Μπορεί άραγε ένας 19χρονος να ξεκινήσει μία κερδοφόρα και αναπτυσσόμενη εταιρία; Νομίζω ναι, αν ήδη το κάνουν οι 14χρονοι όπως ο Πουκ των παιχνιδιών, γιατί όχι; Ο Tim Alton είναι ένα ακόμη καλό παράδειγμα που βρήκα στο internet. Είναι πρωτάκι στο Eastern Washington University, στο Business Management και δευτερευόντως (double major) Visual Communication, και ήδη χτίζει μια κερδοφόρα και αναπτυσσόμενη εταιρία. Προσέξτε λίγο, το αναπτυσσόμενη δεν σημαίνει απαραίτητα διεθνή – σημαίνει το πανάρχαιο και πάντα επίκαιρο, αν τα στοιχεία και η δράση φέρνουν μεγαλύτερο business.
Διάβαζα ότι ο Tim -για να τη βγάλει- σκέφτηκε μια ιδέα, να ρετουσάρει, να επανασχεδιάζει τα βιογραφικά των φοιτητών. Το ονόμασε "Resume Redesign” και άρχισε (ω, τι απλό) να μετατρέπει τα βαρετά βιογραφικά (ξέρετε, στο ίδιο template όλα) σε όμορφα «πωλητήρια» (αν με πιάνεις φίλε αναγνώστη...). Αλλά όταν είδε ότι 100 πελάτες, επί 5 δολάρια έκαστος ...δεν ήταν και τόσο κερδοφόρο και αναπτυσσόμενο case προβληματίστηκε. Ξέρετε, εκείνο το παντοτινό πρόβλημα, πόσους πελάτες θέλω για να τα βγάλω πέρα και με ποιό κόστος (πόσο να διαφημίσω, πόσο χρόνο πρέπει να δίνω σε κάθε πώληση κλπ), που απασχολεί κάθε εταιρία από μικρή έως παγκόσμια. Τότε, λέει, διάβασε το “The Lean Startup”, και σκέφτηκε να στήσει μία σελίδα για να δει πως θα λειτουργούσε το business του.
Ο Tim δοκίμασε στο τέλος το εργαλείο QuickMVP που όχι μόνο τον βοήθησε να τεστάρει την υπηρεσία του, αλλά είδε ότι υπήρχε κόσμος που θα έδινε μέχρι και 49 δολάρια, ενώ ο Tim είχε κόστος 20 περίπου δολάρια. Να, το κέρδος, υγιές και έξυπνο μοντέλο. Ο Tim επίσης ανακάλυψε ότι μπορούσε να έχει κάθε μέρα 200 νέους πελάτες στην ιστοσελίδα του, να παραγγέλνουν! Χρηστιμοποιώντας μερικές λέξεις-κλειδιά στα Google, Facebook και με StumbleUpon ads, ο Tim άρχισε να αντιγράφει το μοντέλο επιτυχημένων web entrepreneurs που έχουν ένα target market για 1.000 clicks την ημέρα – και γιατί όχι κάποιος να επενδύσει στην υπηρεσία και να φέρει το κοινό πιο κοντά.
Ο Tim είδε και κάτι ακόμη: υποθέτοντας με τα πρώτα στοιχεία, ότι θα είχε ένα 10% αύξηση κάθε μήνα στους επόμενους μήνες, είδε ότι αν συνέχιζε να φέρνει 330 πελάτες το μήνα με τα 29 δολάρια περιθώριο κέρδους, θα έβγαζε 10.000 δολάρια το μήνα. Το μάθημά του ήταν ότι αντί να ασχολείται με άγχος ποιό είναι το χαμηλότερο κόστος που πρέπει να φτάσει, για να είναι κερδοφόρος, το σημαντικό είναι να στοχεύσεις σε όγκο χρησιμοποιώντας τα εργαλεία του ψηφιακού Marketing.
Εντάξει, μπορεί να μην γίνει listed στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, αλλά ομολογώ ότι είναι πολύ Insightful δουλειά να προσθέτεις αξία στα βιογραφικά υποψηφίων, μιας και όλα είναι σαν μια παγκόσμια αντιγραφή. Το πιο σημαντικό όμως είναι η διάθεση, η προσπάθεια, το ψάξιμο και το μυαλό ενός παλικαριού που δεν «κάθεται». Δείτε τη συνέντευξη του Tim που είναι πωλητής, marketer, visual communicator, μαθαίνει, ψάχνεται και μετά σκεφτείτε γύρω σας τα νέα παιδιά που γνωρίζετε. Αναρωτηθείτε «το έχουν;». Αν όχι....
Πείτε ένα μπράβο στον @Tim_Aton για την προσπάθειά του.
Stay tuned ...και ο θεός βοηθός!
Σχόλια