Να σου δώσω μια πληροφορία, να “σε κάνω άρχοντα”;

Να σου δώσω μια πληροφορία, να “σε κάνω άρχοντα”;

Θυμάστε στις παλιές Ελληνικές ταινίες εκείνους τους άλλοτε αστείους και άλλοτε σοβαρούς πληροφοριοδότες; Το μαγαζάκι που στη βιτρίνα έγραφε “Γενικό Εμπόριο-Πληροφορίες”; Η πληροφορία και η αξιοποίησή της στο βάθος των ετών, ήταν πάντα ισχυρό εργαλείο στα χέρια λίγων. Περίμενες να ανακοινωθούν τα στατιστικά στοιχεία τάδε, οι μετρήσεις δείνα και τότε να δράσεις. Η πληροφορία έγινε ταινία κατασκοπείας, κωμωδία για απατημένους συζύγους, αλλά και καλά κρατημένο μυστικό. There gone the days, φίλοι μου! Ο εκδημοκρατισμός του internet και τα ψηφιακά εργαλεία παντού, 24/7. καταργούν όλα τα παραπάνω και δίνουν την πληροφορία σε όλους. Κάθε ανάσα, κάθε check-in, κάθε ψηφιακό αποτύπωμα, κάθε αγορά, κάθε click σε μία εφαρμογή ή ένα μήνυμα direct marketing, κάθε email είναι μια πληροφορία προς αξιοποίηση.  

Push notifications; Στοχευμένες καμπάνιες πελατών από το απλό email έως mobile πλατφόρμες; Online clicks; Επίσκεψη στο banner ή το link που σας έδειχνε την προσφορά; Ολα μετριούνται και όλα παράγουν πληροφορίες επεξεργάσιμες για την αγορά στην οποία απευθύνεται η επιχείρηση. Δεν φαντάζεστε τι κάνουν αυτές! Κρατήστε ένα μόνο γεγονός, ότι στα επόμενα 20 χρόνια η διαχείριση της πληροφορίας θα είναι χρυσωρυχείο. Δηλαδή, ετοιμαστείτε και βγάζω χαβιάρι.... Θα φτάσει κάτι τρισεκατομμύρια (δεν γράφω μηδενικά, μην πάθουμε ‘αυχενικό’). Πως θα γίνει αυτό; Πολύ απλά, θα μπουν στη ψηφιακή οικονομία του χαμηλότερου κόστους και της ποιοτικής πληροφόρησης εκατομμύρια επιχειρήσεις, που σήμερα λειτουργούν με χαρτιά ή απολιθωμένα λογιστικά software...κι ως εκεί! Θα καταγράφουν, μετρούν, αναλύουν, ερμηνεύουν κάθε ψηφιακή πληροφορία που θα τους δίνουμε. Ανθρωποι και μηχανές θα καταγράφουν και θα δημιουργούν εμπορικές δράσεις βασισμένες στην πληροφορία αυτή. Θα διαβάζετε τώρα “Metadata management” και “Information extraction technologies” και θα αναρωτιέστε.

Είναι απλό. Η τεχνολογία αυτοματοποιεί όλες τις ρουτίνες και δράσεις ...ας πούμε στο Amazon. Μόλις αγοράσετε τη σανίδα σας (surf board) και δείτε παραπλήσια αξεσουάρ, μπαίνετε σε μία βάση όλων όσων ζαχαρώνουν ...καλοκαιρινό εξοπλισμό για την Πάρο (χα χα χα). Αμέσως το ενδιαφέρον ή/και η αγορά σας, αφού σας κατέταξε στην αντίστοιχη βάση δεδομένων, σας βάζει στη λίστα για να πάρετε προσφορές σχετικές με το ενδιαφέρον σας ...και αυτή είναι η απλή μορφή.... Για αυτό πριν καιρό έγραψα για τα big data που μέσω του cloud και της υιοθέτησης του θα: α) μειώσει τα κόστη των επιχειρήσεων (56%), β) βελτιώσει την ευελιξία αποφάσεων της επιχείρησης (40%) και γ) βελτιώσει την απόκριση του ΙΤ (36%).

Σύμφωνα με παγκόσμιες έρευνες, οι CMOs σε διεθνές επίπεδο εντοπίζουν τεράστια αλλαγή στη λειτουργία τους, λόγω των “Big Data”, της επικράτησης των κινητών συσκευών και της ανάδυσης των social media, του πολλαπλασιασμού των σημείων επαφής με τον πελάτη και των πηγών πληροφορίας. Αυτές οι ποικιλόμορφες ποσότητες δεδομένων για την άντληση ουσιαστικής πληροφόρησης, αν χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά, θα οδηγήσουν στη βελτίωση των προϊόντων, στην καινοτομία και την καλύτερη πελατειακή εμπειρία.

