Ξεκινάω με την ερώτηση από το mediabloggr στο twitter: Έχετε ιδέα τι είναι το twitter που χρησιμοποιείτε για αυτή τη συνέντευξη; Και προφανώς δεν την απευθύνω στον Πρόεδρο της Ν.Δ. αλλά στους socialmedia consultants που όπως αναφέρεται και σε σχετική ερώτηση (twitter) πληρώθηκαν από τον κρατικό προϋπολογισμό για αυτή την υπέροχη ιδέα(;)
Το πλαίσιο για αυτήν την interactive συνέντευξη περιγράφεται στο blog της N.Δ. και μπορείς νατο διαβάσεις εδώ . Στη συνέχεια μπορείς να δεις το σύνολο των ερωτήσεων στο twitter εδώ , αλλά και να διαβάσεις απόψεις και συγκεντρωμένες μερικές από τις καλύτερες ερωτήσεις σε κάποια Blogs, εδώ και εδώ .
Δεν είναι καινούργια η ιδέα της άμεσης επικοινωνίας ενός υποψηφίου με την χρήση της τεχνολογίας, στο εξωτερικό υπάρχουν ειδικευμένοι στην πολιτική επικοινωνία Online σύμβουλοι που στήνουν εκπληκτικής αποτελεσματικότητας μηχανισμούς. Προφανώς έχεις ακούσει για την τεράστια online και mobile διάσταση της καμπάνιας του Barak Obama στις τελευταίες εκλογές στην Αμερική.
Αλλά και στην Ελλάδα, ίσως θυμάσαι την πρώτη online video chat συνέντευξη του τότε πρωθυπουργού Κ. Σημίτη στις Βουλευτικές εκλογές του 2000,από το εκλογικό κέντρο του ΠΑΣΟΚ. Αν και συνολικά ο κοινοβουλευτισμός στη χώρα μας δεν θα έλεγες ότι έχει χρησιμοποιήσει τις Interactive τεχνολογίες. Κάτι παραπάνω δηλαδή από το απίστευτο SMS Spam που ζείς τα τελευταία χρόνια από τους πολιτικούς μας. Είμαι σίγουρος ότι περίμενες από τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, που είναι όντως tech oriented, να σε εκπλήξει σε αυτή την προεκλογική περίοδο, αλλά τελικά άνθρακας και αυτός ο θησαυρός.
Βέβαια από την άλλη αν ήταν να υλοποιήσουν ενέργειες όπως αυτήτης Ν.Δ. με το twitter, πάλι καλά που συγκρατήθηκαν. Γιατί απλά δεν μπορείς να ανοίξεις μια συζήτηση online με τέτοιο public τρόπο, χωρίς ξεκάθαρο πλαίσιο, και να περιμένεις να μην γράψει ο κόσμος και την ζοχάδα του, και το μπινελίκι του, αλλά και τα παράπονα του. Και προφανώς μετά θα θεωρηθείς ανακόλουθος όταν θα απαντήσεις μόνο στις «σοβαρές» ερωτήσεις, δηλ. σε αυτές που μπορείς να απαντήσεις. Θα απαντήσει δηλ. ποτέ κάποιος πολιτικός (και όχι μόνο ο κ.Καραμανλής) σε κάποια από τις παρακάτω ερωτήσεις:
passenger81 Με τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων εκτός του οτι ακυρώνετε το ίδιο το κράτος, συγχρόνως ενθαρρύνετε τον πολίτη να παρανομήσει. Διαφωνείτε?
lmpgs γιατί βλέπουμε μόνο δικές σας outdoor; Μάλλον οι οικολογικές σας ανησυχίες παρακάμπτονται εύκολα στο βωμό της κομματικής επικράτησης
greekpolitico κ.Πρόεδρε, γιατί δεν κάνατε υπουργικό συμβούλιο κάθε εβδομάδα?
elate76 Όποιος χρηματοδοτεί την προβολή των σποτ σας εννιά φορές την ώρα σε κάθε κανάλι, δεν μπορεί να δώσει και κάτι στο Ελληνικό Δημόσιο?
bazilgr Πόσες φορές υποσχεθήκατε τη δημιουργία Υπουργείου Περιβάλλοντος; Γιατί δεν τηρήσατετην υπόσχεσή σας;
MaryLou_t Διαβάζωτο #askND κ έχω λιώσει αφενός με όσους κάνουν πλάκα κ αφετέρου με τους ψεύτικους λογαριασμούς που κάνουν "σοβαρές" ερωτήσεις
ktsad68 Ξέρεις κάτι Πρόεδρε Στα 30 μου έλεγα να αλλάξω πόλη και στα 40 μου θέλω να αλλάξω χώρα ΕυχαριστώΚ.Τ
passenger81 Γιατί 5 χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς αγώνες η πλειοψηφία των εγκαταστάσεων παραμένουν κλειστές για το κοινό? Γιατί τόση εγκατάλειψη?
