Αντίο Ashley Madison;

Αντίο Ashley Madison;

Πριν από ενάμιση χρόνο, είχα χρησιμοποιήσει σαν αφορμή μια είδηση σχετικά με την απαγόρευση του Ashley Madison στην Κορέα για να σχολιάσω ότι έβρισκα ανέντιμη (και κατά συνέπεια ενοχλητική) την επιχειρηματολογία που χρησιμοποιούσε ο δημιουργός του, Νόελ Μπίντερμαν για να δικαιολογήσει την ύπαρξη του εγχειρήματός του. Από  την άποψη αυτή, θα ήταν ψέμα αν έλεγα ότι στενοχωρήθηκα από την τροπή που φέρεται να παίρνει για την Avid Life Media, την εταιρεία του κ. Μπίντερμαν η διαρροή των προσωπικών στοιχείων από τους εισβολείς στα δύο από τα τρία sites που έχει στήσει. Όποιος σπέρνει ανέμους, θερίζει θύελλες.

Έσπειρε όντως ανέμους ο κ. Μπίντερμαν με το Ashley Madison, το CougarLife και το Established Men; Αυτό επαφίεται στην ηθική ενός εκάστου -προσωπικά και για τις ανάγκες του κειμένου που διαβάζετε, είμαι διατεθειμένος να παρακάμψω τη δική μου και να μείνω στο τεχνικό μέρος. Τόσο τα Μέσα της αγοράς όσο και οι ίδιοι οι εισβολείς υπογραμμίζουν ότι δεδομένου του είδους των υπηρεσιών που παρέχουν τα sites της Avid Life Media, η εταιρεία υστερούσε τραγικά ως προς την προστασία των δεδομένων που κρατούσε. Ακόμα χειρότερα, υποσχόταν ότι έναντι 20 δολαρίων θα έσβηνε εντελώς τα προφίλ των χρηστών που θα το ζητούσαν -και όπως παραδέχτηκε όταν ξέσπασε η ιστορία, δεν το έκανε.

Όπως επισημαίνουν κάποιοι το θέμα μπορεί να πάρει διαστάσεις πολύ πέρα από την πιθανή συζυγική πίστη ορισμένων ανθρώπων -διαστάσεις κοινωνικές ή σχετικές με τη χρήση του Internet γενικότερα. Ενδεικτική είναι η αναφορά ότι στις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις (και 15.000 από τα προφίλ χρηστών του  Ashley Madison είναι από το domain .mil) η συζυγική απιστία είναι αδίκημα που διώκεται με φυλάκιση ενός έτους και ατιμωτική απόλυση -δηλαδή απώλεια της σύνταξης του ενόχου. Ή η επισήμανση ότι το site είχε μέλη σε 47 χώρες, οι κοινωνίες των οποίων έχουν πολύ διαφορετικές αντιλήψεις και αντιμετώπιση στο θέμα της απιστίας.

Έπρεπε τις διαστάσεις αυτές να τις έχει λάβει υπόψη ο κ. Μπίντερμαν και οι συνεργάτες του όταν έστηναν τα sites τους; Κατά τη γνώμη μου, ναι, ειδικά από τη στιγμή που γνώριζαν ότι οι υπηρεσίες που προσφέρουν είναι κόκκινο πανί πρώτα απ' όλα για ένα μεγάλο ποσοστό της κοινωνίας της ίδιας τους της χώρας. Κανείς δεν μπορεί να αναγκάσει κάποιον να παραμείνει πιστός στον/στην σύντροφό του όμως από τη στιγμή που αποφασίζει κανείς να διευκολύνει την απιστία, οφείλει να είναι απολύτως ρεαλιστής απέναντι στην (εξαιρετικά μεγάλη) πιθανότητα να γίνει στόχος -ο ίδιος και οι χρήστες του. Αν λάβει κανείς υπόψη το νομικό κουτί της Πανδώρας που άνοιξε η υπόθεση αυτή έχω την υποψία ότι ο κ. Μπίντερμαν δε θα ξεχάσει ποτέ το συγκεκριμένο μάθημα -οι περισσότεροι σχολιαστές είναι σχεδόν σίγουροι ότι ο οικονομικός αντίκτυπος της υπόθεσης θα είναι, τουλάχιστον για τους δημιουργούς της  Avid Life Media, ισοπεδωτικός.

ASHLEY MADISON,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home