Μουσική και τεχνολογία, έχουμε και λέμε ... Youtube, mp3 devices, Google Play Music, Spreaker, SoundCloud, Grooveshark, Spotify, Bandcamp, MixCloud, SoundClick, Opentracklist.com, Musicdog, TuneIn Radio, 8tracks, Opentracklist.com, Thounds, Discogs, Shoudio, My Melody Box, Last.fm, Deezer, iTunes Match, DistroKid, BeeMP3, ReverbNation, Usercharts, Muziboo, και άλλα χιλιάδες ακόμη cloud-based offerings για κάθε μουσικό γούστο, κάθε χρήστη, πάντα on-the-go και τα οποία προσωποποιούνται ανάλογα με το scope της εταιρίας και την επιθυμία του κοινού. Αλλες λύσεις είναι online communities καλλιτεχνών, χώροι που βρίσκεις μόνο τις νέες κυκλοφορίες, πολλά streaming solutions, πολλά live radio που σώζονται και locally, εκατοντάδες που φέρνουν στον χρήστη mixed collections, άλλα που προσφέρουν ταυτοποίηση χρηστών που συνδέονται ανάλογα με τις μουσικές τους προτιμήσεις, άλλα upload and share service, άλλα cloud-based DJ collections που δημιουργείς εσύ. Πρόκειται για πραγματικά χιλιάδες διαθέσιμες επιλογές στη μουσική βιομηχανία, που έχει όσο καμμία άλλη βιομηχανία/αγορά (ανατραπεί και) ψηφιοποιηθεί εντελώς.
Σε αυτό το περιβάλλον, διάβασα πολύ καθυστερημένα την είδηση, ότι το Jeremie Openfund II επένδυσε 200.000 ευρώ στο Tape.ly που θα επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν προσωπικές συλλογές τραγουδιών, προσθέτοντας τραγούδια από δημοφιλείς πηγές όπως το Youtube και το Soundcloud. Θα μπορείς να τα προσωποποιείς με φωτογραφίες, χρώματα και τυπογραφία της επιλογής σου. Λέει στο δελτίο Τύπου, ότι η πλατφόρμα θέλει να επαναφέρει το συναίσθημα στην ακρόαση του μουσικού τραγουδιού.
Η ιδέα ακούγεται ωραία, προσωπο-κεντρική και προσπαθεί να χωρέσει ανάμεσα σε κολοσσούς (διαβάστε εδώ περισσότερα για αυτή εδώ). Μπράβο στους ανθρώπους που το οραματίστηκαν και το χτίζουν, αλλά εγώ αυτή την επένδυση δεν την καταλαβαίνω, εφόσον το Openfund διαχειρίζεται επενδυτικά κεφάλαια για καινοτόμες ιδέες web/software/mobile related, από ανατρεπτικά / δημιουργικά startups, που τα cases τους απευθύνονται (με ικανές προϋποθέσεις) στην παγκόσμια αγορά. Ολα αυτά μοιάζει να τα έχει το συγκεκριμένο startup. Αλλά από που θα μπορέσει να βγάλει έσοδα και να φέρει την επένδυση πίσω το Tape.ly; Δεν είναι, ότι με νοιάζει πρσωπικά το case αυτό, αλλά με απασχολεί να δω τη συλλογιστική και το παράδειγμα-αποτύπωμα που αφήνεται, σε όσους θα ήθελαν να επιχειρήσουν και να στηριχθούν μέσω επένδυσης. Θυμάμαι δε, έναν εκ των εταίρων του Openfund να γράφει παλαιότερα -και πολύ σωστά- ότι μόλις το 1% των cases τυγχάνουν, ή αν θέλετε, αξίζουν VC. Αρα, τι το σπάνιο φέρνει ένα almost commodity music service offering;
Η εμβάθυνση της επιχειρηματικής σκέψης σε ανάγκες αγορών, που είναι ανάγκες ανθρώπων εκεί έξω, είναι πολύ σημαντική βάση για ότι σκέφτεσαι να προσφέρεις, και μοναδικό κριτήριο επιτυχίας και «αγκαλιάσματος» της ιδέας. Μακάρι οι άνθρωποι να πετύχουν και από 4 εργαζόμενους, να γίνουν 14. Σκέψεις είναι αυτές...
Stay tuned ...και ο θεός βοηθός!
Σχόλια