Είναι 22 ετών, σπουδάζει business και το Σεπτέμβριο 2014 έδωσε εξετάσεις στα Νομικά την Τεχνολογία και τα Οικονομικά. Επίσης, στο Σεπτέμβριο 2014 λάνσαρε στην παγκόσμια αγορά την εταιρία του, την EGOMNIA, μια ιδέα που του γεννήθηκε τρία χρόνια πριν, τότε που τελείωνε το σχολείο. Ξεκινά να προσφέρει την υπηρεσία με παγκόσμιες συμμαχίες, με κλεισμένο ‘blue-chip’ πελατολόγιο 700 εταιριών, με τις Bulgari, Google, Vodafone, Ericsson, Generali, Microsoft.
Έγραφε κολακευτικά για αυτόν η Ιταλική έκδοση της Huffington Post και αρχίζοντας να ψάχνω για αυτόν, ανακάλυψα ένα πολύ διδακτικό μάθημα για το ‘hype’ των startups. Ο Mateo είπε ότι «δυστυχώς στην Ιταλία δεν είχαμε το οικοσύστημα venture capital και incubators, οπότε ξεκίνησα μόνος μου. Προσέγγισα επαγγελματίες, που για να φτιάξουν τον αλγόριθμο που ήθελα, ζητούσαν 100.000 ευρώ που δεν υπήρχαν. Τότε στράφηκα προς σπουδαστές προγραμματιστές που συμφώνησαν, να το υλοποιήσουν στο 1/10 της τιμής και ξεκινήσαμε».
Τώρα θα μου πείτε ποιά εταιρία παροχής λύσεων software θα έπαιρνε σοβαρά ως ζητούμενο ή ως ευκαιρία συμμαχικής επένδυσης έναν 19χρονο, ε;
Όταν λάνσαραν το 2012 τη beta είχε μόλις 1.000 φοιτητές online και 20 εταιρίες μεσαίου μεγέθους. Αλλά, το careers service του πανεπιστημίου Bocconi τον έφερε σε επαφή με 1.000 εταιρίες!!! Μήπως αρχίζουν λίγο να σας φαίνονται οι διαφορές;! Η beta του απογειώθηκε περισσότερο σε αναγνωρισιμότητα και επαφές, όταν έγινε editorial στο μεγάλης κυκλοφορίας Ιταλικό Panorama, τιτλοφορώντας τον “ Italian Zuckerberg". Ακολούθησαν τα wall-street, tech crunch, rieforum, το startup business Italia (ένα site, όχι 15!) και η ζήτηση ανέβαινε, γιατί οι εταιρίες ήθελαν να μάθουν περισσότερα για αυτόν. Δύο χρόνια μετά η Egomnia έχει πλέον 250.000+ μέλη και 700 εταιρίες που χρησιμοποιούν την υπηρεσία της.
Το παλικάρι αυτό δεν παγιδεύτηκε στα «οικοσυστήματα», βγήκε στην αγορά, πήγε πόρτα-πόρτα, δεν περίμενε δημόσιες επενδύσεις, πάλεψε να βρει εναλλακτικές και να δώσει ευκαιρίες και σε άλλους, που συνεργάστηκαν μαζί του. Δεν κλειδώθηκε και δεν εξαρτιόταν από μία εταιρία, για να αναπτύξει το προϊόν-υπηρεσία. Είχε μαζί του την υποστήριξη του πανεπιστημίου και φίλων που πίστεψαν και δούλεψαν δωρεάν στην αρχή. Η επιτυχία του εξαπλώνεται και η ανάγκη των πελατών του το ίδιο: ανοίγει την υπηρεσία στη Βραζιλία και την Πορτογαλία και σε άλλες χώρες που οι πελάτες του απαιτούν premium service.
Στην Ιταλία το 40% των νέων είναι άνεργοι, αλλά οι εταιρίες τεχνολογίας κινούνται σε κοινό πάρκο στη Γένοβα, κάνοντας επενδύσεις. Τα πανεπιστήμια αλλάζουν και γεμίζουν από Αμερικανούς καθηγητές. Οι νέοι ψάχνονται να μαρκετάρουν ξανά με καινοτομικό τρόπο τα καλά προϊόντα της χώρας στην παγκόσμια αγορά και ένα νέο κύμα επιχειρηματικότητας στο Internet ξεκινά. Ολοι παλεύουν και προσπαθούν, με πίστη και πάθος.
Stay tuned… και ο θεός βοηθός
Σχόλια