολής του IRC.. kick-ban! ;o)

1.       Ου σπαμάρεις

2.       Ου σπαμάρεις με το SpamSquare  (ή foursquare όπως το λέτε κάποιοι)

3.       Ου κάνεις κατάρχηση του Blip. Γιατί θεωρείται spam.

4.       Ου κοροιδέψεις άλλους twitterers. Δεν είσαι καλύτερος.

5.       Ου κάνεις ηλίθιο χιούμορ, αν δεν το έχεις. (εξαιρούμαι  γιατί είναι ο δικός μου εντεκάλογος).

6.       Ου flamiσεις... δηλαδή μην προκαλείς.

7.       Ου γράψεις στο Twitter, αν δεν έχεις κάτι να πεις. Δεν είναι ανάγκη να γράφουμε την κάθε παπάρα μας, στους 300, 500, 1000 άνθρωπους που μας παρακολουθούν. Ας κρατήσουμε και κάτι για πάρτη μας.

8.       Ου κάνεις RT  μόνο ότι λέει η εταιρεία σου. Η ζωή σου είναι πολύ περισσότερα από ένα γραφείο και ένα Mac.

9.       Ου γράφεις με κεφαλαία, αν δεν σε λένε PrezaTV.

10.   Ου ριτουίσεις  (RT) τον ευατό σου. Και η ματαιοδοξία έχει τα όρια της.

11.   Ου αμφισβητήσεις ότι λέω, γιατί είναι προιόν μεγάλης έρευνας, και αν το καλοσκεφτείς, θα δεις ότι συμφωνείς με όλα. ;o)

 

Tελειώνω κάπου εδώ τις δοκησισοφίες μου για αυτήν την εβδομάδα. Αν μου δώσει η Ελενίτσα ή ο Panos,  το ipad τους, θα σου γράψω  μια ανάλυση και γι'αυτό το μαρκούτσι, την άλλη εβδομάδα. 

Όπως σου υπόσχομαι να σου γράψω και μια εκτενή αναφορά στα OpenFood που διοργανώσαμε, με τεράστια επιτυχία, κυρίως  για την τσέπη των εστιατόρων! ;o)

 

Υ.γ. 1:  Έχει γίνει της μόδας η λογοκλοπή και η γενικότερη κλοπή, στο Ελληνικό  Ίντερνετ, τους τελευταίους μήνες...  Άιντε με το καλό... Κάποτε κλέβαμε ιδέες και σκέψεις μόνο των ‘έξω'. Τώρα, δεν έχουμε καμία αιδώ.

Υ.γ. 2: Παρακαλείται αν υπάρχει αναγνώστης ή αναγνώστρια που δουλεύει σε υψηλόβαθμη θέση marketing  μεγαλοεπιχείρησης και έχει τσάμπα VIP εισιτήρια για συναυλίες ή για ποδόσφαιρα, να επικοινωνήσει μαζί μου. Πιθανότατα ξέρω κάποιον που ενδιαφέρεται για όλα αυτά! :op

Y.γ.3: Το έγραψα και στο Twitter, αλλά επειδή το Twittiquette μου απαγορεύει να κάνω RT τoν ευατό μου, θα το γράψω εδώ...  :o)  ‘Πως καταλαβαίνεις ότι έχεις παχύνει πολύ;'... ‘Οταν κάνεις ηλιοθεραπεία, και 20 τυπάκια της GreenPeace προσπαθούν να σε ξαναρίξουν στην θάλασσα'!! :o)

Y.γ.4: Έπρεπε να δεις τον Ερικ, να σχεδιάζει παιχνίδι σε χαρτί, με επίκεντρο το iphone, και ένα τεράστιο τραπέζι να παρακολουθεί με αγωνία...  Έχασες!!!  Δεν θα το δεις ποτέ! Γιατί αυτά τα τσιμπούσια είναι μασωνικά, και αν θέλουμε θα σε καλέσουμε!!  :op

Υ.γ. 5: Eyjafjallajokull ... Eyjafjallajokull   Ey - jaf - jalla - jo- kull.. Αν δεν το μάθουμε, θα μας ταλαιπωρεί!   (και σταματήστε λίγο τα σχόλια με το ash hole... Είναι αστείο όταν  το διαβάζουμε την πρώτη φορά. Άντε και την δεύτερη. Ίιιισως και την τρίτη... Όταν το διαβάζουμε για χιλιοστή,  έχει κουράσει πολύ το αστείο πλέον.

Υ.γ.6: Στα σοβαρά, πιστεύεις ότι αν με σπαμάρεις με την Γκαραζόπορτα που αγόρασε  το προϊόν σου, ανεβαίνεις στην εκτίμηση μου και θα πάω να το πάρω και εγώ; Θέλεις να μου δικαιολογήσεις λίγο την σκέψη  σου;

Υ.γ.7: Κάποιο πουλάκι μίλησε για συγχωνεύσεις σε sites που έρχονται. Αν ξέρεις κάτι παραπάνω , ρίξε ένα mail και εγώ θα γράψω διθυράμβους για εσένα στο επόμενο άρθρο.

Υ.γ.8: Dan the Man, στο video δώρο που ακολουθεί, για να μάθεις ακριβώς τι σημαίνει η παροιμία.. «Το δις εξαμαρτείν, ουκ αντρός σοφού»...   Και αντίθετα με άλλους, εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα να σου πω ότι το είδα πρώτη φορά από τον Freddo. ;o)  (η δράση ξεκινάει μετά το 1:10)

IPAD,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home