Ισως δεν έχω ακούσει καλύτερο brand name τον τελευταίο καιρό, για να περιγράψει το offering απόλυτα! Το Handybook είναι λοιπόν η λύση για τους handy-τεχνίτες που χρειάζεσαι στις δουλειές και συναρμολογήσεις του σπιτιού. Σαν να λέμε ένα εξειδικευμένο phonebook (πριν ένα χρόνο περίπου είχα ξαναγράψει για τα marketplaces απλών μεν υπηρεσιών, που θέλουν όμως αναβάθμιση, marketing και εγγυήσεις ποιότητας προς τον πελάτη). Αυτό το μαγαζί λοιπόν «σήκωσε» 49 εκατομμύρια δολλάρια τονΙούνιο 2014 από τους επενδυτές Revolution Growth (διαχειρίζονται 450 εκατομμύρια δολλάρια), τους Highland Capital Partners και General Catalyst Partners.
Προσέξτε startup owners, startup event owners και κυνηγοί χορηγιών, τώρα γίνεται πιο ενδιαφέρον. Το handybook λειτουργεί σε 26 πόλεις των ΗΠΑ (εντάξει, έχουν μέγεθος, τι να κάνουμε) και θέλει να επεκταθεί και σε άλλες, αλλά θέλει να εμπλουτίσει και τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Ακόμη πιο ενδιαφέρον: το business αυτό το έφτιαξαν to 2012 δύο απόφοιτοι του Harvard Business School. Και γιατί αυτοί οι τυπάδες δεν πήγαν σε tech startup, που οι απόφοιτοι αυτοί κι αν έχουν δίκτυο και υποστήριξη; Μάλλον είδαν ανάγκες πιο μαζικές και πιο άμεσα αποδοτικές. Ηθελαν, γράφουν, να δώσουν ποιοτική εξυπηρέτηση στο «home improvement and cleaning market with professionals.». Θα μου πεις στην Ελλάδα κάνουμε το φαγητό business issue...ε, έχουμε λίγες διαφορές.
Καθήστε, γίνεται ακόμη καλύτερο. Βασικό διαφοροποιό στοιχείο (και ρίσκο τους) έναντι των ad-hoc ανταγωνιστών (πλένω, καθαρίζω, στήνω έπιπλα) είναι το «money back guarantee policy», που τους έκανε γνωστούς στα κοινωνικά δίκτυα (διαβάσατε το προηγούμενο Ideacast για το σωστό PR;). Λέει ο ένας εκ των ιδρυτών Handybook και Chief Operating Officer «From ease of booking to working with trusted professionals to provide best in class service, our goal is to build an ongoing relationship with our customers who continue to turn to us for all their service needs within the home.». Ακούσατε φίλοι μου, πως χτίζονται απλά mission statements και πως έχει έμφαση αυτό που κάνεις και πως κινητοποιεί το κοινό-στόχος;
Μου αρέσει κάθε ‘non-tech-only’ παράδειγμα της ψηφιακής οικονομίας, γιατί μαρκετάρεις και πακετάρεις ποιοτικά την πιο απλή υπηρεσία ...πείτε με «on-demand home improvement and cleaning service», αλλά με προϋπόθεση τους καλύτερους (που ελέγχονται, αξιολογούνται – και δίνουν και απόδειξη ...φαντάζομαι). Κάνεις booking ραντεβού με τρία κλίκ μέσω του site και του app και μετράς το χρόνο αναμονής, που αν ξεπεράσει τα υπεσχημένα, πληρώνεις λιγότερο!!
Το ίδιο business ακούστηκε να μην είναι απόλυτα ηθικό ως προς τα μεροκάματα που δίνει, πόσο καλύπτει τους εργαζόμενους. Δεν το παραβλέπω ως ακροατήριο του internet, αλλά εδώ γράφω έχοντας κατα νου την Ελληνική ακινησία... Ξέρω, δεν είμαστε παιδιά ...η ανθρώπινη φύση είναι παντού έτοιμη να κάνει την «κουτσουκέλα» όπου μπορεί! Αλλά πάλι, είναι μια απλή ιδέα και όπως έχω ξαναγράψει, οτιδήποτε δεν λειτουργεί σωστά γύρω σας, είναι επιχειρηματική ευκαιρία!
Stay tuned ...και ο θεός βοηθός!
Σχόλια