Πριν λίγες εβδομάδες στο Σαλόνι Αυτοκινήτου / Λος Αντζελες η Αμερικανική Sprint (εταιρία πάροχος τηλεπικοινωνιών) παρουσίασε το όνειρό της για το connected car (συγκεκριμένα το “In-Vehicle Communications Platform”), το οποίο ονομάζει Sprint Velocity (δείτε το vid). Είναι μεγάλη είδηση μόλις 8 μήνες μετά τη στιγμή που στο βήμα του Mobile World Congress o Bill Ford έλεγε στις εταιρίες κινητής να πάνε μαζί το δρόμο των έξυπνων συστημάτων μεταφοράς (από το 2015 οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα έχουν mobile sim card in-car). H είδηση καλύφτηκε από όλα τα finance news-sites. Ήταν λογικό ήταν μιας και αφορά μια αγορά δισεκατομμυρίων (90% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων έως το 2020 θα έχουν κάποιο είδος connectivity).
Η Sprint παρουσίασε το πρωτότυπο σύστημα με την Αμερικανική Chrysler για να έχει μεγάλη κάλυψη και θετική δημοσιότητα άμεσα. Η είδηση κατά τη γνώμη μου δεν είναι αυτή. Είναι η συνεργασία και τι μπορούμε να μάθουμε από αυτή. Προσέξτε καλοί μου άνθρωποι. Η Sprint δεν το κάνει μόνη της, ούτε με outsourcing. Το κάνει με την κινητοποίηση πολλών partners στο έργο. Η Airbiquity software developer για τη σύνδεση smartphones με οχήματα, η Aeris Communications που ειδικεύεται στο Machine to Machine connectivity, και η WirelessCar μια εταιρία telematics. Ο εκπρόσωπος Τύπου της Sprint δήλωσε ότι υπάρχουν ακόμη πολλοί partners που δεν έχουν ανακοινωθεί, από navigation experts μέχρι infotainment ecosystem designers. Επίσης είπε: “Connected car services will need to be provisioned, apps distributed, customers billed and developers managed.” Βλέπετε κάποια αναλογία με τα δικά μας θέματα;
Μήπως σας έκανε εντύπωση κάτι σχετικό με τη συνεργασία και τη δημιουργία μεγάλων και βιώσιμων συμμαχιών; “Χαμηλά η μπάλα” (δηλαδή έμφαση σε συγκεκριμένα πράγματα) που λένε, χαμηλά και οι εγωισμοί των ειδικών. Συνεργασία για καινοτομίες που θα ωφελούν πολλούς. Το Co-Creation (αφήστε, ξέρω, άγνωστη λέξη στην Ελλάδα) είναι ο δρόμος που θα βελτιώσει την καινοτομία και τη συνεργασία μεταξύ ομοειδών χώρων, ανθρώπων και εταιριών με τους κοινωνικούς εταιίρους τους. Προς τα εκεί ήδη εργάζονται τα consumer idea panels της Startbucks, οι κοινότητες των Coca Cola και Procter & Gamble κλπ. Προς τα εκεί κινούνται τα co-working spaces στη Βραζιλία και την Κίνα, για να αυξήσουν το ρυθμό επιτυχίας. Αυτή βεβαίως είναι και η λογική της ψηφιακής επιχειρηματικότητας. Συνδημιουργείς προϊόντα, υπηρεσίες και εμπειρίες και παράγεις πολλαπλασιαστικά θετικά οφέλη.
Στο παράδειγμα του connected car της Sprint θα εργαστούν η ομάδα Customer Relationship Marketing (CRM) που είναι ειδικοί σε intelligent data. Είμαι σίγουρος ότι θα εργάζεται full-time ομάδα ICT που θα σχεδιάζει τις υπηρεσίες και τις οποίες θα υλοποιούν outsourced developers. Θα υπάρχει ομάδα διαχείρισης τεχνικών και πελατειακών θεμάτων. Η εταιρία PR θα πρέπει να εκπαδεύσει το κοινό των κατασκευαστών για να καλύψει την πιθανή ψηφιακή έλλειψη γνώσης. Η ομάδα που θα χειρίζεται τα κοινωνικά δίκτυα θα είναι μια διευρυμένη ομάδα marketing comms με πολλές συμπληρωματικές ειδικότητες και βεβαίως οι marketers θα παρακολουθούν τον κύκλο ζωής του solution και που πρέπει να γίνουν αναβαθμίσεις. Τέλος όλοι αυτοί θα παραδίδουν μια συνολική εμπειρία στον καταναλωτή που θα κάνει test τη λύση. Συνολικά θα δημιουργούν όλες τις συνθήκες για να γίνονται οι καταναλωτές-συνδρομητές μιας διαρκώς βελτιούμενης υπηρεσίας. Υποδεχτείτε το μέλλον όπως δεν το συζητούμε και δεν θέλουμε να το ξέρουμε. Λέγεται personalization of the user experience και συμβαίνει εξαιτίας του Co-Creation.
To “Sprint Velocity” πιθανώς σας μοιάζει μια είδηση μακρινή και λίγο ‘science fiction’. Θα μου πείτε, άσε μας βρε φίλε στη μιζέρια μας! Αρα, να συνεχίσουμε να κάνουμε, ότι κάναμε; Εγώ προτείνω να το ξανασκεφτούμε. Μοντέλα συνεργασίας 21ου αιώνα, σήμερα!!!
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θέλουν να κάνουν την οδήγηση πιο ανθρώπινη, ασφαλή και να προσδώσουν νέο νόημα στην ποιότητα ζωής μας. Οι προμηθευτές θέλουν να δοκιμάσουν μοντέλα που θα γίνουν commercialized και σε άλλα industries. Οι συνεργάτες προσπαθούν να καινοτομήσουν στις αγορές τους και να αποκτήσουν νέο competence που δεν διδάσκεται. Ολοι μαζί μας δείχνουν ένα δρόμο που δεν τον διαβήκαμε ποτέ: συνεργασία 100% αποδεσμευμένη από ύφος και υπεροψία ειδικών και μεγάλων ή μικρών εταιριών.
Τι λέτε; Θα αποφασίσετε να ενώσετε τις εταιρίες, δραστηριότητες, projects σας για να πετύχετε economies of scale και μαζί πραγματική καινοτομία; Καταλαβαίνετε ότι στο άμεσο μέλλον το consolidation είναι πολιτική αναδημιουργίας και όχι απλά περιορισμού κόστους ...ενώνοντας τη συλλεκτική εμπειρία δεκάδων ανθρώπων; Δεν μιλάω σε εκείνους που αντιστέκονται στην αλλαγή, αλλά σε αυτούς που κάτι έχουν καταλάβει, από ότι έρχεται. Εγώ δεν κουράζομαι να μεταδίδω την εμπειρία μου, που την έχω φέρει στα νέα μέτρα. Εσείς ελπίζω να μην πάψετε να διαβάζετε και να μεταδίδετε θετικές αλλαγές και ιδέες.
Καλά Χριστούγεννα και Νέα Χρονιά σε όλους, υγεία και χαρά με δικούς σας ανθρώπους. Εύχομαι στο 2013 να αλλάξουμε μυαλά και να αρχίσουμε με νέα “ατζέντα”. Καλή μας συνέχεια...
Τάσος, Stay tuned!
Σχόλια