Για πολλά πολλά χρόνια αν ήθελα να "πουλήσω" σε κάποιον την ιδέα του Internet μιλούσα για το email. Σιγά την πρωτοτυπία, το email ήταν ένα από τα πρώτα πράγματα που έκανε όλους μας να έρθουμε στον online κόσμο.
Εύκολο. Δωρεάν. Αποτελεσματικό. Ομως, τι να κάνει τώρα το email;
Δεν ξέρω αν θυμάσαι για την άτακτη υποχώρηση των SMS που γράφαμε εδώ πριν από κάτι λίγους μήνες. Ισως στους ευρισκόμενους σε άτακτη υποχώρηση πρέπει να αρχίσουμε σιγά σιγά να συμπεριλαμβάνουμε και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
To instant messaging, από το Skype και το Whatsapp μέχρι τα προσωπικά μηνύματα στο twitter και το Facebook chat, σαν να κυριαρχεί στην προσωπική επικοινωνία. Θα μου πεις πως δεν έχω στοιχεία να το στηρίξω. Ετσι κι έτσι. Υπάρχει ένα ωραίο δημοσίευμα στο Harvard Business Review (ξέρω τι θα πεις, πώς διαβάζω κάτι από το Harvard που μας δώρισε δύο πρωθυπουργούς που μας κάνανε την καρδιά περβόλι και το σπίτι ρόιδο, άλλη κουβέντα αυτή) από τον Ιούνιο σχετικά με την εξέλιξη του email. H πρώτη παρατήρηση είναι ότι το ωραίο αυτό δημοσίευμα εμφανίζει το email ως επαγγελματικό εργαλείο. Η δεύτερη είναι πως όπως αναφέρεται ξεκάθαρα σε αυτό το 10% των μηνυμάτων που λαμβάνει ένας εργαζόμενος έχουν προσωπικό χαρακτήρα, δεν αφορούν δηλαδή τη δουλειά του και, βέβαια, δεν ανήκουν στην κατηγορία των spam (ή ανεπιθύμητων αν θέλεις) μηνυμάτων.
Ηδη το email δεν είναι ένα καλό "δόλωμα" για να βάλεις ανθρώπους στο Internet. Τα νέα (όσο νέα μπορεί να είναι, μάλλον έχουν αρχίσει να μπαγιατεύουν και αυτά) "δολώματα" είναι η άμεση ανταλλαγή μηνυμάτων, άντε και τα κοινωνικά δίκτυα. Αν και για τα τελευταία δεν είμαι σίγουρος. Ξέρω ανθρώπους που προτιμούν το Skype ή το Google Chat/Talk και το πολύ να κάνουν μια περαστική, σούπερ γκεστ εμφάνιση από το Facebook ή το twitter ή το LinkedIn.
Ακόμα και στο πλαίσιο του "σου στέλνω κάτι να το δεις αργότερα" το email έχω την εντύπωση πως αρχίζει να υποχωρεί. Ρίξτο σε ένα chat και άσε το εκεί, ο αποδέκτης του μηνύματος θα το δει αμέσως μόλις ανοίξει τη συσκευή του, αν η τελευταία δεν φροντίσει να... σφυρίξει μια ενημέρωση ακόμα και μέσα στη μαύρη νύχτα.
Οσο, μάλιστα, το email αρχίζει να παίρνει όλο και περισσότερο τον χαρακτήρα της επίσημης επικοινωνίας (βλ. ΓΓΠΣ στα καθ'ημάς, στα εξωτερικά φαντάζομαι πως το έχουν εξελίξει περαιτέρω) τόσο χάνει ως εργαλείο προσωπικής επικοινωνίας.
Από κάποια στιγμή και μετά, όχι πάρα πολύ μακριά στο μέλλον, το email θα είναι το συνώνυμο της χαρτογιακάδικης επικοινωνίας, της επίσημης "στεγνής" ανταλλαγής πληροφοριών και της ενημέρωσης. Τα "μπιπ" των συσκευών ολοένα και περισσότερο ενημερώνουν για ένα εισερχόμενο μήνυμα σε κάποια πλατφόρμα instant messaging και ολοένα και λιγότερο για μηνύματα σε μια ψηφιακή γραμματοθυρίδα.
Περίεργοι καιροί για τους ταχυδρόμους...
Σχόλια