Μπορεί να ακουστεί ότι, όπως λένε στα αγγλικά, μαστιγώνω ένα ψόφιο άλογο όμως η συνεχής κάλυψη της υπόθεσης Ashley Madison από το “Gizmodo” και συγκεκριμένα από την Αναλί Νίουιτζ μου φαίνεται τόσο συναρπαστική όσο και ένα καλό αστυνομικό μυθιστόρημα –δεν ξέρω αν η κ. Νίουιτζ πρόκειται κάποια στιγμή να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση όμως ειλικρινά πιστεύω ότι τα στοιχεία που έρχονται στη δημοσιότητα με το πέρασμα των ημερών και με την ανάλυση των στοιχείων, δίνουν την εικόνα ενός φαινομένου πολύ ευρύτερου από την απάτη μιας εταιρείας όπως είχα γράψει πριν από δέκα μέρες.
Κατ' αρχάς, πλέον είναι πιστεύω σαφές ότι επρόκειτο όντως για απάτη: ο τρόπος με τον οποίο δημιουργούνταν και αξιοποιούνταν τα θηλυκά bot του Ashley Madison, ο τρόπος που η εταιρεία συνδύαζε τη συμπεριφορά τους μέσα στο site προκειμένου να πείσει τους χρήστες να αγοράσουν και να ξοδεύουν credits (τα οποία βεβαίως μεταφράζονται σε χρήματα) και, κυρίως, ο σχεδιασμός μεταξύ στελεχών, προγραμματιστών και νομικών συμβούλων δεν αφήνει καμιά αμφιβολία. Γιατί το θέμα δεν είχε προκύψει νωρίτερα από παράπονα χρηστών που είχαν καταλάβει τι συνέβαινε και είχαν φτάσει ως τις τοπικές εισαγγελίες, αλλά έπρεπε να γίνει η εισβολή και η διαρροή στο Δίκτυο είναι πραγματικά απορίας άξιο.
Μια άλλη διάσταση που αποκαλύπτεται ωστόσο -και η συντάκτης του “Gizmodo” δεν παραλείπει να αναφερθεί σ' αυτή είναι η συμπεριφορά των bot, η πιθανή αξιοποίησή τους από άλλες εταιρείες του online χώρου. Αν οι “άγγελοι” του Ashley Madison είχαν καταφέρει να πείσουν μια μεγάλη μερίδα των χρηστών να αγοράσουν credits, γιατί κάποια άλλα bot να μη χρησιμοποιηθούν σε ένα κοινωνικό δίκτυο προκειμένου να πείσουν κάποιους άλλους χρήστες να αγοράσουν κάτι άλλο; Και πώς αυτό θα διαφοροποιήσει τον τρόπο που γίνεται το μάρκετινγκ και οι πωλήσεις; Τα bots του συγκεκριμένου site επιδεικνύουν σαφή δείγματα ευφυΐας -πόσο περισσότερη θα επιδείξουν κάποια άλλα που θα δημιουργηθούν με πολύ μεγαλύτερο μπάτζετ από κάποια πολύ πιο σοβαρή εταιρεία;
Η συζήτηση περί τεχνητής νοημοσύνης είναι πολύ μεγάλη και με κάθε χρόνο που περνάει γίνεται μεγαλύτερη –αναμενόμενο καθώς οι μηχανές γίνονται όντως πιο έξυπνες. Πόσο μακριά είμαστε από τη στιγμή που πολύ πιο σοφιστικέ bot θα ξεκινούν συζητήσεις ή θα εμπλέκονται σ' αυτές και θα σπρώχνουν τους χρήστες προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις; Ναι, ξέρω, ακούγεται υπερβολικό –τεστ Τούρινγκ κ.λπ. κ.λπ.- όμως ειδικά με την ευπιστία που βλέπω ώρες-ώρες στο Facebook, αναρωτιέμαι αν πραγματικά είναι...
Σχόλια