Και είναι πολλές οι ερωτήσεις, που περνάς την ώρα σου τώρα διαβάζοντας, και έχει πραγματικά γίνει αυτή η ενέργεια, το γεγονός της προεκλογικής περιόδου, για όσους Έλληνες είναι active online users. Πάντως εγώ για την ώρα δεν μπορώ να καταλάβω πως μια τέτοια ενέργεια (η οποία να σημειώσουμε δεν γνωρίζουμε να έχει γίνει κάπου στο εξωτερικό με επιτυχία) θα καταφέρουν να την στρέψουν προς την πλευρά της μπάρας με τα θετικά επικοινωνιακά αποτελέσματα.
Η πολιτική επικοινωνία Online είναι ένα σχοινί τεντωμένο από το οποίο είναι πολύ εύκολο να πέσεις, γιατί το κουνάνε οι χρήστες του Ίντερνετ. Και ειδικά όταν πρόκειται για τα socialmedia, δεν θα πέσεις ποτέ στα μαλακά, αλλά σε πεινασμένους για απαντήσεις ανθρώπους που αγωνιούν για άμεση επικοινωνία! Για αυτό και όλες οι ενέργειες πολιτικής επικοινωνίας στον διαδραστικό online κόσμο, απαιτούν ένα πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο, αμεσότητα, αλλά και ξεκάθαρα λόγια. Ας πούμε δεν απευθύνεσαι ποτέ ανοιχτά σε όλο τον κόσμο για όλα τα θέματα, καλό είναι να μιλάμε για έναν συγκεκριμένο τομέα (π.χ. οικονομία, ανεργία, εκπαίδευση, κλπ). Αν θέλεις κάνεις broadcast απόψεις ιδέες και σκέψεις με άμεσες διατυπώσεις μέσα από το twitter. Προσπαθείς να ανοίξεις διάλογο για συγκεκριμένα θέματα μέσα από facebook groups, κάνεις μια ζωντανή συνέντευξη online όπου προσπαθείς να μην απαντάς με τον ίδιο ξύλινο λόγο. Ζητάς από τους πολίτες να σου στείλουν τα θέματα που τους απασχολούν σε ένα email και φροντίζεις να έχει δημιουργηθεί ένας μηχανισμός που να απαντάει σοβαρά, και επί της ουσίας σε κάθε θέμα (και δεν εννοούμε email ρουσφετιών που εφαρμόζουν κάποιοι).
Η online πολιτική επικοινωνία αποτελείται από μια σειρά από δοκιμασμένες λύσεις που προφανώς δεν υπήρχε ο χρόνος και το ανθρώπινο δυναμικό για να υλοποιηθούν. Ίσως και το κόστος από τις αφίσες και τα φυλλάδια να βοήθησε λίγο στο να μην υπάρχουν κονδύλια για μια πιο άμεση επικοινωνία.
Είναι κρίμα πάντως το πώς καταφέρνουμεσε αυτή τη χώρα να ευτελίζουμε ιδέες και τεχνολογίες που σε άλλες χώρες χρησιμοποιούνται για να κάνουν τα πράγματα καλύτερα, την επικοινωνία πιο άμεση, και να φέρνουν πιο κοντά την λύση στα προβλήματα. Ενώ εμείς, το μόνο που καταφέρνουμε είναι να τα κάνουμε όλα μπάχαλο, μπερδεμένα, γεμάτα φωνές και απογοήτευση.
Ελπίζω ότι θα προλάβω να ζήσω την αμεσότητα στην πολιτική, σε κάποια από τις μελλοντικές προεκλογικές περιόδους. Αλλά γιατί να την περιορίζουμε μόνο προεκλογικά, οι πολίτες αυτής της χώρας ζουν και ανάμεσα στις εκλογές, και έχουν προβλήματα που θέλουν λύση, ακόμα κι αν δεν το θυμούνται οι πολιτικοί, όλες τις μέρες του χρόνου!
Και να κλείσουμε με μια σοβαρή πρόταση για το επικοινωνιακό επιτελείο του κ. Καραμανλή: Μήπως να ζητήσετε από τον Θοδωρή (που το κάνει ούτως ή άλλως), να σας γράφει τα κείμενα για το twitter του Πρωθυπουργού; Είναι αποδεδειγμένα καλύτερος και έχει περισσότερους followers από το twitter της Ν.Δ. Σκεφτείτε το, καμιά φορά η απλή ιδέα είναι και η καλή ιδέα!
Σχόλια