Haters will be haters όπως λέει κι εκείνη η εξυπνάδα που εμφανίζεται κάθε λίγο και λιγάκι στο Facebook οπότε δεν είναι περίεργο που η ανακοίνωση από την Apple του “Pencil” έγινε δεκτή από πολλούς με σχεδόν αντανακλαστική μνεία στο λόγο του Στιβ Τζομπς από το 2007 όταν έλεγε “Ποιος θέλει stylus; Κανείς!” και με θρηνωδίες για την παλινωδία της εταιρείας του Τιμ Κουκ ως προς αυτή του τιμημένου εκλιπόντος.
Για κάποιον περίεργο λόγο ελάχιστοι επεσήμαναν (αρχικά τουλάχιστον) ότι επρόκειτο για σύγκριση, γκχ, γκχ, μήλων και πορτοκαλιών: το stylus στο οποίο αναφερόταν ο ιδρυτής της Apple ήταν απαράδεκτο για ένα τηλέφωνο με μια οθόνη μεγέθους ενός πακέτου τσιγάρων και όχι μιας επαγγελματικής ταμπλέτας που φιλοδοξεί να μπει στις τσάντες χιλιάδων επαγγελματιών (και) του χώρου της εικόνας. Όπως δείχνει το σχετικό βίντεο και όπως περιγράφουν τα πρώτα hands-on reports το “Pencil” είναι κάτι εντελώς διαφορετικό.
Δεν ξέρω πόσοι σχεδιαστές ή καλλιτέχνες θα χρησιμοποιήσουν όντως το “Pencil”: το ίδιο το “Wired” την επόμενη μέρα από την παραπάνω διθυραμβική κριτική του, δημοσίευσε ένα άλλο άρθρο το οποίο λέει ότι σύμφωνα με μια ανεπίσημη μικρό-έρευνα του πολύ γνωστού ντιζάινερ Κόι Βινχ, οι περισσότεροι συνάδελφοί του χρησιμοποιούν ακόμα χαρτί και μολύβι όταν κάνουν brainstorming. Όμως αυτό δε σημαίνει τίποτα: αν η Apple εξακολουθεί να εξελίσσει το “Pencil” και τις οθόνες του iPad, δεν αποκλείεται η επόμενη γενιά να είναι όντως η πρώτη που θα καταργήσει τα κλασικά αυτά εργαλεία.
Και αυτό είναι ίσως το μεγαλύτερο επίτευγμα του στρατηγείου του Κουπερτίνο, ανεξάρτητα από το ποιος κάθεται στην κορυφή του τραπεζιού: μπορεί να διαμορφώνει συνειδήσεις και να δημιουργεί (ή να... ακολουθεί δημιουργικά) τάσεις που επηρεάζουν ακόμα και αυτούς που δεν αγοράζουν τα προϊόντα του. Δεν ξέρω αν το τηλέφωνό μου θα είχε Android αν δεν είχε προϋπάρξει το iPhone –και όπως έγραφε ο Τίμοθι Μ. Λι στο “Arstechnica” προ τριετίας η πατρότητα των smartphones είναι κάπως λεπτό θέμα- όμως το ότι το Android εξελίσσεται σίγουρα οφείλεται στην Apple.
Οι αναγνώστες του “Deasy” ξέρουν ότι ούτε συμπαθώ ιδιαίτερα την Apple ούτε συμμερίζομαι τη φιλολογία περί της μεγαλοφυΐας του marketer συνιδρυτή της και περί της ριζοσπαστικής πρωτοτυπίας των σχεδιαστών των προϊόντων της. Ταυτόχρονα όμως πιστεύω ότι αν είναι να προσάψει κανείς κάτι σ' αυτή –ή σε οποιαδήποτε άλλη εταιρεία του χώρου- καλά θα κάνει να προσπαθήσει λίγο περισσότερο. Δεν είναι και τόσο δύσκολο άλλωστε...
Σχόλια