Προσοχή! Μαγική εξίσωση: αυτά δεν αφορούν κάποιες μεγάλες πολυεθνικές, αλλά ακόμη και το website του κυρίου που πουλάει Ελληνικό λάδι μέσω mobile internet ή app. Πρόκειται για μια “δημοκρατική επανάσταση”. Ενα μικρό παράδειγμα: το startup NOMI "...tracks shoppers by the ir mobile’s signal”! και οι επενδυτές το στηρίζουν με 3 εκατ. δολλάρια για να πουλήσει στους μεγάλους λιανέμπορους. Μην κάνετε πάλι το λάθος! Δεν πρόκειται για την τεχνολογία, αλλά τι κάνεις μαζί της ως επιχειρηματίας...ποιά προβλήματα λύνεις και πόσο πιο ανταγωνιστική κάνεις την εταιρία σου για το καλό του εν δυνάμει πελάτη σου.

Υπάρχει μια νέα πραγματικότητα. Οι πελάτες προσεγγίζουν πια την επιχείρηση και τη μάρκα με πολλούς διαφορετικούς (φυσκούς και ψηφιακούς) τρόπους (σημεία πώλησης, mobile, events, website, διαφήμιση κ.α.), γεγονός που καθιστά αδύνατο το αποτελεσματικό marketing και την αποτελεσματική πώληση, εάν η εταιρεία δεν είναι οργανωμένη γύρω από τον πελάτη και τι έκανε, τι θέλει - όχι γύρω από το προϊόν, την αποθήκη της, ή την τοποθεσία. Ο πελάτης-πολίτης δεν είναι πια ένας κωδικός στο πελατολόγιο της εταιρίας, έχει identity, location (geolocation), url και μια πλήρη ψηφιακή ταυτότητα. Παράδειγμα: αγόρασες από e-shop ένα βερνίκι νυχιών και 1 κρέμα ημέρας. Ελαβες ας πούμε ένα ευχαριστήριο sms ή email. Στο κάτω μέρος του θα εχει αυτοματοποιημένα το banner προσφοράς της υπόλοιπης σειράς (που δεν αγόρασες), της εταιρίας που προτίμησες... επαναλαμβάνω, λέω, τα πιο απλά για να μας καταλαβαίνουν όλοι. Αλλο παράδειγμα: η νέα εταιρία BAAS παρουσίασε τα δεδομένα κίνησης στα εμπορικά κέντρα όπως καταγράφηκε στο Foursquare τον Ιανουάριο 2013, εν μέσω κρίσης, τρομοκρατικών επιθέσεων και εκπτώσεων (δείτε το γράφημα ακριβώς από κάτω)!

 

Τα ίδια περί της δύναμης της πληροφορίας λέει και η νέα, αξιόλογη εταιρία Gnostix που αναζητά πληροφορίες για εμάς, τους πελάτες-πολίτες-δικτυωμένους χρήστες στα κοινωνικά δίκτυα. Η εταιρία αποτελεί ουσιαστικά μια καινοτομική πλατφόρμα παρακολούθησης και καταγραφής, ανάλυσης και αναφοράς των social media. Δίνει έτσι ένα ακόμη εργαλείο στον ολοκληρωμένο σχεδιασμό marketing μιας εταιρίας. Στην περίπτωση αυτή η πληροφορία είναι η συμπεριφορά, η έκφραση, το πόσο συχνά απαντάς μία λέξη-κλειδί κλπ.

Τώρα, ζητούμενο: όλες αυτές οι νέες εταιρίες και οι τεχνολογίες που είναι ευρέως διαθέσιμες πρέπει να επικοινωνηθούν. Πόρτα-πόρτα, πώληση-πώληση πρέπει με ταχύτητα φωτός να εκπαιδευτούν οι πάσης φύσεως εταιρίες και να μπουν στη ψηφιακή εποχή ...γνωρίζοντας τον πελάτη ή τα κοινα΄τους, παρακολουθώντας τι κάνουν, τι προτιμούν και να δράσουν σύμφωνα με αυτές τις πληροφορίες. Σας διαβεβαιώ ότι από τη Ναυτιλία έως τη βαριά βιομηχανία των μεταπωλητών και ενδιάμεσων, έως το private label καταναλωτικό προϊόν ξημερώνει μια εποχή καλύτερης πελατειακής εμπειρίας, που βασίζεται στη ψηφιακή ταυτότητα και συμπεριφορά του πελάτη. Αυτοί οι πελάτες-άνθρωποι-πολίτες έχουν συνήθειες αγορών, κρίνουν προϊόντα, αγοράζουν πακέτα προσφορών, έχουν συνήθη patterns έρευνας προϊόντος, έχουν συναισθήματα και εκφράζουν απόψεις στο ψηφιακό σκηνικό. Ποιές εταιρίες παλιές, νέες, μεγάλες, μικρές θα μείνουν στο παρελθόν;

Οι χιλιάδες εταιρίες που θα διαχειριστούν την πληροφορία για εσάς και την επιχείρησή σας θα κουραστούν στις πωλήσεις. Αλλά είναι αυτές που ως καταλύτες θα γυρίσουν την παραδοσιακή οικονομία του χαρτιού και του τεφτεριού στο Μέλλον. Και μαζί κι εσάς! Ρωτήστε περισσότερα, αλλάξτε και δράστε στη ψηφιακή οικονομία. Είτε αυτοκίνητο, είτε μακαρόνια, είτε ασφάλειες ο πελάτης σας άλλαξε, το ξέρετε;!

 

Τάσος, Stay tuned!

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home